تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/05/13 - 15:04
کد خبر: 403843

انتخاب رشته آزمون دستیاری آغاز شد

انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد و داوطلبان مجاز امکان انتخاب ۱۰۰ رشته محل از ۱۰ رشته تخصصی را دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبان مجاز می‌توانند از امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد تا جمعه ۱۵ مردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید بر اساس کارنامه و نمره و رتبه های خود در هر زیر گروه آموزشی ملاحظه کلیه رشته محل ها مندرج در دفترچه و شرایط دانشگاهها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

به همراه کارنامه به هر یک از داوطلبان پذیرش، یک فرم انتخاب رشته – محل اینترنتی تعلق می گیرد. اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های انتخابی اش بر اساس علاقه فردی است.

 
داوطلبان می توانند براساسا ضوابط و مندرجات راهنمای انتخاب رشته حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، براساس جداول مربوطه، انتخاب کنند.
 
داوطلبان باید سهمیه بومی مناطق محروم که مبادرت به انتخاب کد رشته_محل های مناطق محروم می کنند، لازم است علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود را نیز انتخاب کنند.
 
مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته محل به عهده داوطلب است و داوطلبان باید دقت لازم را در تکمیل فرم انتخاب رشته به خرج دهند. امکان ارائه فرصت مجدد برای انتخاب رشته محل وجود ندارد.
 
مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی چنانچه هر یک از داوطلبین چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در یکی از رشتهه ای تخصصی پذیرفته شوند ولی مبادرت به ثبت نام
نکنند و یا پس از ثبت نام به هر نحو انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون دوره بعد نخواهند بود. این موضوع در خصوص تمامی سهمیه ها صدق می کند.
 
داوطلبان دقت کنند پس از تکمیل و ارسال فرم انتخاب رشته – محل، درخواست تغییر، کاهش یا افزایش در رشته محل های انتخابی و یا ابطال فرم انتخاب رشته محل امکانپذیر نیست.
 
چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.
 
دانشگاه های علوم پزشکی محل آموزش تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند.
 
به گزارش مهر، چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. پس از اعلام نتایج اولیه ۷ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند.
 
چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پیش از این قرار بود در ۷ اسفندماه ۹۹ برگزار شود که با اعتراض داوطلبان به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد و پس از آن در ۷ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد آزمون تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد و در نهایت ۸ تیرماه برگزار ش
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top