تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/05 - 13:08
کد خبر: 403012

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

اگر تصمیم گرفته اید ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول سخت افزاری مطمئن نگه داری کنید توصیه می کنیم این راهنمای خرید کیف پول فیزیکی و سرد را قبل از اقدام به سفارش مطالعه کنید زیرا در نهایت با توجه به شرایط خودتان می توانید بهترین گزینه را شناسایی و انتخاب کنید. در ادامه همراه داتیس نتورک باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ارزهای دیجیتال یکی از روش های پرداخت و انتقال دارایی می باشند که در دهه گذشته مطرح شده اند. برای نگه داری رمزارزها به یک کیف پول نیاز داریم که می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. البته هرکدام معایب و مزایای خود را دارد اما تصور ما این است که شما تصمیم جدی گرفته اید تا کیف پول سخت افزاری برای نگه داری ارز دیجیتال رمزنگاری شده خریداری کنید.

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

قبل از اینکه نکات مهم را بیان کنیم قصد داریم شما را با یکسری تعاریف آشنا کنیم.

Hardware Wallet چیست؟

Hardware Wallet یا همان کیف پول سخت افزاری یکی از انواع والت های نگه داری ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که کلید خصوصی را در خودش ذخیره می کند و با راهکارهای امنیتی این اطمینان را حاصل می کند که تنها مالک ارز بتواند به آن دسترسی داشته باشد و حتی اگر کیف گم شد یا به سرقت رفت فرد دیگری امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

بنابراین می توان به جرئت گفت قابل اطمینان ترین و امن ترین والت برای نگه داری کریپتوکارنسی ها همین Hardware Wallet می باشد. یکی از مهمترین جنبه های تأمین امنیت ارزهای دیجیتال شما این است که مطمئن شوید کلید خصوصی شما پنهان و دور از دسترس باشد.

به همین دلیل توصیه می شود که هرگز آن را در رایانه یا هر وسیله ای که تحت تأثیر بدافزار قرار گرفته یا به اینترنت متصل شود، نگه ندارید.

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های فیزیکی هستند (شبیه به فلش درایو) که کلیدهای خصوصی شما را روی دستگاه خود نگه می دارند.

حتی می توانید از آنها با رایانه عمومی که به آن اعتماد ندارید استفاده کنید.

وقتی می خواهید ارز دیجیتال را از کیف پول را به شخص دیگری ارسال کنید، دستگاه را به کامپیوتر وصل می کنید، کد پین خود را وارد کرده و وجوه را ارسال می کنید.

پس از اتمام، کیف پول سخت افزار را جدا کرده و آن را در جای امن ذخیره کنید.

کلید خصوصی شما هرگز از کیف پول حذف نمی شود؛ زیرا تمام مراحل امضای معامله بر روی کیف پول سخت افزار انجام می شود و نه روی رایانه.

به طور خلاصه، کیف پول های سخت افزاری ترکیب کاملی بین امنیت و سهولت را به استفاده کننده ارائه می دهند.

چرا یک کیف پول سخت افزاری امن است

اصولا در صنعت رمز ارز ها از کیف پول های سخت افزاری از امن ترین مکان برای ذخیره سازی بلند مدت رمز ارزها نام برده میشود ولی به راستی کیف پول های سخت افزار مشتمل بر چه سخت افزار ها و نرم افزار هایی هستند که این امنیت را برای کاربرانشان به ارمغان میاورند با من همراه باشید

اصولا در شبکه بلاکچین هر رمز ارز هر فرد با یک کلید خصوصی شناخته میشود که دارنده آن کلید خصوصی در حقیقت تصمیم گیرنده کل آن سرمایه آن می باشد برای حفظ این کلید خصوصی اصولا 3 نوع کیف پول وجود دارد که دو نوع آن را در ادامه راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال بررسی خواهیم کرد.

کیف پول های کاغذی و کیف پول های سخت افزاری

کیف پول های کاغذی دارای امنیت خوب ولی استفاده سختی می باشد.

 در حالی که کیف پول های نرم افزاری دارای کارایی بسیار آسان ولی دارای ضریب امنیت بسیار پایین هستند به دلیل اینکه باید در یک سیستم متصل به اینترنت قرار داشته باشند و این در حالی است که ممکن است یک سیستم متصل به اینترنت روزانه مورد حمله بسیاری از هکر ها و یا تروجان ها قرار بگیرد.

ولی کیف پول های سخت افزاری در حقیقت کلید خصوصی شما را در خود نگهداری میکنند و زمانی هم که از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل میشوند این کلید خصوصی به هیچ عنوان بیرون نمیدهند و تنها بر روی سند عملیاتی انتقال امضا میزنند.

 که این باعث این میشود حتی شما در زمان استفاده با اینکه از امنیت و یا ویروسی نبودن سیستم مورد استفاده خود اطلاعی داشته باشید بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی عملیات انتقال وجه خود را در کمال امنیت و آرامش به سرانجام برسانید.

ولی این امنیت چگونه ایجاد شده است برای بررسی این موضوع باید به ساختار نرم افزاری و سخت افزاری کیف پول های سخت افزاری نگاهی داشته باشیم.

یک کیف پول سخت افزاری از دو بخش اصلی تشکیل شده است سخت افزار و نرم افزاری که بر روی سخت افزار قرار دارد که به آن فریمور گفته میشود.

سخت افزار یک کیف پول از دو بخش اصلی تشکیل شده است.

 اول واحد کنترلر کیف پول که در حقیقت وظیفه یک میکرو کامپیوتر را بر عهده دارد و فریمور یا نرم افزار کیف پول هم بر روی این سخت افزار قرار میگیرد.

دومین بخش سخت افزار که یک ماژول امنیتی سخت‌افزاری می باشد که محل ذخیره کلید خصوصی شما می باشد شایان ذکر است از ماژول های امنیتی سخت افزاری در زندگی روز مره بسیار استفاده میکنیم مانند کارت های هوشمند مختلف مانند کارت هوشمند سوخت و یا کارت ملی با کمی دقت بر روی این کارت ها متوجه میشود که در قسمت بالا سمت چپ تمامی این کارت ها یک چیپ قرار داده شده است که اطلاعات مربوط به آن کارت را در خود ذخیره میکند با توجه به استفاده میلیونی از این ماژول ها قابلیت اعتماد به آنها به صورت کامل اثبات شده است که باعث استفاده میلیونی از آنها در زندگی روزمره شده است.

 حالا اینکه یک ماژول امنیت سخت افزاری چرا دارای امنیت کافی می باشد از بحث کنونی ما خارج است.

در تمامی کیف پول های سخت افزاری از یک عدد ماژول امنیت سخت افزاری به عنوان محلی برای کلید خصوصی و شماره رمز ورود به دستگاه و انجام یک سری عملیات رمز نگاری شده استفاده میشود.

 البته این ماژول در کیف پول های سخت افزاری به شکل یک چیپ می باشد و به شکلی که در کارت های هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد نمی باشد.

نکات مهم هنگام خرید والت فیزیکی و سرد

اگر تصمیم گرفته اید یک کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال خریداری کنید در ادامه به نکاتی که در این راهنمای خرید ارائه می کنیم توجه کنید و همراه داتیس نتورک باشید.

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

1- طراحی و ابعاد فیزیکی

کیف پول ها ابعاد فیزیکی و ظاهر متفاوتی با یکدیگر دارند مثلا برخی از والت های سخت افزاری شرکت لجر روی بدنه خود نمایشگر موجودی و ارزها دارند اما مثلا لجر نانو اس به این شکل نیست و صرفا یک نمایشگر برای تنظیم دارد.

2- برند سازنده کیف پول Hardware Wallet

اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید برند کیف پول است زیرا تولیید کننده های مختلفی ادعا کرده اند که کیف پول تولید می کنند اما اینکه قابل اعتماد باشند و از نظر امنیت و اعتبار در سطح قابل قبولی باشند، اهمیت بسیاری دارد.

منظور از برند این نیست که به نام و بزرگی تولید کننده توجه کنید!

در واقع منظور ما این است شرکت تولید کننده در حوزه ساخت کیف پول سخت افزاری اسم و رسم خوبی داشته باشد، مثلا Ledger کیف پول های قابل اعتمادی ساخته است.

3- فناوری ارتباطی و اتصال

برخی کیف پول ها با کابل به سیستم و گوشی متصل می شوند و برخی دیگر از روش های ارتباطی جدیدتر مثل بلوتوث پشتیبانی می کنند.

کیف پول لجر نانو ایکس قابلیت اتصال با بلوتوث را دارد در حالی که لجر نانو S فقط با کابل به سیستم متصل می شود.

در این راهنمای خرید توصیه می کنیم قبل از سفارش در مشخصات کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به این نکته دقت کنید.

4- قیمت کیف پول سخت افزاری

در نهایت آخرین فاکتوری که باید درنظر بگیرید بحث قیمت است زیرا اکنون از بین کیف پول های موجود توانسته اید گزینه های مناسب خود را انتخاب کنید و وقت آن رسیده است که با در نظر گرفتن بودجه و قیمت بهترین کیف پول فیزیکی و سرد را انتخاب کنید.

هرچند گران بودن حتما دلیل بر برتری نیست اما در این زمینه توصیه می کنیم خسیس نباشید زیرا شما قرار است سرمایه و دارایی خود را در این دستگاه نگه داری کنید.

5- رمزارزهای پشتیبانی شده

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری با توجه به طراحی و ساختار تولید شده از بسیاری از رمزارزها پشتیبانی می کنند اما اگر کریپتو خاصی دارید که نگه داری آن در کیف پول سخت افزاری برایتان مهم است لازم است قبل از خرید در سایت رسمی تولید کننده این موضوع را بررسی کنید.

به عنوان مثال اخیرا رمزارز شیبا بسیار مطرح شد و کاربران فراوانی از ما سوالاتی درباره پشتیبانی یا عدم پشتیبانی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از Shiba Inu مطرح می کردند که پاسخ مثبت بود زیرا این توکن در شبکه اتریوم تعریف شده بود و لجر نانو اس هم از شبکه اتریوم و ERC20 پشتیبانی می کرد.

پس نتیجه می گیریم حتما باید قبل از خرید کیف پول سخت افزاری بررسی کنید که آیا این والت از رمزارز شما پشتیبانی می کند یا خیر!

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

جمع بندی

شاید این جمله را شنیده باشید که " Not your Keys , Not your coins"

این جمله به دارایی های رمز نگاری شده ای اشاره می کند قابلیت نگهداری بر روی کیف پول هایی را دارد که شخص یا شرکت دیگری اجازه دسترسی به وجوه شما را دارد. کیف پول های سخت افزاری این قابلیت را ندارد. یعنی هیچ شخص ثالثی نمی تواند به کلید های خصوصی شما دسترسی داشته باشد، در نتیجه حداکثر امنیت حاصل می شود.

شما به عنوان دارنده یک کیف پول سخت افزاری کنترل کامل کلید های خصوصی و دارایی های رمزنگاری خود را بر عهده دارید.

در این مقاله تلاش کردیم مهمترین اطلاعاتی که باید داشته باشید تا یک کیف پول سخت افزاری خوب برای نگه داری ارز دیجیتال خود انتخاب کنید را به شما آموزش دهیم اما در نهایت این شما هستید که باید با شرایط و بودجه خودتان بهترین Hardware Wallet را پیدا کنید زیرا طبیعتا هرچقدر بیشتر هزینه کنید والت بهترین خریداری خواهید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top