تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/05/13 - 14:43
کد خبر: 403839

ایجاد ظرفیت ۳۵۰هزار نفری برای پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ظرفیت ۳۵۰ هزار نفری در پذیرش مهرماه ۱۴۰۰ در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدحسین امید گفت: این دانشگاه به عنوان بازوی غیردولتی آموزش‌های مهارتی در حال حاضر برای پذیرش مهرماه سال ۱۴۰۰ ظرفیت ۳۵۰ هزار نفر را ایجاد نموده است و این دانشگاه و بخش خصوصی بدون کوچک‌ترین بار مالی برای دولت در حل انجام کار خودش است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های آموزش‌های مهارتی باید بهینه شوند به طوری که مردم بتوانند با مشکل مالی کمتری در این دوره‌ها شرکت کنند. سال گذشته نیز با وجود ۳۵۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش کمتر از ۱۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ما در یک بخش لازم داریم که مردم با آموزش‌های مهارتی آشنا شوند. حمایت دولتی از آموزش‌های مهارتی هم در زمان تحصیل و هم برای ایجاد شغل بعد از فارغ التحصیلی باید صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: دانش آموختگان دوره‌های مهارتی با چیزی در حدود ۱۰ درصد از هزینه‌هایی که دولت برای ایجاد یک شغل لازم دارد می‌توانند شغل ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی حدود ۷۰۰ دوره مقطع دار کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم که بر مبنای مشاغل طراحی شده‌اند. دوره‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد شغل محور هستند. چنانچه در ۲ سال اخیر مراکز آموزش علمی کاربردی مأموریت گرا شدند و این مأموریت‌ها بر اساس خوشه‌های شغلی می‌باشد. بدین معنا که حوزه‌های شغلی مشخص شده است.

وی گرایش دانش آموختگان هنرستان‌ها را به دانشگاه‌های نظری، علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموزی همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست. از سوی دیگر دانشگاه‌های نظری با داشتن مزایای رایگان بودن و داشتن حمایت‌های زیادی همچون پرداخت شهریه، استفاده از خوابگاه و … باعث ایجاد گرایش متقاضیان به تحصیل در رشته‌های نظری شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: اگر صلاحیت حرفه‌ای در کشور مستقر شود گرایش به سمت آموزش‌های مهارتی به راحتی انجام خواهد شد. در این دانشگاه نیز با بهره گیری از بخش خصوصی آمادگی کامل پیاده سازی صلاحیت حرفه‌ای در بخش آموزش‌های عالی و با موضوع ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای را به طور کامل داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top