تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/16 - 14:14
کد خبر: 404110

دوربین مدار بسته سیم کارتی چیست

وجود برند های ناشناخته برای تولید دوربین سیم کارت خور باعث شده تا کاربران مرجع مناسبی برای مقایسه و سنجش این دوربین ها نداشته باشند و هنگام خرید دچار سردرگمی شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دوربین های مدار بسته به عنوان سیستم امنیتی برای مکان ها و فضاهای مختلف سرپوشیده و باز استفاده می‌شوند که می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته تصاویر محیط مورد نظر را ضبط کرده و در اختیار مشتری قرار دهند. دوربین های مدار بسته بیسیم به چهار دسته ی چرخشی ، سیم کارتی ، وای فای و مخفی تقسیم بندی می شوند ، از پر کاربردترین آن ها می توان به دوربین سیم کارتی اشاره کرد. هر یک از این دوربین ها مزایا و معایب خودشان را دارند و با توجه به عملکرد شان برای محیط‌های خاصی مناسب هستند برای مثال از دوربین  مدار بسته چرخشی برای محیط های که فضای بازی دارند مانند خیابان‌ها، درب ورودی خانه ها و غیره استفاده می شود و معمولاً برای منازل از دوربین مدار بسته دام یا دوربین‌های  ۳۶۰ درجه بهره می برند. دوربین مدار بسته سیم کارتی نیز به عنوان زیر مجموعه ای از دوربین های مداربسته کنترل از راه دور شناخته می شود البته ناگفته نماند که در دوربین های مداربسته دام وبولت نیز مدل سیم کارتی موجود است .

معرفی دوربین مدار بسته سیم کارت خور

دوربین مدار بسته سیم کارت خور نوعی دوربین مدار بسته است که تصاویر ضبط شده را بدون نیاز به دستگاه های DVR و NVR تنها از طریق اینترنت ۳g و ۴g ارسال می کند. دوربین سیم کارتی دارای این قابلیت بوده که بدون نیاز به کابل کشی و تنها از طریق اتصال بیسیم تصاویری که ضبط کرده‌ است را ارسال کند البته دوربین سیم کارت خور در کنار اسلات سیم کارت این امکان را دارد که به کابل شبکه نیز متصل شود.مناسب ترین گزینه برای باتری دوربین مدار بسته سیم کارت خور ، باتری لیتیومی با قابلیت شارژ مجدد می باشد زیرا این نوع از باتری ها در شرایط جوی شدید می توانند به کار خود ادامه دهند.

 دوربین سیم کارتی در کنار اسلات سیم کارت از اسلات رم نیز بهره می‌برد و می تواند تصاویر را بر روی حافظه جانبی خود ضبط کند. دوربین سیم کارت خور به دلیل امکاناتی که دارد در قیمت ها و انواع  مختلف مانند دوربین مدار بسته سیم کارت خور خورشیدی وجود داشته و شما باید با توجه به نیازتان دوربین مد نظرتان را انتخاب و اقدام به نصب دوربین مدار بسته خود کنید.

دوربین مدار بسته سیم کارتی چیست

مزایای دوربین سیم کارتی

  • دوربین سیم کارت خور می تواند تصاویر ضبط شده را از طریق اتصال به اینترنت به دستگاه هایی که دارای سیستم عامل اندروید، ویندوز، مک، IOS هستند ارسال کند و مشتریان با داشتن لپ تاپ یا تلفن همراه تصاویر را به صورت زنده تماشا کنند و در زمان نیاز دسترسی به اطلاعات داشته باشد .
  • تامین قدرت دوربین سیم کارتی عموماً از طریق آداپتور و منبع تغذیه مرکزی انجام می شود اما برخی از مدل های دوربین سیم کارت خور باتری داخلی دارند و بدون کمک گرفتن از کابل کشی برقی فعالیت خودشان را انجام می دهند.
  • بعضی از مدل های دوربین مدار بسته سیم کارت خور مناسب فضاهای روباز هستند و از طریق صفحات سولار( صفحات خورشیدی) انرژی برق مورد نیازشان را تامین می کنند.
  • دوربین سیم کارت خور قابلیت کنترل از راه دور دارند و این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا دوربین را به دلخواه و با توجه به نیاز شان کنترل کنند.
  • برخی از مدل های دوربین سیم کارت خور دارای فناوری بلندگو و میکروفون داخلی هستند که قابلیت ارتباط دو طرفه را برای کاربران فراهم می کنند.
  • در دوربین سیم کارت خور از هر دوی سیم کارت های دائمی و اعتباری می توان استفاده کرد.
  • قابلیت های عکسبرداری، فیلمبرداری، ضبط صدا و تماس دو طرفه از مزایای دوربین سیم کارت خور است.
  • دوربین سیم کارت خور علاوه بر ویژگی مدیریت و کنترل از راه دور قابلیت تجهیز به دوربین دید در شب را داراست.
  • قابلیت برنامه ریزی برای عملکرد خودکار، داشتن درگاه حافظه جانبی، دارا بودن ابعاد کوچک، باتری داخلی، داشتن motion detection یا همان سنسور حساس به حرکت، دارا بودن براکت های متفاوت برای نصب در شرایط مختلف از دیگر مزایای دوربین سیم کارت خور میباشد.
  • دوربین های سیم کارت خور نسبت به سایر دوربین های بیسیم که برای انتقال اطلاعات به شبکه نیاز دارند از امنیت بیشتری برخوردار هستند و هک شدن آنها توسط متجاوزان بسیار کمتر است. علاوه بر آن به دلیل داشتن باتری و یا استفاده از پنل های خورشیدی افراد سودجو با قطع کردن برق نمی‌توانند اختلالی در کارکرد این دوربین ها به وجود بیاورند.

همانطور که گفتیم دوربین سیم کارت خور انواع مختلفی دارد و افراد با توجه به نیاز و مزایای مورد نظرشان می توانند دوربینی را با هر یک از ویژگی هایی که در بالا گفته شد انتخاب کنند.

 

معایب دوربین مداربسته سیم کارت خور

  • از آنجایی که ارسال تصاویر در دوربین سیم کارت خور از طریق اینترنت و به وسیله سیم کارت انجام میشود باید مکانی که دوربین در آن نصب می شود از آنتن دهی خوبی برخوردار باشد. البته امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی کمتر مکانی وجود دارد که از آنتن دهی شبکه موبایل و اینترنت پرسرعت ۴g یا ۳g محروم باشد.
  • همانطور که گفته شد دوربین سیم کارت خور بدون نیاز به کابل و دستگاه های ضبط تصاویر تنها از طریق سیم کارت و اتصال به اینترنت کار خود را انجام می‌دهد در نتیجه به این نکته باید توجه کنید که ارسال تصاویر از طریق اینترنت هزینه های مخابراتی را در بر می گیرد که کاربران ملزم به پرداخت آن هستند.
  • دوربین سیم کارت خور می تواند همزمان با فیلمبرداری از محیط عکس برداری نیز کند اگرچه این قابلیت به عنوان یک مزیت به حساب می آید و کاربران بسیاری را به خود جذب می کند اما این ویژگی معایبی نیز دارد برای مثال اگر دوربین دچار آسیب شود یا به سرقت برود آرشیو تصاویر به کلی از بین خواهد رفت .
  • تمام شدن باتری یکی دیگر از معایب دوربین سیم کارت خور است البته میتوانید با انتخاب دوربینی که دارای باتری قابل شارژ باشد این مسئله را رفع کنید و یا دوربینی بخرید که قبل از تمام شدن باتری به شما هشدار دهد و یا هنگام خرید، دوربین سیم کارت خور با قابلیت پنل خورشیدی را انتخاب کنید که موقع تمام شدن باتری انرژی پنل‌ها دوربین را روشن نگه دارد.
  • یکی دیگر از معایب دوربین سیم کارت خور بالا بودن قیمت این دوربین ها نسبت به سایر دوربین های مدار بسته است در واقع به دلیل فناوری‌های جدید به کار رفته در دوربین های سیم کارتی و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساخت آنها و همچنین هزینه‌های مربوط به تهیه دیتای اینترنت قیمت این دوربین ها بیشتر از سایر رقبای خود می باشد.
  • وجود برند های ناشناخته برای تولید دوربین سیم کارت خور باعث شده تا کاربران مرجع مناسبی برای مقایسه و سنجش این دوربین ها نداشته باشند و هنگام خرید دچار سردرگمی شوند.

دوربین مدار بسته سیم کارتی چیست

راه اندازی دوربین مدار بسته سیم کارت خور

دوربین سیم کارت خور نصب آسانی دارد و مانند دوربین های مدار بسته وایرلس به سیم کشی نیاز ندارد همین امر باعث شده است تا نصب و راه اندازی آنها برای کاربران راحت باشد. برای نصب و راه اندازی این دوربین ها در مرحله اول دوربین سیم کارت خور را روشن کرده سپس سیم کارت مد نظرتان را داخل اسلات سیم قرار دهید. در پایان تنها کافیست اپلیکیشن مناسب با دوربین مدار بسته برندی که دوربین را از آن تهیه کرده اید بر روی موبایل و یا لپ تاپ نصب کنید و به راحتی تنظیمات مورد نیاز تان را انجام دهید و استفاده از آن را آغاز کنید .

مکان های  نصب دوربین مدار بسته سیم کارتی محدود نمی باشد و در هر مکانی که شما به آنتن و اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید از این دوربین ها استفاده کنید به عنوان مثال لنگرگاه ها، محل های ساخت و ساز، مزارع و دامداری ها، تفرجگاه ها، بیابان ها، جاده های بین شهری و غیره مکان هایی می باشند که مناسب نصب دوربین مدار بسته سلولار هستند.

دوربین های سیم کارتی در ابعاد  کوچک نیز تولید می شوند که از آنها در مکان هایی که تنها به یک دوربین نیاز است و به مودم و اینترنت adsl دسترسی وجود نداشته باشد استفاده می شود. به علاوه نوع بسیار کوچک دوربین های سیم کارتی که به عنوان دوربین های جاسوسی شناخته می شوند برای محیط هایی که امکان استفاده از سایر دوربین ها وجود ندارد مانند ماشین ها بسیار کاربردی می باشند.

شرکت رهاورد نیرو  پیشرو و متخصص در انجام خدمات راه اندازی سیستم های امنیتی همچون نصب دزدگیر اماکن می باشد . شما می توانید برای مشاوره و درخواست پروژه نصب با کارشناسان رهاورد نیرو از طریق شماره 02166476200 تماس حاصل فرمایید .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top