تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/24 - 00:29
کد خبر: 401791

ارتباط اساتید با قانون‌گذاران فراهم می شود

مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی افزود: در همین راستا خوشبختانه سال گذشته که نخستین بار مطرح شد، مجمع تشخیص مصلحت نظام از آن استقبال کرد و جناب محسن رضایی با حضور در جمع مسئولین دفاتر و دبیران هم‌اندیشی، طرح «جمع‌سپاری» مجمع تشخیص مصلحت را مطرح کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام محمدنژاد، نیز با اشاره به اینکه طرح اندیشوران با هدف ارتباط اساتید و متولیان امور اعم از قانون‌گذاران و مجریان در نظام جمهوری اسلامی مطرح شده است، ابراز داشت: این امر یکی از دغدغه‌هایی بود که سالیان سال در مرکز هم‌اندیشی به فکر اجرایی شدن آن بودیم.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله این مرکز گفت: هم‌اندیشی ماهیتاً وظیفه‌ای است که با بدنه دانشگاه و فضای فرهنگی دانشگاه سازگاری بیشتری دارد و دانشگاه محل هم‌اندیشی است لذا ما در طرح اندیشوران انتظار داریم دانشگاهیان نظرات و دیدگاه‌های خود را به‌صورت کارشناسی در موضوعات مختلف برای کمک به مسئولان اجرایی امور ارائه کنند.

مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی افزود: در همین راستا خوشبختانه سال گذشته که نخستین بار مطرح شد، مجمع تشخیص مصلحت نظام از آن استقبال کرد و جناب محسن رضایی با حضور در جمع مسئولین دفاتر و دبیران هم‌اندیشی، طرح «جمع‌سپاری» مجمع تشخیص مصلحت را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در راستای این هدف، سامانه‌ای را تحت عنوان نجم طراحی کردند و دوست دارند که سیاست کلی در برنامه هفتم در دانشگاه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد و بسیار هم مورد استقبال دفاتر هم‌اندیشی ما قرار گرفت. در جلسه دیگری با مدیر مرکز پژوهش‌های مجلس، قرار بر این شد که در همان مجموعه هم سامانه‌ای طراحی شود که ارتباط اساتید با مجلس ساماندهی شود و بعد از انتخابات هم، رئیس‌جمهوری منتخب نیز علاقه‌مند بودند که از نظرات عموم مردم خصوصاً نخبگان استفاده کنند که در این عرصه هم ما جلساتی را جهت ارائه راهکارهای تعامل با دولت برگزار کردیم.

حجت الاسلام محمدنژاد، با اظهار اینکه «در همین راستا ما معتقدیم در استان‌ها می‌توانیم با مجریان دولتی مانند استانداری و اداره‌کل‌ها در استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در استان هستند رابطه خوبی با دفتر هم‌اندیشی برقرار کنیم»، خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه‌ها، مشاوری امین هستند و ما خواستار استفاده مدیران اجرایی کشوری و استانی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های نشست‌های هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی در حل مباحث و مشکلات و همچنین دیدگاه‌های کارشناسی آنان در طرح‌ها و لوایح و کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی هستیم چراکه آن را در رشد کشور قابل توجه می‌دانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top