تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 17:19
کد خبر: 403730

اشتغال و ازدواج، دو دغدغه مهم دانشجویی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: دو دغدغه بسیار مهم قشر جوان و دانشجوی ما، اشتغال و ازدواج است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ در آستانه چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، نشست خبری تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی این نهاد به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: اگر بخواهیم تعریفی از فضای فعلی جامعه دانشگاهی داشته باشیم، با توجه به عدم حضور دانشجویان نو ورود در سال‌های اخیر در دانشگاه، به نظر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علی رغم همه این مسائل، این نسل، نسلی باهوش و اهل گفتگو هستند.

وی ادامه داد: تا بهمن‌ماه امسال به دلیل عدم حضور دانشجویان، برنامه‌ها مجازی دنبال می‌شود از بهمن‌ماه احتمالاً همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها فعالیت‌ها و برنامه‌ها به صورت حضوری پیگیری خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: باید متناسب با نسل جدید و متولدین دهه ۸۰ برخی رویکردها تغییر پیدا کند. دانشجوی نسل جدید خاستگاه‌های متفاوتی دارد این به معنای عدول از ارزش‌ها و سیاست‌ها نیست. باید به اقتصاد فرهنگ نیز توجه شود. نباید فرهنگ را به مثابه یک فعالیت جانبی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: دو دغدغه بسیار مهم قشر جوان و دانشجوی ما، اشتغال و ازدواج است. معتقدیم که اگر نتوانیم در موضوعاتی همچون مهارت‌آموزی و سبک زندگی نسل جوان را تقویت کنیم و آموزش دهیم، ممکن است اقبال به فعالیت‌های فرهنگی بسیار کم باشد.

وی افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان بازوی فکری فعالیت‌های ماست و طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده دریافته‌ایم که عمده فعالیت‌هایی که دانشجویان علاقه مند هستند حول چهار محور، مهارت آموزی، فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های هنری و گفتگویی است.

علیزاده گفت: تمامی قشرهای دانشگاهی کشور با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در ارتباط هستند و طبق نظر سنجی‌ها، ما به این نتیجه دست یافته‌ایم که دانشجویان علاقه‌مند به مباحث هنری، مهارتی، گفتگویی و اجتماعی هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظرسنجی در سیاست گذاری ها اشاره کرد و افزود: مسئولان جهاد دانشگاهی به اهمیت نظرسنجی در سیاست گذاری و تعبیر سیاست واقف هستند و به آن توجه می‌کنند این در حالی است که متولی خیلی از موضوعات در حوزه نظرسنجی مشخص نیست و برخورد نهاد در مرحله اول با این پیمایش‌های ملی، سیاه نمایی است و در مراحل بعد عنوان می‌شود که کار جدیدی نبوده است. بنابراین دولت جدید باید به حوزه مطالعات گذشته توجه کند.

وی افزود: عدم توجه به موضوع مذکور باعث می‌شود که کارها بدون توجه به ذائقه مخاطب انجام شود و این موضوع منجر به آسیب‌هایی می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top