تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/04/07 - 13:18
کد خبر: 400140

خطیب‌زاده:

هنوز درباره توقف یا تمدید توافق با آژانس تصمیمی گرفته نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در مساله توافق ۳ ماهه با آژانس اتمی و چگونگی توقف یا ادامه آن و همچنین پاک کردن اطلاعات دوربین‌ها، هنوز تصمیم جدی اتخاذ نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و مساله تمدید تفاهم با آژانس، اظهار کرد: تعهدات و وظایف دولت در قانون مجلس کاملاً روشن است. در مساله توافق ۳ ماهه با آژانس اتمی و چگونگی عدم ادامه آن هنوز تصمیم جدی اتخاذ نشده است. همچنین در خصوص پاک کردن اطلاعات دوربین‌های نظارتی نیز تصمیمی گرفته نشده است.

هنوز درباره توقف یا تمدید توافق با آژانس تصمیمی گرفته نشده است

وی گفت: گفتگوهای وین به جایی رسیده است که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را بگیرند. ایران تصمیم خود را گرفته است و ما منتظریم طرف‌های مقابل بخصوص ایالات متحده تصمیمات خودشان را بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مسدود شدن چند سایت خبری ایرانی از طرف آمریکایی‌ها، گفت: آنچه که در خصوص این تارنماها اتفاق افتاد، نشان‌دهنده استیصال، گردن‌کشانه‌ی ایالات متحده در برابر صداهای مستقل مانند ایران است.

ایالات متحده به تحریم اعتیاد پیدا کرده است

خطیب زاده افزود: این مسئله نشان دهنده استانداردهای دوگانه و دروغ بودن ادعای آنها در خصوص آزادی بیان است.

وی با بیان اینکه ایالات متحده یک اعتیاد عجیب و عمیق به تحریم پیدا کرده است و این موضوع جدیدی نیست،اظهار داشت: همه نیز این را می دانند که ترک عادت موجب مرض است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما به ایالات متحده توصیه می‌کنیم به جای این حرکات احساسی، تدبیری بیندیشد برای آنکه به رعایت آزادی بیان و صدای حق ،ملتزم باشد و اجازه بدهد گفتگوها در فضای بین‌المللی در یک بستر بی‌طرفانه صورت بگیرد.

نسل زدایی شرم آور در کانادا اتفاق افتاده است

خطیب‌زاده در واکنش به انتشار خبر کشف گور دسته جمعی در کانادا، گفت: هر وقت این اخبار را می شنوم، فکر می‌کنم که کانادا مثل سارق حرفه‌ای بر سر کوچه ایستاده است و فریاد می‌زند، «آی دزد آی دزد!»

وی افزود: کشوری که سال‌ها با سابقه‌ای ننگین خودش در خصوص حقوق بومیان با دروغ های شاخدار و نمایش‌های فریبکارانه، سعی می‌کند خود را مدافع حقوق بشر نشان بدهد. در صورتی که در گذشته خودش چنین تاریخی وجود دارد. غافل از اینکه حق و حقیقت هیچ گاه پنهان نمی‌ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت کانادا سعی دارد مسئولیت این اقدام را به گردن کلیسا بیاندازند.

خطیب‌زاده گفت: گزارش‌های بسیار تلخ از کودکان بومی که در این مدارس اسکان داده شده‌اند وجود دارد که با هیچ استانداردی نمی‌خواند و از هر منظری که نگاه کنیم یک نسل زدایی شرم آور در این کشور اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: ایران و کشورهای دیگر نیز خواستار تحقیقات بین‌المللی با مدیریت سازمان ملل متحد هستند.

طالبان همه افغانستان نیست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص تحولات اخیر افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطوح عالی سیاسی-امنیتی موضوع افغانستان را با جدیت و با نگرانی پیگیری می‌کند.

خطیب زاده با بیان اینکه با همه طرف های افغانی در حال گفتگو هستیم،افزود: فکر می‌کنیم حفظ وحدت ملی، رعایت حقوق اقلیت‌ها و دستاوردهایی که ملت افغانستان طی دو دهه گذشته به سختی به دست آورده است و همچنین گفتگوهای اصیل بین الافغانی تنها راه حلی است که برای افغانستان وجود دارد.

وی گفت: همواره گفته‌ایم که آماده تسهیل گفتگوها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طالبان همه افغانستان نیست،تاکید کرد: بلکه بخشی از افغانستان است و بخشی از راه حل آتی افغانستان است.آن‌چه مهم است دولت فراگیر با شمول همه گروه‌های اصیل افغانستانی و رسیدن به یک راه‌حل مسالمت آمیز و پایدار در افغانستان است.

خطیب‌زاده تاکید کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به هم پیوسته است.

زمان اعزام سفیر به انگلیس نهایی شود اطلاع می‌دهیم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین جزئیات از تبادل سفرا بین کشورمان و انگلیس، گفت:  درباره تبادلات سفرا همه آن‌چه انجام شده مربوط به سال گذشته است و چندین ماه است صدور ویزا و آگرمان‌ در دستورکار بوده است و زمانی اعزام نهایی شود اطلاع رسانی می‌کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top