تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/05 - 11:06
کد خبر: 399910

اخبار تجارت و بازرگانی در اقتصاد آفرین

سامانه جامع تحلیل اخبار اقتصادی اقتصاد آفرین، مرجع و منبعی کامل از مهمترین و جدیدترین اخبار اقتصادی ایران و جهان از خبرگزاری های تجاری و اقتصادی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامانه جامع تحلیل اخبار اقتصادی اقتصاد آفرین، مرجع و منبعی کامل از مهمترین و جدیدترین اخبار اقتصادی ایران و جهان از خبرگزاری های تجاری و اقتصادی است.

https://eghtesadafarin.com/

اخبار تجارت و بازرگانی در اقتصاد آفرین

از نظر اقتصاد آفرین، تجارت و بازرگانی با کسب و کار چه تفاوتی دارد؟

واژه های مختلفی در رابطه با تجارت، بازرگانی و کسب وکار وجود دارد که این ها در قالب، trade commerce و business ارائه می شود، افراد بیشتری می گویند که ما بیزینسمن هستیم، ولی وقتی توضیحاتی را ارائه می کنند میبینم تریدر هستند بیزینسمن نیستند.

همه این ها واژه هایی نیستند که شبیه به هم باشند و تعاریف متفاوتی دارند، باید توجه داشته باشیم که قبل از هر چیزی این تعارف ها را بفهمیم و بعد بدانیم که در حال حاضر چه کاری داریم انجام می دهیم.

* Trade یا تجارت

در واقع تجارت یک هدف دارد و به نوعی در اقتصاد، کوچک ترین عضو و خرده ترین سطح است. فردی که می گوید من دارم تجارت می کنم، یعنی در واقع این موضوع را بیان می کند که من دارم داد و ستد یعنی خرید و فروش انجام می دهم و همین خرید و فروش تمرکز اصلی در تجارت محسوب می شود و هیچ گونه نقش و وظیفه دیگری ندارد. موضاعاتی مثل commerce یا بازرگانی و business با گسترش فعالیت ها، مطرح می شوند.

تا دیروز مالکیت کالا برای شخص فروشنده بود ولی از وقتی که من اقدام به پرداخت پول می کنم این کالا متعلق به من می شود، به عنوان مثال؛ اگر وارد مغازه ای بشوم یک آب معدنی بخواهم، در حال حاضر مالکیت آن کالا برای فروشنده و مغازه دار است اما وقتی من پول آن را پرداخت می کنم من مالک آن کالا می شوم. ولی سوال اینجاست که آیا من مالک برند آن کالا شدم یا تنها مالک حالت مادی آن کالا؟

در نتیجه حالت های مختلفی وجود دارد، در رابطه با آن قوانین و حقوق های متفاوتی است که لازم است بدانید. در نهایت منظور از تجارت این است که یک مقدار پول بدهیم و یک جنس را دریافت بکنیم، این راحت ترین و ساده ترین سطح تجارت است که خیلی زیاد در بازار داخل از این شیوه استفاده می شود اما تقریبا در بازارهای جهانی اصلا استفاده نمی شود.

* تجارت بین الملل

وقتی یک محصولی را در بازارهای بین المللی معرفی می کنیم و به فروش می رسانیم در واقع تجارت می کنیم، که به این نوع تجارت، تجارت بین الملل گفته می شود. به عنوان مثال؛ وقتی پراید در ایران تولید می شود و بعضی از کشورها مثل عراق مشتری این پراید هستند، در واقع به چد کشور محدود داریم می فروشیم.

اما وقتی برندهای معروف جهان را مثل گوش اپل، برند زارا را معرفی می کنیم، دیگر این محصول مخصوص یک کشور نیست بلکه همه دنیا از آن استفاده می کنند.

* بازرگانی یا commerce

فقط معامله در حالت تجاری مد نظر است، به این منظور که خرید و فروش رخ دهد ولی در مدل بازرگانی، کمی فعالیت ها گسترده تر می شوند، برای این که شرکت ها، سازمان ها، ارگان ها بتوانند پول های زیادی را به دست بیاورند، به این موضوع فکر می کند که من از چه روش های دیگری هم می توانم بهره مند شوم تا در آمدهای بیشتری را بتوانم کسب کنم.

کمی فعالیت بازرگان ها و بازرگانی ها گسترده تر می شود اما مدل trade علاوه بر این که trade و معامله داد و ستد انجام می دهند، بحث های بیمه را هم ارائه می کنند که توسط چه کسی بیمه و حمل و نقلش باشد؟ تبلیغات آن به چه روشی باشد؟ بحث مذاکره و ارتباط گرفتن و مکاتبه ادرای ما به چه شیوه ای باشد تا با فروشنده ها، مشتری ها و تامین کننده هایمان بتوانیم ارتباط برقرار بکنیم؟ روش های پرداختی به چه شکلی باشد؟ باید اسناد و مدارک به چه حالتی باشند؟ هم چنین بحث قراردادها ارائه می شود.

* Business یا کسب وکار

کسب و کار تعریف جامع تری دارد یعنی علاوه بر اینکه در بیزینس ما، commerce را هم داریم، سه حالت دیگری هم داریم در مجموع در واقع اگر به بحث کسب و کار بپردازیم جدا از این که باید شما یک مجموعه تجاری و یک مجموعه بازرگانی باشید امور مالی شما هم تاثیر گذار است، در حال حاضر این که به چه مسائلی امور مالی می پردازد خیلی مهم است.

واقعا بعضی وقت ها برای ما مهم است که وقتی یک محصول را خرید می کنیم چقدر برای ما ریسک دارد؟ چه زمانی پولی که ما پرداخت می کنیم برمی گردد؟ این موضوع در کسب و کار خیلی مهم است که من باید چقدر سرمایه گذاری کنم؟ چه زمانی پول من باز می گردد و این که سودهای من به چه شیوه ای خواهند بود؟ حتی در روش کسب و کار نیروهای انسانی هم تاثیرگذارند و بسیار اهمیت دارند.

پس اولین بحث، بحث مالی و امور مالی است که بسیار تاثیر گذار هستند و دومین بحث، بحث نیروهایی هست که ما به آن ها نیاز داریم، ما باید بتوانیم نیروهای انسانی و مدیریت کردن این نیروها و پروژه هایی را که در دستشان هست را مدیریت بکنیم.

علاوه بر این ها در بحث کسب و کار، بخش تولید از اهمیت بیشتری برخوردار است، بیشتر ما تولید کننده هستیم و کارهای بازرگانی انجام نمی دهیم و الزاما تاجر نیستیم، هم اکنون تنها تولید می کنیم، زمانی که تولید می کنیم می فهمیم برای کار تولید چه قدر سرمایه گذاشتیم، نیروی انسانی چه اندازه داریم، چه تعداد کارمند و کارگر در دفترمان است و تنها به این مسائل می پرازیم.

اخبار تجارت و بازرگانی در اقتصاد آفرین

تحلیل اقتصاد آفرین در مورد اهمیت تجارت و بازرگانی چیست؟

متاسفانه در ایران، بسیاری از تولیدکننده های ما به بخش commerce و بخش بازرگانی و تجارت خودشان توجهی نمی کنند و تنها تولید می کنند و در انبارها ذخیره سازی می کنند و از مردم این درخواست را دارند که فردی بیاید محصول آن ها را خرید بکند.

در بازارهایی که ارزهای آن ها به دلار است در دنیا اقتصاد، اعداد بسیار ناچیز است، موقعی که ما می گوییم 30 هزار دلار، احتمالا فردی بگوید پول بسیار زیادی است این در حالی است که در کشورهای عربی و اروپایی حداقل حقوق یک کارمند یا کارگر ساده، 3000 دلار است که به تومان می شود 30 میلیون، پس به نظر ما این حقوق خیلی زیاد است برای کشورهای اروپایی در حالیکه باید بدانیم هزینه های آن ها هم قطعا بالا است.

با اقتصاد آفرین شما می توانید هوشمندانه پیش بینی کنید و در نتیجه شادتر زندگی کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top