تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/13 - 10:57
کد خبر: 406631

قابلیت‌های بالای سیستان و بلوچستان برای صادارت غیر نفتی

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، زمانی حضور در بین مردم موثر خواهد بود که این جامعه ثمرات عملی و عینی این رفتار را ببیند. هر کدام از مسؤولان در جایگاه اجرایی، تقنینی و نظارتی جزو وظایفشان است که در بین مردم باشند و با جامعه معاشرت همیشگی داشته باشند و از این منظر، سفر استانی آقای رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان و دیدار مردمی با اهالی این استان را می‌توان به‌عنوان یک اقدام مثبت تلقی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جام جم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به این‌که میان اقدامات دولت مردمی با رویکردهای پوپولیستی تفاوت وجود دارد گفت: باید به این مساله توجه داشت که در هر شکل و صورت، اعضای هیات دولت باید شرایط مردمی را حفظ کنند و نباید به بهانه این‌که برخی از مردم فلان رویکرد را پوپولیستی یا عوامانه می‌بینند از حضور بین مردم و دیدار رو‌در‌رو با آنها دوری کرد. اساسا این رویه که به صرف دوری از اتهام رفتار عوامانه، مقامات مسؤول صرفا پشت اتاق‌های دربسته مدیریتی بنشیند و به اسم کار نخبگانی عمل کردن از حضور در بین مردم خودداری کنند اشتباه است و همین رویه‌ها باعث می‌شود که مسؤولان از مردم دور باشند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، زمانی حضور در بین مردم موثر خواهد بود که این جامعه ثمرات عملی و عینی این رفتار را ببیند. هر کدام از مسؤولان در جایگاه اجرایی، تقنینی و نظارتی جزو وظایفشان است که در بین مردم باشند و با جامعه معاشرت همیشگی داشته باشند و از این منظر، سفر استانی آقای رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان و دیدار مردمی با اهالی این استان را می‌توان به‌عنوان یک اقدام مثبت تلقی کرد.

خضریان گفت: هیچ کس این انتظار را ندارد که با یک سفر استانی بتوان بر همه مشکلات فائق آمد و آن را حل کرد اما با این وصف برای مشکلات موجود می‌توان برنامه‌ریزی کرد. شاید کمترین ثمره این دیدارها این باشد که برخی مشکلات با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در کوتاه مدت حل شود و برای برخی مشکلات هم می‌توان در دوره‌های میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.

نماینده تهران با اشاره به معضلات مردم استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در این استان، کپرنشینی است که در بازدیدی که سال گذشته همراه تعدادی از نمایندگان از این استان داشتیم این موضوع با بنیاد مسکن صحبت شد و این بنیاد هم به مساله ورود پیدا کرد و البته هنوز مساله کپرنشینی به طور کلی رفع نشده اما با حضور رئیس جمهور امید است که در آن تسریع شود.

وی مشکل آب آشامیدنی و تامین آب شیرین را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و تصریح کرد: امیدواریم که موضوع انتقال آب دریای آزاد و همچنین آب شیرین‌کن‌ها و خط لوله‌ای که می‌تواند مساله کمبود آب سیستان و بلوچستان را رفع کند در قالب برنامه‌ریزی مشخص و معینی که مسؤولان انجام می‌دهند هر چه زودتر برطرف شود تا آلامی بر دردهای مردم این استان باشد.

خضریان استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین دیپلماسی اقتصادی را در بهبود شرایط زندگی مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار موثر دانست و گفت: در سفری که سال گذشته به منطقه مرزی ایران و پاکستان داشتم به خوبی قابل لمس بود که به‌راحتی می‌توان زمینه صادرات غیرنفتی از ایران به پاکستان را فراهم کرد. بازار پاکستان آمادگی خوبی برای ورود اجناس ما دارد . از سوی دیگر برخورداری از آب‌های آزاد هم زمینه صید ماهی و صادرات آن را برای مردم منطقه فراهم می‌آورد. از قابلیت‌های دیگر استان امکان کشت پنبه در منطقه ایرانشهر با وجود کارخانه بزرگ بافت بلوچ است که می‌تواند زمینه صادرات اقلام نساجی را برای ما فراهم کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top