تاریخ انتشار: جمعه 1400/05/01 - 10:13
کد خبر: 402592

چرا دلار به کانال ۲۳ هزار تومان بازنگشت؟

تعطیلی ۶ روزه پایتخت در حالی بازار ارز را به تعطیلی کشاند که روند کاهش قیمت ارز در روزهای ابتدایی هفته‌ای که گذشت، امیدها را برای بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۳ هزار تومان تقویت کرده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، روند رو به کاهش قیمت ارز که از اواخر هفته پیشین آغاز شده بود، با آغاز تعطیلی شش روزه تهران از روز سه شنبه، ناتمام ماند.

در نگاه تحلیلگران فنی بازار ارز، پس از ناامیدی بازار ارز در افزایش قیمت دلار از سقف ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان در هفته‌های گذشته و شکسته شدن کف ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی برای دلار در هفته پیشین،  این خوش‌بینی ایجاد شده بود که اگر دلار بتواند از سطح ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان هم کاهش قیمت داشته باشد، می‌تواند به کانال ۲۳ هزار تومان بازگردد. پیش‌بینی که هر چند در حال محقق شدن بود، اما تعطیل شدن بازار آن را متوقف کرد.

شروع فعالیت بازار ارز در هفته‌ای که گذشت، همچنان با حفظ روند نزولی قیمت‌ها همراه بود که در هفته پیشین و پس انتشار اخبار امیدوار کننده درخصوص احیای برجام و خصوصا آزاد سازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ژاپن ایجاد شده بود. این روند کاهشی تا جایی پیش رفت که در روز دوشنبه قیمت دلار به ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان، یعنی کمترین قیمت در ۲۰ روز گذشته نیز رسید و حتی انتشار خبر مهمی در روز شنبه که نشان می‌داد مذاکرات وین متوقف شده و در آینده،  مذاکرات توسط دولت جدید ایران پیگیری خواهد شد، نتوانست شک افزایشی ایجاد کند و بازار بی‌تفاوت به این خبر، همچنان شیب نزولی خود را تداوم داد.

به گفته کارشناسان اقتصادی رفتار بازار تا پیش از تعطیلی شش روزه تهران، متاثر از عوامل متعددی همچون محدودیت‌های کرونایی برای فعالیت بازار تهران و شهرستان‌های بزرگ، تعطیلی بازارهای کشورهای همجوار به مناسبت عید قربان، کاهش تقاضای حواله‌ای و نزدیکی به فصل پایان مجامع شرکت‌ها بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top