تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/13 - 05:41
کد خبر: 406599

کنکوری‌های امسال متقاضی دانشگاه‌های غیردولتی نبوده‌اند

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بخش زیادی از ۵۲ درصد داوطلبانی که انتخاب رشته نکرده اند متقاضیان دانشگاه‌های غیر دولتی نبوده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر میر فخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره عدم انتخاب رشته ۵۲ درصد از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور روی مهارت دانشجویان تاکید زیادی دارد و به اشتغال فارغ التحصیلان اهمیت ویژه ای می‌دهد، بنابراین این درصد تنها شامل دانشگاه های دولتی نمی شود و دانشگاه ما متقاضیان مخصوص به خود را دارد.

او افزود: متقاضیان دانشگاه‌ها باید در دوران تحصیل به بحث مهارت افزایی توجه ویژه‌ای داشته باشند و منافع خود را در دوران تحصیل شناسایی کنند تا بتوانند بعد از فارغ التحصیلی متناسب با رشته خود در مشاغل گوناگون فعالیت داشته باشند. علت اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کمتر درگیر این معضل است این بوده که بحث اشتغال را در اولویت خود قرار داده است.

میرفخرالدینی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر به بحث اشتغال توجه می‌کند، تاکید کرد: سرفصل‌ها و عناوین درسی دانشگاه‌ها موضوع مهمی بوده که تناسب زیادی با بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد. خیلی از سرفصل‌های رشته‌های تدریس شده کنونی قدیمی بوده یا متناسب با نیاز‌های جامعه فعلی نیستند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تقریبا تمامی سرفصل‌های دروس خود را بازنگری کرده است و بیش از ۷۰ درصد سرفصل‌ها را تغییر داده و ۳۰ درصد باقی مانده که بازنگری شده نیازی به تغییر نداشته است. همچنین، ۵۰ عنوان رشته جدید را تعیین کرده ایم که تاکنون در ایران نبوده اند و به عنوان هدف گذاری برای اولین بار در ایران تصویب کرده ایم و هم اکنون ۱۳ رشته عنوان جدید را نهایی کرده ایم.  

میرفخرالدینی بیان کرد: مهم ترین گام هر دانشگاهی این است که سرفصل های خود را متناسب با نیازهای جامعه تعیین کند و باید گفت که تغییرات سرفصل های دروس دانشگاهی فنی و حرفه ای با هماهنگی وزارت کار، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی و مسئولیت معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور انجام شده است.

لزوم ایجاد فرهنگ سازی در جامعه 

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره بحث فرهنگ سازی در جامعه اظهار کرد: فرهنگ سازی باید در جامعه شکل بگیرد تا بتوانیم بسیاری از مشکلات موجود در دانشگاه ها و جامعه را کاهش دهیم یا آن ها را به صفر برسانیم. 

میرفخرالدینی اضافه کرد: باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم که وقتی جمعیت زیادی از دانش آموزان و دانشجویان کنکوری انتخاب رشته نمی کنند تنها شامل دانشگاه های معتبر، مطرح و دولتی نخواهند شد، بلکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توزیع بی رویه ای در خصوص ظرفیت تعداد دانشگاه ها داشته که هم اکنون دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی با متقاضیان کمی روبه رو هستند و بخش زیادی از آن ۵۲ درصدی که امسال انتخاب رشته نکرده اند به علت دانشگاه هایی بوده که زیر ساخت کافی نداشته اند و متقاضی دانشگاه های غیر دولتی هم نبوده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top