گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 403039

فراخوان بنیاد برای شرکت‌های دانش بنیان

طرح استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی و تحلیل و تطبیق بازی‌های کنسولی در نشست مشترکی بامرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موردبحث وبررسی قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس طرح ارائه شده بنیاد در نظر دارد در این پروژه دیجیتالی بازی‌های رایانه‌ای دارای ساعات زیاد و ابعاد مختلف را برای بهبود صحت و سرعت بررسی، با استفاده از هوش مصنوعی مورد فیلمبرداری، روایت و شناسایی موارد نامنطبق با مقررات قرار دهد و مسائلی مانند خشونت، ارتباطات جنسی، استفاده از دخانیات و مهارت و دشواری بازی به لحاظ فنی و بر اساس الگوریتم‌های رایانه‌ای را سنجش و شناسایی کند.

در این نشست مشترک که نمایندگان 6 شرکت دانش بنیان نیز حضور داشتند، چالش‌های اجرای این طرح کار و لزوم تسریع عملکرد و بررسی بازی‌های کنسولی و رایانه‌های خانگی (که گاه دارای ده‌ها ساعت بازی هستند) و روند بررسی سریع این بازی‌ها توسط هوش مصنوعی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است که شرکت‌های دانش بنیان متقاضی مشارکت در اجرای این پروژه با دریافت نمونه‌ای از بازی‌ها در حال طراحی چنین نرم افزار کیفی و ارائه پیشنهادهای خود در این زمینه به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند.

بر اساس این گزارش سایر شرکت‌های معتبر فعال در زمینه هوش مصنوعی، تحلیل تصاویر و موسیقی نیز می‌توانند با مراجعه به معاونت نظارت بنیاد در جریان این پروژه قرار گرفته و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری
  • نظرسنجی

    از بین پیامدهای منفی آموزش مجازی، کدام عارضه در میان دانشجویان جدی‌تر است؟

    افت شدید علمی
    کاهش مهارت‌های ارتباطی
    یکنواختی و دلزدگی از آموزش
    اعتیاد به اینترنت
    مشاهده نتایج