تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/19 - 15:10
کد خبر: 401274

ارتقای روزافزون سطح علمی استادان دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره پیشرفت این دانشگاه در زمان ریاست طهرانچی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اقدامات انجام شده در حوزه معاونت علوم انسانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس، کار‌های ارزنده‌ای را انجام داده است.

او افزود: دانشگاه آزاد در یک دوره زمانی، آموزشی را با رویکرد بخش خصوصی راه‌اندازی کرده و در این زمینه کمک‌هایی را به وزارت علوم کرده است. همچنین توسعه ساختمانی، توسعه رشته‌ای و موفقیت‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی همواره مورد توجه ما قرار گرفته است.

خسروپناه تصریح کرد: بعد از ریاست ولایتی و رهبر و طهرانچی، دانشگاه آزاد به دنبال یک توسعه کیفی و محتوایی بوده است؛ چراکه حجم کمی دانشگاه رشد کرده بود و از آن جا که سامانه آموزشی و پژوهشی نظام‌بندی هم در دانشگاه نبود و نتوانسته بود حکمرانی درستی در دانشگاه داشته باشد؛ بنابراین تیم جدید طهرانچی نتوانستند به خوبی این موضوع را ساماندهی کنند و راه علمی تکامل یافته را ادامه دهند.

رژیم صهیونیستی به دنبال ترور طهرانچی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از آن جا که طهرانچی یک شخصیت علمی بین المللی بوده و در فعالیت‌های هسته‌ای نقش زیادی داشته است، سال هاست که رژیم صهیونیستی به دنبال ترور این شخصیت بوده و طبق نظر شورای امنیت ملی حفاظت‌هایی از این جانب انجام می‌شود.

خسروپناه گفت: طهرانچی در حوزه‌های آموزش و پژوهش معاونت‌های تخصصی مانند معاونت علوم انسانی، معاونت علوم انسانی و هنر، معاونت علوم مهندسی و کشاورزی و معاونت علوم پزشکی را راه‌اندازی کرد و این معاونت‌های تخصصی هم کمک‌های زیادی را برای بروزرسانی رشته‌ها انجام دادند، برای مثال بازنگری در رشته‌های علوم انسانی مقاطع کارشناسی و دکتری نشان می‌داد که مصوبات وزارت علوم و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه آزاد اعمال نشده بود و در زمان طهرانچی این موضوع کاملاً به‌روز شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آموزش و پژوهش با کمک معاونت علوم انسانی به سامانه آموزشیار و پژوهشیار به خوبی ساماندهی پیدا کرد و نظام‌مند شد و استادان هم به اندازه توانایی خود رساله و پایان‌نامه دانشجویان را عهده‌دار شدند؛ چراکه دانشجویان به صورت مکرر به دانشگاه مراجعه می‌کردند و معترض بودند که استاد راهنما به علت داشتن رساله‌های زیاد و داشتن چند شغل گوناگون، وقت کافی برای دانشجو نمی‌گذارد و طهرانچی در زمان ریاست توانست این مشکلات را به خوبی ساماندهی کند.

فعالیت‌های دانشگاه آزاد در بحث تعالی علوم انسانی

او با بیان اینکه بحث تعالی علوم انسانی از دیگر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده است، تاکید کرد: در تعالی علوم انسانی روزآمدی، بومی‌سازی و تکنیک‌سازی علوم انسانی مطرح شد و برای استادان هم طراحی شد. همچنین دوره‌های توانمندسازی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای صد‌ها هزار نفر از اساتید برگزار شد و هیئت‌های اندیشه‌ورزی را در استان‌ها راه‌اندازی کردیم تا به تعالی علوم انسانی بپردازیم، همچنین کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی و توسعه ترویجی را در دانشگاه آزاد راه‌اندازی کردیم که تمامی این موارد در زمان طهرانچی به سرانجام رسید و به این صورت استادان توانستند بحث علمی ارائه دهند.

اضافه شدن ۲ ممیزه به دانشگاه آزاد در زمان ریاست طهرانچ

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گذشته‌ها دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی تنها یک ممیزه داشت، اما همزمان با ریاست طهرانچی دو ممیزه به آن اضافه شد و دو هفته یک بار جلسات مرتبط با آن برگزار می‌شود و سمت استادان همواره در حال ارتقاست.

خسروپناه تاکید کرد: استادان در پیوند حکمت و علوم انسانی فعالیت‌های جدی را مانند همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی به صورت تخصصی شروع کردند و به صورت تخصصی از آن استقبال می‌کنند و همین تلاش‌های علمی در دوران مدیریت ولایتی، رهبر و طهرانچی رشد خوبی پیدا کرد و دانشگاه آزاد اسلامی جزو صد دانشگاه برتر جهان شناخته شده است که این موضوع جایگاه ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی را در جهان نشان می‌دهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه آزاد رتبه یک ایران را کسب کرد، تاکید کرد: عده‌ای به صورت غیراخلاقی و غیرمنطقی شروع به تحقیر و قدرناشناسی کردن از دانشگاه آزاد می‌کنند، اما شخصیتی مانند طهرانچی و رهبر از مجاهدان ایران اسلامی هستند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

خسروپناه گفت: طهرانچی در ۳ سال مدیریت خود حتی یک روز هم استراحت نداشته و روزانه به استان‌های مختلف سفر کرده است تا مشکلات را رفع کند و افراد نباید به این دانشگاه توهین کنند یا با الفاظ گوناگون به تخریب آن بپردازند؛ متاسفانه حمایت بنده باعث انتشار نامه‌های جعلی می‌شود و شبکه‌های معاند هم بر ضد طهرانچی اخباری منتشر می‌کنند که برخی از افراد داخلی را مشتاق به توهین می‌کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برخی اوقات هم به حفاظت طهرانچی ایراد می‌گیرند، در حالیکه شهادت نخبگان ایرانی مانند فخری‌زاده و ... باعث ناراحتی ما می‌شود؛ چراکه آن‌ها سرمایه‌های کشور هستند و باید به آن‌ها بها داده شود.

او گفت: از نزدیک شاهد محبت‌های حاج قاسم سلیمانی به طهرانچی بوده‌ام؛ حاج قاسم ورود طهرانچی را برای امور مربوط به مسائل دانشگاهی عراق و سوریه توصیه می‌کردند؛ چراکه توانمندی‌های ایشان را همواره در راس کار می‌دیدند. بنابراین توهین و تحقیر و سخنان غیراخلاقی نباید در این زمینه ذکر شود، بلکه می‌توان مسائل را با نطق مناسب پیش برد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top