تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/05/25 - 11:01
کد خبر: 404988

شیشه سکوریت یعنی چه

این شیشه ها در صنعت معماری هم کاربرد بسیار فراوانی دارند به این علت که با استفاده از آن فضا های مختلف ‌می توانند به یکدیگر دید داشته باشند. به طور مثال در ادارات استفاده از شیشه های سکوریت رواج پیدا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گروه تولیدی-صنعتی سازوکار فعالیت خود را در زمینه تولید و اجرای انواع در و پنجره از سال 1387 آغاز کرد و توانست رضایت مشتریان عزیز را در سرتاسر کشور به دست آورد. برای خرید انواع در و پنجره در ابعاد استاندارد یا سفارشی به وب سایت گروه سازوکار مراجعه کنید.

آیا تا به حال نام شیشه های سکوریت به گوشتان خورده است؟ آیا می دانید شیشه سکوریت یعنی چه؟ در واقع شیشه های سکوریت نوعی از شیشه ها هستند که امنیت بسیار بالایی دارند. در این مطلب قصد داریم به شیشه سکوریت بپردازیم. منظور از سکوریتی کردن شیشه ها این است که فرایند حرارتی روی شیشه ها انجام می شود. عملیات سکوریت کردن را می توان روی شیشه های رنگی، شیشه های چاپ شده و شیشه های رفلکتیو انجام داد.

شیشه سکوریت یعنی چه

نحوه حرارت دادن به شیشه های سکوریت

 در عملیات  حرارتی که روی شیشه ها انجام می شود آن ها تا دمای نزدیک به ۷۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شوند. در این هنگام  هوای سرد به سطح شیشه دمیده می شود. در واقع در ابتدا باید تا دمای نرم شدن یعنی همان ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت ببیند. بعد از آن به اطراف سطح شیشه هوای خنک و سردی وزیده می شود. هنگامی که مرحله سرد سازی شیشه انجام می‌ شود لایه های بیرونی آن زودتر از لایه های داخلی سرد می شوند. علت استحکامی و استقامت این شیشه ها همین مسئله است. در واقع زمانی که عملیات سرد سازی شیشه سکوریت انجام می شود مرکز آن از لایه های بیرونی داغ تر است و این مسئله سبب میشود تا استحکام شیشه ها تقویت پیدا  کند.

کوره های حرارتی دو نوع هستند: کوره های کنترل و کوره های کانوکشن.

انتقال حرارت کانوکشن  به وسیله گرمای هوای درون کوره انجام می‌ شود. به طور کلی شیشه هایی که توسط کوره کانوکشن تولید می شود بهتر و یک دست تر از شیشه هایی هستند که توسط منتال سکوریت می شوند. در  مقایسه شیشه های سکوریت و شیشه های معمولی باید بگوییم که شیشه های سکوریت در مقابل حرارت و ضربه مقاومت بیشتری  از خود نشان می دهند‌. حتی می ‌توان گفت که مقاومت مکانیکی آن ها ۵ برابر بیشتر از شیشه های معمولی است.

به طور کلی در مکان هایی که مقاومت در برابر ایمنی و حرارت مهم باشد از شیشه های سکوریت استفاده می شود. در صنعت خودروسازی برای جلوگیری از خرد شدن شیشه و تبدیل شدن به قطعات بزرگ و آسیب رساندن به سرنشینان از شیشه سکوریت استفاده می شود. به بیانی دیگر زمانی که پارامتر هایی مانند ایمنی و مکانیک اهمیت زیادی داشته باشد از شیشه ‌های سکوریت استفاده می شود‌.

شیشه سکوریت یعنی چه

استفاده از شیشه سکوریت

 ساده ترین علت استفاده از این نوع شیشه ها این است که پس از شکستن به قطعاتی بسیار ریز و گرد در می آیند. از این نوع از شیشه ها در دستگاه های ترا، واترجت، کوره های کانوکشن، دستگاه های چاپ تمام اتوماتیک، شیشه های هودها و سینک های شیشه ای استفاده می شود.

این شیشه ها در صنعت معماری هم کاربرد بسیار فراوانی دارند به این علت که با استفاده از آن فضا های مختلف ‌می توانند به یکدیگر دید داشته باشند. به طور مثال در ادارات استفاده از شیشه های سکوریت رواج پیدا کرده است. در حقیقت اگر در ادارات از شیشه های معمولی استفاده می ‌شد خطرات فراوانی افراد حاضر در آن مکان را تهدید می کرد. چون همان طور که گفتیم شیشه های معمولی پس از شکستن به قطعات بزرگ و برنده تبدیل می شوند.

 نکته قابل توجه در مورد شیشه های سکوریت این است که قابلیت فرم دادن و برش دادن ندارند و به همین علت فرآیند هایی مانند سوراخ کردن و برش دادن را باید قبل از سکوریت کردن شیشه ها انجام داد. در راستای توضیح شیشه سکوریت باید بگوییم قیمت شیشه سکوریت مغازه از قیمت شیشه معمولی بیشتر است‌. این شیشه با توجه به ضخامت و ابعادی که دارند قیمت گذاری می‌ شوند. در حال حاضر از شیشه های سکوریت در موارد مختلفی استفاده می شود و همان طور که گفتیم شیشه سکوریت توانسته است تحول عظیمی در صنعت معماری ایجاد کند. به طور مثال در حال حاضر به کمک شیشه سکوریت در های شیشه‌ای و راه پله های شیشه ای می سازند که فضای خیره کننده ای را ایجاد می کند.  مورد دیگر استفاده از شیشه سکوریت که نمای قشنگی را ایجاد می کند دور دوشی حمام شیشه‌ای است که ایده ای جدید برای مدرن کردن حمام ها  به حساب می آید.  هم اکنون حمام های شیشه ای هم ساخته می ‌شوند که طرفداران مخصوص به خود را دارند.

شیشه سکوریت یعنی چه

برای خرید بهترین نوع شیشه های سکوریت در ابعاد دلخواه با گروه صنعتی سازوکار همراه شوید. شما می توانید با مراجعه به سایت سازوکار و انتخاب شیشه سکوریت مد نظرتان، شیشه را در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید. در صورت وجود هرگونه سوال یا درخواست مشاوره می توانید با کارشناسان فروش و پشتیبانی سازوکار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند نکته تامل‌برانگیز درباره ترور حسن نصرالله
عربستان در اعدام رکورد زد
حمایت آمریکا از اسرائیل بدون تغییر است
اوضاع وخیم امنیتی بلیط هواپیما را در اسرائیل کمیاب کرد
تصاویری از شهید نیلفروشان در دوارن دفاع مقدس
جنایات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند
اجتماع مردم استان تهران در محکومیت رژیم صهیونیستی
مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در حرم شاهچراغ +عکس
این میزان از انتظار اصلا قابل قبول نیست
عارف: کشورهای اسلامی در حمایت از لبنان و فلسطین اقدام کنند
محل شهادت سید حسن نصرالله به زیارتگاه عاشقان تبدیل شد+عکس
استفاده از نصف سهمین برای کمک به مردم لبنان مجاز است
برگزاری مراسم شهادت سید مقاومت در دانشگاه تهران
بزرگداشت سید مقاومت در دانشگاههای تهران
جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تحولات لبنان
پیام بشار اسد به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله
نصرالله عزیز؛ بازوی قدرتمند رهبری
ترور نصرالله هرگز حزب‌الله را تضعیف نمی‌کند
پیام جمیله علم الهدی به همسر سیدحسن نصرالله +جزئیات
پیام تسلیت قالیباف و وزیر دفاع برای شهادت یکی از فرماندهان بلندپایه سپاه
شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top