تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/27 - 14:45
کد خبر: 402176

تنوع‌بخشی به محصولات بومی توسط ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو با انجام اقدامات متعددی که از سال گذشته در جهت دستیابی به رونق و جهش تولید آغاز کرده، موفقیت های بسیار مثبت و مطلوبی را در عرصه صنعت خودروسازی کشور کسب کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرآنلاین؛ از امضای تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای توانمند، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و رکوردزنی در میزان تولید سالانه، کاهش میزان خودروهای کف، داخلی‌سازی بسیاری از قطعات در جریان نهضت ساخت داخل که تمامی آنها در جهت نیل به سمت اهداف توسعه ای و مسوولانه این سازمان برای رساندن خودرویی مناسب به دست مشتریان است.

با نگاهی دقیق تر و ریزبینانه‌تر به اقدامات این خودروساز از سال گذشته تا انتهای تاکنون  درمی‌یابیم که گروه صنعتی ایران خودرو در طول این مدت توانسته برای انجام رسالت خود در صنعت خودروسازی کشور، اقدامات متعددی صورت دهد. به عنوان مثال، خروج  از ماده ۱۴۱ قانون تجارت که در این راستا افزایش حدود ۱۹ برابری سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به اجرا گذاشته شد، کاهش ارزبری ۱۳۲ میلیون یورویی در سال ۹۸ و ۹۵ میلیون یورویی در سال ۹۹ ناشی از پروژه های ساخت داخل و استفاده از تمامی پتانسیل های داخلی در خودکفاییی و پروژه های محصولی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

شکستن رکوردهای پی درپی

گروه صنعتی ایران خودرو در شرایط سخت تحریمی، بر سر پیمانش با مردم ماند و قید و بند وابستگی را از دست و پای خود گشود تا جهش تولید به واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شود. این خودروساز بزرگ کشور، با وفاق و همدلی سازندگان زنجیره تامین، از مرز تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو عبور و هدف تولید را به صورت کامل محقق کرد و علاوه بر آن، بیش از ۵۱ درصد از سهم بازار کل کشور در بخش سواری و سنگین را نصیب خود کرد.

کاهش تعهدات معوق

این شرکت نه تنها در حوزه فروش، بلکه در بهبود وضعیت اجرای تعهدات معوق نیز توانسته به خوبی عمل کند. نظر به اینکه مشتریان همواره جزو اولویت های اصلی این خودروساز و رضایت آنها در دسته شرح وظایف مسوولانه این تولیدکننده بزرگ کشور قرار دارد، کاهش تعهدات معوق از ۲۰۵ هزار دستگاه در خرداد سال ۹۸ به حدود ۲۱ هزار دستگاه در پایان سال ۹۹ دستگاه رسیده است.  شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو، به عنوان بخشی از بازوان اجرایی و یاری گران این مجموعه همواره هم‌راهانی متعهد چه بسا در پستی و بلندی ها بوده اند. بنابراین هم گام و هم قدم با ایران خودرو توانستند به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

تلاش برای دستیابی به پلتفرم ایران خودرویی ایران خودرو مطابق با نقشه راه محصول و قوای محرکه که برای خود تدوین و تبیین کرده است، در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ در حوزه پلتفرم و محصول، به توسعه پلتفرم ایران خودرو، با تمرکز بر کلاس های CUV، C، B، به حفظ سهم در کلاس های C و B و توسعه و سهم بازار در خودروهای CUV دست یابد. در حوزه موتور نیز، ارتقای موتورهای جاری از منظر استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت و نیز طراحی و توسعه خانواده موتور سه سیلندر جدید ایران خودرو و هم چنین در حوزه گیربکس، طراحی و توسعه گیربکس های شش دنده دستی و AMT و توسعه پروژه گیربکس های اتوماتیک AT و DCT را در دستور کار قرار داده است که دراین بین گیربکس شش سرعته دستی سال گذشته به تولید انبوه رسید و تولید گیربکس شش سرعته اتوماتیک از شهریورماه امسال کلید می خورد. محصولات پروژه های جدیدی که بر روی پلتفرم ایران خودرو تعریف شده اند نیز شامل محصول پروژه K۱۲۵ (کراس اوور)   و پروژه خودروی هاچ بک کم مصرف هستند.

نخسین موتور سه استوانه ایرانی

از لحظه ای که مقام معظم رهبری به توان داخل در جهت تولید خودرویی کم مصرف تاکید کردند، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، این مهم را از اولویت های اصلی شرکت خواند و از تمامی کارکنان این خودروساز درخواست کرد تا تمام قوا و تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گیرند. از این رو، ایران خودرو توسعه موتور (IK۳) را در دستور کار خود قرار داد. در این مسیر، توسعه یک خانواده موتور سه سیلندر، دارای طیف متنوعی از توان و گشتاور با حجم موتور کمتر از ۱.۲ لیتر (هم راستا با روند جهانی کاهش حجم در موتورها)، مصرف سوخت پایین، قابلیت کسب استانداردهای آلایندگی یورو ۶، قابلیت استفاده از سوخت بنزین، CNG و مناسب برای مدل های هیبریدی و نیز بهره مندی از سطح تکنولوژی های روز موتور(GDI و Electrification) را متصور شده است. این درحالی است اولین موتور از خانواده موتور سه استوانه ایرانی درسال گذشته رونمایی شد.

گسترش مرزهای همکاری با سازمان های بیرونی ایران‌خودرو در مسیر حرکت به سمت توسعه محصولات، مرزهای همکاری خود با دانشگاهیان و دانش بنیان ها و سازمان‌ها و نهادهای معتبر و توانمند را گسترس داد تا به این ترتیب با ایجاد بستر همکاری های مشترک، از توان و دانش سایر سازمان ها برای ارتقای محصولات و متعاقب آن رضایت مشتریان، بهره برد. در همین راستا، تفاهم‌نامه‌های متعددی به امضا رسیده است. حوزه همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران از جمله این همکاری ها است. به موجب این تفاهم نامه مقرر شده است در راستای بهره مندی هرچه بیشتر در حوزه تعمیق ساخت داخل، طراحی و توسعه موتورهای الکتریکی، ساخت دستگاه های جوش لیزر، استفاده از تکنولوژی پرتودهی، تولید کابل های ضد حریق و استفاده از توانمندی های آزمایشگاه آنالیز فلزات، از طریق همکاری با این سازمان بهره برداری شود. در حوزه‌ همکاری با معاونت علمی و فن آوری، مواردی از جمله تشکیل کمیته راهبری طراحی و توسعه خودروی اقتصادی و تعیین خودرو جهت الگوبرداری و برنامه ریزی جهت ساخت اولین خودروی نمونه درآینده نزدیک تولید و رونمایی می شود. در حوزه های همکاری با جهاد دانشگاهی نیز، مواردی از جمله طراحی و توسعه خودروهای متصل، ساخت داخل کاتالیست، ساخت داخل مواد پلیمری، فلزی و شیمیایی، تجهیزات و ماشین آلات تولید و خودروهای برقی و باتری قرار دارد. گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان پیشرو در صنعت خودروسازی کشور که همواره مفتخر به تولید محصولاتی مطابق با استاندارهای جهانی و به روز دنیا است، توانسته از تحریم های ظالمانه ای که بر علیه این صنعت اعمال شده، فرصت و پله هایی برای رشد و ترقی، پیشرفت و شکوفایی به خصوص در امر نهضت ساخت داخل به وجود آورد. بی شک این امر بدون تلاش و یاری تمامی کارکنان و نیز هم یاری و همکاری زنجیره تامین و تمامی شرکت های گروه و در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری مسیر نمی‌شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top