به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این مقاله قصد داریم شما را با شبکه اجتماعی محبوب و جذاب پینترست آشنا کنیم. با ما همراه باشید. احتمالا مطالب زیادی تا به حال در رابطه با پینترست شنیده اید اما بدتر از آن این موضوع است که واقعا ندانید پینترست چیست؟ در این مقاله قصد داریم هر چیزی که در مورد این شبکه اجتماعی دوست داشتنی و محبوب لازم است را بدانید، اما واقعا پینترست چیست؟
پینترست برخلاف بیشتر توصیف هایی که برخی از سایت ها ارائه می دهند، این سایت مجموعه ای از تصاویری می باشد که شما میتوانید از سایت های دیگری که از آنها بازدید میکنید، پین یا سنجاق کنید.
میتوان گفت در واقع پینترست ترکیبی است از مجموعه عکس ها و تصاویر برش داده شده از کتاب های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان می تواند وجود داشته باشد و یا می توان گفت مانند روی درب یخچال خانه ها است که در برخی از خانه ها پر از عکس های مورد علاقه اعضای خانواده است.
پینترست پینینگ یا سنجاق کردن ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که با انتخاب کردن آن می توانید هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید، قسمتی را که میخواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کرده و به همین سادگی آن را پین کنید.
پینترست برای افرادی که اهل خلاقیت و ایده یا دنبال اینفوگرافیک و آموزش های کاربردی هستند، بسیار ایده آل است. در پینترست میتوانید مانند اینستاگرام چندین هزار نفر فالوور داشته باشید و حتی می توانید برای کسب وکار خود تبلیغ کنید. و همچنین، در پینترست مانند اینستاگرام از سلبریتی ها و حکمروایی مطلق آنها که به کاربران عادی مجالی برای ابراز وجود نمی دهند، خبری نیست.
شباهت پینترست با اینستاگرام و تفاوت آن با دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر در تمرکز کردن آن بر تصاویر است. به بیانی دیگر، اگر پست شما ویدیو یا تصاویری به همراه نداشته باشد، نمیتوانید آن را در پینترست با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، و اگر در اینترنت موضوعی نظر شما را به خود جلب کرد و خواستید آن را در پینترست پین کنید، این مطلب به همراه تصویر آن پین میشود و کاربران برای خواندن آن باید روی لینک یا عکس کلیک کنند تا به صفحه اصلی منتقل شوند.
در پینترست می توانید عکس های گالری خود یا محتوای وب سایت های دیگر را به اشتراک بگذارید. زمانی که در حال گشت و گذار در اینترنت هستید هرجا با دکمه Pin It مواجه شدید، با کلیک روی آن می توانید محتوای مورد علاقه خودتان را کاملا به صورت مستقیم در پروفایل پینترست و بورد مورد نظر خودتان ذخیره کنید. حتی پین های خود را می توانید در فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید.
به طور کلی هدف پینترست این که "تمامی افراد جهان را از طریق چیزهایی که برای آنها جالب است، با یکدیگر در ارتباط قرار دهد."
زندگی دیجیتال در پینترست
پینترست جایی برای کشف و ترویج سبک زندگی است. کاربران پینترست از این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرمی برای اشتراکگذاری علایق خود، کشف و ایده پردازی و گردآوری تصاویری که با سلیقه آنها همخوانی دارد، استفاده می کنند. برای مثال می توانید ایده هایی مربوط به دکوراسیون خانه، دستور پخت غذا، دسرهای هیجان انگیز، مد و لباس، جملات انگیزشی مورد علاقه خودتان را در پینترست پیدا کنید و سپس در بردهای مرتبط با آنها پین کنید تا بتوانید کلکسیونی از این موارد را در پروفایل خود داشته باشید. از این رو صفحه آموزش پینترست به نحوه استفاده و آموزش کامل صفر تا صد این شبکه اجتماعی جذاب پرداخته است.برای آموزش پینترست می توانید لینک زیر را دنبال کنید :
https://tasagency.net/what-is-pinterest/
پینترست استوری " "Pinterset story
پینترست نیز از قابلیت استوری مانند اینستاگرام پشتیبانی می کند به همین دلیل از برخی جهات به اینستاگرام شباهت دارد، اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. در پینترست استوری ها نیز مانند اینستاگرام از متن، ویدئو و تصاویر تشکیل شده است و در جذب مخاطب ابزار قدرتمندی هستند. اما تمام قسمت های استوری در پینترست برخلاف اینستاگرام با هم مرتبط هستند و یک داستان واحد را در واقع بازگو می کنند. در پینترست هر استوری از حداکثر 20 تشکیل شده است و معمولا شامل لحظاتی مانند پشت صحنه، دستور آشپزی، ایده های کاردستی، نکات آموزشی و آموزش های گام به گام است.
در پینترست استوری ها را می توانید مانند هر پین دیگری در بردهای خود ذخیره کنید. ویژگی مثبت این استوری ها نسبت به اینستاگرام این است که بعد از گذشت 24 ساعت پاک نمی شوند.
اینستاگرام بهتر است یا پینترست؟
شبکه های اجتماعی
در چند سال گذشته اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکه اجتماعی در دنیا تبدیل شده است و ۲۴ میلیون از جمعیت کاربران آن را ایرانی ها تشکیل داده اند. در مقابل آن، پینترست هنوز موفق به جلب نظر کاربران ایرانی زیادی نشده است و این پلتفرم تا حد زیادی برای کاربران ایرانی ناشناخته است.
این در حالی است که از بسیاری جهات کاربرد پینترست شبیه به اینستاگرام است و برخی از ویژگیهای آن استفاده از این پلتفرم را حتی لذت بخش تر از اینستاگرام کرده است. هم پینترست و هم اینستاگرام شبکه های اجتماعی هستند که تصویر محور بوده و کاربران فقط زمانی می توانند محتوای مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند که عکسی همراه آن محتوا باشد. پینترست نیز مانند اینستاگرام هم کاربرد شخصی دارد و هم کاربرد تجاری و کاربران میتوانند در این پلتفرم به گسترش و معرفی کسب وکار خود بپردازند.
یک نگاه آماری به پینترست
- نام وب سایت: pinterset
- سال تاسیس: 2009(1388)
- مدیر عامل فعلی پینترست: بن زیلبرمان
- تعداد اعضای فعال: 459 میلیون نفر در ماه
- درصد کاربران خانم: 60 درصد (2016)
- ارزش پینترست: 13 تا 15 میلیارد دلار(2018)
- تعداد کسب و کارها: 1 میلیون(2016)
- تعداد بردها: 4 میلیارد(2019)
- تعداد پین ها: 300 میلیارد(2021)
- تعداد دستورهای آشپزی: 4 میلیارد (2016)
- تعداد پین های لباس و مد: بیشتر از 16 میلیارد (2017)
طراحی زیبای پینترست
شیرین ترین حُسن پینترست، طراحی زیبای آن است. اگر یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، یک وب سایت بی نهایت زیبا را می یابید که در آن به گشت و گذار می پردازید. هر تصویر پین شده در پینترست به گونه ای قرار گرفته است که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر مناسب هستند. ظاهری جذاب و رنگی دارد.
اگر تا الان برای توسعه کسب و کار های خودتان از پینترست استفاده نکرده اید توصیه ما به شما این است که همین الان به صفحه آموزش پینترست مراجعه کنید و پس از آموزش و آشنایی کامل در این شبکه اجتماعی جذاب ثبت نام کنید و شروع به تبلیغ کسب و کار خودتان در این بستر مفید را فراهم سازید. گرافیست ها و طراحان نیز می توانند با استفاده از پینترست طرح ها و ایده های خلاقانه دیگر کاربران را ببینند و از آنها بهره ببرند.