تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/05/11 - 15:06
کد خبر: 403587

قیمت سیمان کاهش یافت، سیمان دوباره ۴۵ هزار تومان شد

بر اساس گزارش‌های آماری بورس کالا، این حجم گسترده عرضه سیمان در بورس، بی سابقه بوده و سبب شد تا بسیاری از سازندگان محصولات خود را در بازار سرمایه به فروش برسانند تا با استفاده از شفافیت این بازار، از ورود دلالان به قیمت گذاری سیمان جلوگیری شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از تازه ترینها، در چهارشنبه هفته گذشته حدود ۷۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که این حجم بالای عرضه سبب کاهش قیمت آنکه در هفته‌های قبل تا کیسه‌ای ۱۱۰ هزار تومان شده بود، به زیر کیسه‌ای ۳۰ هزار تومان رسید. در ادامه برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی با ما همراه باشید.

بر اساس گزارش‌های آماری بورس کالا، این حجم گسترده عرضه سیمان در بورس، بی سابقه بوده و سبب شد تا بسیاری از سازندگان محصولات خود را در بازار سرمایه به فروش برسانند تا با استفاده از شفافیت این بازار، از ورود دلالان به قیمت گذاری سیمان جلوگیری شود.

قیمت سیمان کاهش یافت، سیمان دوباره ۴۵ هزار تومان شد

قیمت امروز سیمان

پورحاجت : قیمت سیمان در بورس کالا کیسه‌ای ۲۵ و خرده فروشی ۴۵ هزار تومان شد

فرشید پورحاجت با تأیید کاهش قیمت سیمان گفت: اگرچه در ابتدای گرانی سیمان، کاهش برق دیماند کارخانه‌های سیمان و درنتیجه کاهش تولید سبب افزایش قیمت‌ها شد، اما در ادامه دلالان بودند که با ورود به این بازار و کاهش عرضه، افزایش آن به قیمت‌های کیسه‌ای ۷۰ و سپس تا ۱۱۰ هزار تومان را رقم زدند. همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت ارز و قیمت امروز طلا می توانید وارد لینک شوید.

فرشید پورحاجت با بیان اینکه عرضه سیمان در بورس کالا موجب ایجاد شفافیت در خرید و فروش‌ها شده و باید این روش برای حذف دلالان و محتکران از بازار سیمان و دیگر نهاده‌های ساختمانی ادامه یابد، افزود: قیمت‌هایی که در بورس کالا کشف شد، قیمت تمام شده هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان است که متوسط ۲۵ هزار تومان در هر کیسه می‌شود؛ اما به این نرخ، ۹ درصد ارزش افزوده، کیسه‌ای ۲ هزار تومان تخلیه و بارگیری، کیسه‌ای ۷ تا ۸ هزار تومان کرایه حمل و نقل، ۱۰ تا ۱۵ درصد سود خرده فروشی و دیگر عوامل نیز افزوده شده و در حال حاضر برای انبوه سازان بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان بسته به شهر نزدیک یا دور از کارخانه سیمان، تمام می‌شود.

پورحاجت با بیان اینکه تولیدکنندگان بزرگ سیمان هم به دامن زدن به این نرخ‌ها بی تمایل نبودند، گفت: نتیجه‌ای که در هفته‌های گذشته رقم خورد، تعطیلی یا نیمه تعطیلی پروژه‌های ساختمانی بود و دلالان و سلاطین سیمان جولان دادند. اما باید بپذیریم قیمت مصالح از تولید و عرضه تبعیت می‌کند؛ وقتی تولیدکننده قطره چکانی آن را عرضه می‌کند یا در دوره نیمه نخست سال که اوج ساخت و ساز است، به صادرات بیشتر از عرضه داخلی اهمیت می‌دهند، باید توقع رسیدن قیمت سیمان به نرخ‌های هفته‌های قبل را داشت.

قیمت سیمان کاهش یافت، سیمان دوباره ۴۵ هزار تومان شد

پورحاجت تأکید کرد: البته معتقدم نرخ‌های فعلی برای صنعت ساختمان مناسب نیست و باید به زیر ۳۰ هزار تومان در هر کیسه برگردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top