تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 14:41
کد خبر: 403704

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ فردا منتشر می‌شود

دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ فردا ۱۲ مردادماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ فردا ۱۲ مردادماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») است.

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته و همچنین نحوه مراجعه به سایت سازمان سنجش و نحوه تکمیل کردن فرم انتخاب رشته در دفترچه درج شده است.

متقاضیان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (اعم از رشته‌های با آزمون برای متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و همچنین رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی، بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی بدون توجه به مجاز بودن) از تاریخ اعلام نتیجه اولیه فرصت دارند دفترچه را مطالعه کنند.

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری از ۱۴ مردادماه

متقاضیان می توانند ۱۵۰ کدرشته محل‌ را از دفترچه استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند و از پنجشنبه ۱۴ مرداد تا دوشنبه ۱۸ مرداد در فرم انتخاب رشته درج کنند. پس از تایید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

هر متقاضی فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارد. متقاضیان پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.

متقاضیان در صورت علاقه به انتخاب رشته‌های خاص یا بورسیه، حتماً شرایط و ضوابط این رشته‌ها را که به‌صورت جداگانه به عنوان پیوست دفترچه‌های انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش درج شده است، مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، این رشته ها را انتخاب کنند.

سامانه انتخاب رشته مجازی از فردا فعال می‌شود

سامانه انتخاب رشته مجازی این سازمان به منظور راهنمایی و کمک به متقاضیان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (برای رشته‌های باآزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) از  ۱۲ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاهها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۴۰۰ برای متقاضیان شاخه نظری با ملاک معدل کتبی نهایی دیپلم و متقاضیان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم انجام می‌شود که متقاضی می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی و بدون توجه به مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top