تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/05/11 - 10:34
کد خبر: 403535

رضایت رتبه برتری‌ها از آموزش مجازی

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم گفت: رتبه‌های برتر کنکور باید از آموزش‌های الکترونیکی به علت برنامه ریزی دقیق رضایت خوبی داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صفوی رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره تاثیر آموزش‌های مجازی بر رتبه برتر شدن افراد کنکوری اظهار کرد: بیشتر افرادی که شناخت خوبی از آموزش‌های مجازی ندارند می‌گویند که این قبیل از آموزش‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند جایگزین آموزش‌های حضوری شوند.

او افزود: حرف ذکر شده از نظر بنده به عنوان رئیس کارگروه تحقیقات مجازی وزارت علوم کاملا غلط است؛ چرا که روش مقایسه ما ایراد دارد. برای مثال ما قصد انتقال مفاهیم علمی را به دیگران داریم که در اینصورت برداشت‌ها و نوع ارائه‌ها با یک دیگر کاملا متفاوت هستند؛ بنابراین مشابه مقایسه کردن آموزش‌های حضوری و مجازی کاملا اشتباه است.

صفوی تصریح کرد: آموزش الکترونیکی بیش از ۸۰ درصد اوقات برای بیشتر افراد و محصلان کاربرد‌های مفیدی دارد، در صورتی که زیرساخت‌های آن قوی باشند.

تفاوت آموزش‌های حضوری و الکترونیکی

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: البته آموزش‌های حضوری و مجازی در برخی جنبه‌ها تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند. برای مثال، آموزش‌های حضوری باعث تقویت مهارت صحبت کردن چهره به چهره افراد با یک دیگر می‌شود، اما مهارت‌های IT و استفاده از تکنولوژی در آموزش‌های الکترونیکی در میان افراد تقویت می‌شوند.

صفوی بیان کرد: آموزش‌های الکترونیکی از بعد یافته ها، برداشت و اثر بخشی مناسب می‌توانند بسیار موثرتر باشند. برای مثال، وقتی معلم یا استادی محتوای کتاب را بیان می‌کند احتمال دارد که افراد همه بخش‌ها را متوجه نشوند و در اینصورت برخی از آن‌ها دیگر نمی‌گویند فرد تدریس کننده مطالب را تکرار کند و به همین صورت هم مطالب به فراموشی سپرده می‌شود، اما در آموزش‌های مجازی به علت اینکه مفاهیم ضبط شده هستند افراد می‌توانند آن‌ها را چندین بار در شرایط مختلف گوش کنند.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیاری از افراد و محصلان از آموزش‌های مجازی استفاده کرده اند و بعد از نظرسنجی‌ها متوجه شده ایم که رضایت زیادی از این قبیل آموزش‌ها نسبت به آموزش‌های حضوری داشته اند. حتی آن‌ها مدعی بوده اند که آموزش‌های حضوری بازده بیشتری برایشان داشته است و توانسته اند نمرات بیشتری کسب کنند.

صفوی اضافه کرد: در آموزش حضوری فرصت چند بار گوش دادن به صدا‌های ضبط شده استادان وجود ندارد، اما همین امر در آموزش مجازی به خوبی دیده می‌شود که دانش آموزان و دانشجویان توانسته اند نمرات بیشتری را کسب کنند.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: انتقال مطالب درسی از طریق آموزش‌های مجازی برای مدرسان سخت‌تر است؛ چرا که باید از تصاویر مختلف استفاده کنند.

صفوی ادامه داد: در آموزش الکترونیکی بخش عمده‌ای از کار به برنامه ریزی شخصی افراد بر می‌گردد، اما در آموزش حضوری این چنین نیست. معمولا کسانی که برای کنکور مطالعه می‌کنند و رتبه‌های بالایی به دست می‌آورند در این ویژگی برنامه ریزی شخصی، انسان‌های موفق تری هستند؛ بنابراین اینگونه افراد بهترین استفاده را از آموزش‌های الکترونیکی خواهند داشت.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برداشت بنده این است که اغلب رتبه‌های برتر کنکوری رضایت خوبی از آموزش الکترونیکی داشته اند؛ چرا که بر اصل رعایت برنامه ریزی اقدام کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top