تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/04/09 - 15:34
کد خبر: 400398

بررسی ضرورت رسیدگی به وضعیت مستأجران در مجلس

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به مشکلات اجاره‌نشینان در کشور بر ضرورت رسیدگی به وضعیت مستأجران با توجه به فرا رسیدن فصل جابه‌جایی تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 9 تیرماه) قوه مقننه در تذکری شفاهی اظهار کرد: قریب به 5 تا 6 میلیون خانواده در داخل کشور مستأجر هستند و از اوایل تابستان در حال جابه‌جایی بوده و مشکلات بسیاری را بر دوش می‌کشند.

وی افزود: معاونت اقتصادی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای را در نظر گرفته که در کلانشهر تهران اجاره‌ها 25 درصد، در کلانشهرها 20 درصد و در شهرهای کوچک 15 درصد برای سال 1400 قرار داده شود که متأسفانه این رویه باعث شده که نزدیک به 25 میلیون نفر که در داخل کشور درگیر با بحث اجاره‌نشینی هستند با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

نماینده خمین اضافه کرد: از ریاست محترم مجلس درخواست دارم که این موضوع را در جلسه سران قوا برای رسیدن به یک راه‌حل عملی پیگیری کند.

میلیون‌ها تن نهاده‌های دامی در انبارهای جنوب و شمال کشور در حال نابودی است

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصل (43) قانون اساسی گفت: دامداران و کشاورزان در حال نابودی هستند و امروز تأمین نهاده‌ها و خوراک دام تبدیل به یک معضل بزرگ در کشور شده است.

وی افزود:مسئولان اعلام کرده‌اند که چندین هزار تن کالاهای اساسی در بنادر شمال و جنوب کشور دپو شده و در حال فاسد شدن و نابودی است، اگر به موقع نسبت به ترخیص این کالاها اقدام نشود باید کالاهایی را که مورد نیاز مردم و دامداران است را معدوم کرد.

نماینده اسدآباد بیان کرد: مقادیر زیادی از نهاده‌های دامی و روغنی در انبارهای بنادر شمال و جنوب به اظهار مسئولان دپو شده و امروز دام‌ها و طیور گرسنه هستند و دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند. حدود 4.5 میلیون تن ذرت دامی و کنجاله‌های سویا و جو دپو شده و به علت عدم تخصیص به موقع ارز و ناهماهنگی در بستر نظام توزیع نهاده‌های دامی و محدودیت‌های ناوگان حمل و نقل داخلی، در حال نابودی است.

طرح ملی نجات تالاب‌ها در دستور دولت قرار بگیرد

احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی نیز در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی گفت: امروز لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار قرار داشت و متأسفانه فرصت به طرح آن نرسید.

وی با تأکید بر توجه به مباحث مربوط به دریای خزر بیان کرد: در آینده باید بیشتر به موضوعات دریای خزر پرداخته شود، یکی از موضوعاتی که در رابطه با آب خزر مطرح می شود، بحث مربوط به تالاب انزلی است، متاسفانه با تصمیم گیری های غلط از سمت وزارت نیرو، مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد شده است.

نماینده بندرانزلی اضافه کرد:در حال حاضر اراضی کشاورزی و بسیاری از خانواده‌ها بلاتکلیف بوده و مشکلات زیادی در حوزه های لایروبی تالاب انزلی داریم. سازمان ثبت اسناد بدون طی مراحل قانونی، سند 5 هزار هکتار از اراضی محدوده تالاب انزلی را به نفع سازمان آب صادره کرده است. مذاکرات زیادی در این خصوص با وزارت نیرو و معاون اول ریاست جمهوری داشتیم، اما با توجه به اینکه مدیریت واحدی در این بخش وجود ندارد، مشکلات کماکان ادامه دارد.

دنیامالی تصریح کرد: از رئیس سازمان محیط زیست و وزیر نیرو درخواست دارم طرح ملی نجات تالاب ها را در دستور کار قرار دهد. در حال حاضر آب دریای خزر عقب نشینی کرده و مشکلات زیادی برای تالاب انزلی ایجاد شده، لذا خواهشمندم طرح مذکور و رفع مشکلات مردم و بحث لایروبی تالاب انزلی توسط سازمان ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top