تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/04/01 - 08:46
کد خبر: 399523

جلیلی: هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه رقابت و رفاقت نباید مانع کمک به دولت شود، گفت: هر دانشگاهی می‌تواند یک دولت سایه و به تعبیر درست‌تر یک دولت شاهد بر آنچه که می‌گذرد، باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در آیین شکرانه حضور ملت در انتخابات و روز ملی بسیج استادان که از سوی سازمان بسیج اساتید کشور و در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر از کمال و رسیدن به قله‌های پیشرفت صحبت می‌کنیم، رسیدن به قله‌ها نیازمند مجاهدت در کار‌هاست.

وی با بیان اینکه اگر بسیج اساتید شخصیتی به مانند شهید چمران را به عنوان الگو انتخاب کرده این تشکل باید بررسی کند و ببیند که در دانشگاه چه وظیفه‌ای دارد تا نقش خود را انجام دهد، تصریح کرد: بسیج اساتید، یکی از بهترین بستر‌هایی است که می‌تواند در چارچوب مفهوم دولت سایه، سایه به سایه تحولات کشور را در حد وسع خود پیگیری کند و در این تحولات اثرگذار باشد؛ به گونه‌ای که بتواند اقدامات خود را تقویت و پشتیبانی کند و نسبت به کار‌های ناقص هشدار بدهد و این نقص‌ها را از بین ببرد.

جلیلی با تاکید بر اینکه هر کار خطایی باید در زمان خودش تصحیح شود؛ به گونه‌ای که اگر در این هشت سال خطایی بوده ما وظیفه داشتیم که آن را تصحیح کنیم و این به منزله کمک به دولت بوده، گفت: امروز با توجه به حضور و حماسه مردم در انتخابات در یک دوره جدید قرار داریم و این دوره یک بستر برای پیشرفت انقلاب و کشور رقم زده و ما باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه چهار سال آینده باید همراه با پیشرفت و جهش کشور باشد و این جهاد، تلاش و کار جدی را می‌طلبد، تصریح کرد: دولت نیازمند کمک مردم است چرا که کار ویژه‌های دولت و مردم در اهداف با هم مشترک هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با دولت همراهی کنند تا قسط محقق شود، اظهار کرد: ما امروز نیازمند یک تلاش همگانی از سوی دولت و ملت هستیم تا بتوانیم ضمن تحقق اهداف جهشی در خور انقلاب را محقق کنیم و این مستلزم یک تلاش و جهاد بزرگ است.

جلیلی با بیان اینکه دولت به تنهایی و بدون پشتوانه و کمک مردم و اساتید نمی‌توانست بار سنگین پیشرفت کشور را به دوش بکشد، اظهار داشت: یک وقت ممکن است که دولت رفیق مردم و یک وقت هم ممکن است رقیب آن‌ها باشد، ولی در هر دو حالت ما باید به دولت برای رضای خدا کمک کنیم تا خطا‌ها رفع شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه رقابت و رفاقت نباید مانع کمک به دولت شود، اظهار داشت: هر دانشگاهی می‌تواند یک دولت سایه و به تعبیر درست‌تر یک دولت شاهد بر آنچه که می‌گذرد، باشد و به پشتیبانی از کار‌ها در کشور بپردازد تا ما هر چه سریع‌تر به قله‌ها و جهش برسیم؛ بنابراین ضرورت دارد که این نقش برای دانشگاه‌ها تعریف و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگر ما امروز از جهاد بزرگ و جهش ایران صحبت می‌کنیم این جهاد و جهش نیازمند یک نقشه عملیاتی، کار بزرگ و جلسات متعدد است و این باید برنامه دانشگاه‌ها باشد.

جلیلی با بیان اینکه بسیج اساتید باید بداند که چگونه می‌توان به دولت کمک کرد، گفت: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا موفقیت و پیشرفتی در کشور شکل نگیرد با این وجود دولت نیازمند این است که با کمک مردم اجازه ندهد موفقیت‌ها پوشانده شوند و کسانی از روند موفقیت‌ها جلوگیری کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه بسیج اساتید باید مسائلی را که مغفول می‌مانند آن‌ها را گوشزد کنند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند بسیج اساتید باید هوشمندانه در جهت اصلاح خطا‌ها پیشگام باشد. به هر روی ما باید زمان را مغتنم بشماریم و آن را مصرفانه هزینه نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید کشور به گونه‌ای مدیریت شود که در شأن انقلاب اسلامی حرکت کنیم و این یک نقشه راه می‌خواهد و با ارائه گزارش و برگزاری همایش محقق نمی‌شود، اضافه کرد: شهید چمران در پی ارائه گزارش و نمایش نبود به همین دلیل امروز او به یک الگوی جهاد تبدیل شده است تا جایی که امام خمینی نیز در مورد او می‌گفت هنر چمران این است که به دور از هیاهو‌های سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی به جهاد می‌پردازد و قطعا ما نیز باید این گونه باشیم.

جلیلی با اشاره به اینکه شهید چمران و شهید سلیمانی وقت را هدر نمی‌دادند و آن را مغتنم می‌شمردند، اظهار داشت: ما یک حرکت و جهاد بزرگ برای یک جهش در کشور را پیش رو داریم با این وجود اگر در هشت سال گذشته توقف، کوتاهی و کج راهی وجود داشته باید آن را در این چهار سال با تلاش جدی و بزرگ خود جبران کنیم.

گفتنی است، در این مراسم مهدی چمران، برادر شهید مصطفی چمران نیز با بیان خاطراتی از این شهید والامقام تصریح کرد: امروز اگر ما پیروزی‌هایی در لبنان، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سوریه، یمن و نقاط دیگر به دست آورده ایم به این دلیل است که راه امام حسین علیه السلام را پیموده ایم و ان شاالله که در ادامه مسیر نیز این راه را بپیماییم.

همچنین در این مراسم از ۱۷ نفر از اساتید بسیجی تراز انقلاب اسلامی، آیت الله سیداحمد خاتمی، سعید جلیلی و قائم مقام سازمان بسیج اساتید تجلیل به عمل آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top