تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/19 - 02:10
کد خبر: 401191

چه کسی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم می‌شود؟

به نظر می‌رسد قبل از اینکه اسامی مطرح شود، باید گفته شود شایستگی‌ها و شاخص‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش چیست و بعد افرادی که به این ملاک‌ها نزدیک هستند را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به رئیس‌جمهور سیزدهم معرفی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، هنوز تا استقرار دولت سیزدهم، زمانی حدود 3 هفته باقیست اما حتی قبل‌تر از مشخص شدن رئیس‌جمهور سیزدهم، برخی افراد، لیست‌هایی را به عنوان کابینه دولت آینده معرفی می‌کردند.

این لیست‌ها و اسامی بسیار بیشتر از حد تصور هستند؛ در گذشته نهایتا چند اسم به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح می‌شد اما حالا هر گروهی و هر فردی که خودشان را شایسته وزارت می‌دانند، به دنبال مطرح کردن اسامی هستند؛ اسامی که حتی موجب حیرت فرهنگیان هم شده‌اند!

تاکنون حدود 50 نفر به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از سوی گروه‌ها، افراد، انجمن‌ها و کانون‌ها مطرح شدند؛ در بین این اسامی هم همه مدل افراد وجود دارند از نماینده مجلس گرفته تا وزرای پیشین آموزش و پرورش.

اما ایراد اکثر این اسامی، این است که دلیلی بر شایستگی ذکر نشده است و این بزرگترین نقص این ماجراست. اگر قرار است فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، سکان وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش را به دست بگیرد باید دارای ویژگی‌هایی باشد؛ آیا افرادی که خود را شایسته می‌دانند، این ویژگی‌ها را دارند؟

به نظر می‌آید که قبل از اینکه اسامی مطرح شود، باید گفته شود شایستگی‌ها و شاخص‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش چیست و بعد افرادی که به این ملاک‌ها نزدیک هستند را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به رئیس‌جمهور سیزدهم معرفی کرد.

اداره وزارتخانه‌ای با حدود 15 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی، کار ساده‌ای نیست؛ آیا هر فردی توان اداره کردن وزارت آموزش و پرورش را دارد؟ مگر گفته نمی‌شود سوء مدیریت‌ها در این سال‌ها موجب صدمات جبران ناپذیری به دستگاه تعلیم و تربیت کشور شده است، آیا می‌خواهیم این روند ادامه یابد؟!

مطمئنا اگر ملاک‌ها و شاخص‌ها به صورت استاندارد مشخص شود، از بین اسامی مطرح شده، چند نفر بیشتر باقی نخواهند ماند که آنها هم شاید بخشی از آن ملاک‌ها را دارا باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top