تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/06/18 - 08:41
کد خبر: 407230

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از افتخارآفرینی ۲ دانشجوی دکتری ایرانی؛

کتاب «معمای خلیج فارس» برگزیده کتاب ماه آمریکا شد +لینک خرید

کتاب «معمای خلیج فارس» برگزیده کتاب ماه آمریکا شد +لینک خرید

دانشجوی دکتری رشته مطالعات منطقه گفت: انتخاب کتاب ماه روندی ثابت است و معمولاً به‌صورت ماهیانه در ایالات‌متحده این اتفاق رخ می‌دهد، پروسه بدین‌ صورت است که پس از گرفتن تایید نهایی چاپ اثر، گروهی از اساتید دانشگاهی که با این مجموعه تفاهم‌نامه همکاری دارند به بررسی محتوایی کتاب پرداخته و نهایتاً رأی خود را اعلام می‌کنند.

به گزارش سرویس کتابخانه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کتاب «معمای خلیج فارس» به قلم الیاس عقیلی دهنوی دانشجوی دکتری رشته مطالعات منطقه و محمدعلی رحیمی نژاد دانشجوی دکتری رشته روابط بین الملل با محوریت بررسی اختلافات کشورهای حاشیه خلیج فارس و جایگاه ایران، توسط انتشارات تردتسیون آمریکا به چاپ رسید. این کتاب به تازگی موفق به دریافت عنوان کتاب برگزیده ماه گردید.

الیاس عقیلی دهنوی با بیان اینکه  این پروژه به‌ صورت کتابی در آمریکا نیز به چاپ رسیده است، افزود: پس از بررسی و داوری‌های متعدد این کتاب به‌ عنوان کتاب ماه انتشارات بین‌المللی تردتسیون در آمریکا انتخاب شد.

وی این انتشارات که دفتر مرکزی‌اش در هامبورگ آلمان است را انتشاراتی رتبه‌دار و بین‌المللی خواند و تصریح کرد: پس از چاپ این اثر در اروپا و آمریکا، گروهی ۲۵ نفره متشکل از اساتید بین‌المللی حوزه‌های روابط بین‌الملل، مطالعات منطقه‌ای، صلح ‌پژوهی و ژیوپلوتیک نظر خود را در رابطه با این پروژه اعلام کردند.

عقیلی دهنوی گفت: انتخاب کتاب ماه روندی ثابت است و معمولاً به‌صورت ماهیانه در ایالات‌متحده این اتفاق رخ می‌دهد، پروسه بدین‌ صورت است که پس از گرفتن تایید نهایی چاپ اثر، گروهی از اساتید دانشگاهی که با این مجموعه تفاهم‌نامه همکاری دارند به بررسی محتوایی کتاب پرداخته و نهایتاً رأی خود را اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنا بر اعلام وب‌سایت این انتشارات و دیگر رسانه‌های آمریکایی، اساتیدی از دانشگاه‌های ادینبرگ، هاروارد، استندفورد، هامبولت این کتاب ماه را داوری می‌کنند.

مدیر آکادمی پیام‌آوران صلح و تمدن بابیان اینکه از مزایای انتخاب کتاب به‌عنوان کتاب ماه در آمریکا، نمایه شدن در خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی و بعضی از کتابخانه‌های دانشگاه‌های کشور است.

در ادامه رحیمی نژاد به محتوای کتاب پرداخته و بحث اصلی کتاب را توانمندی بالقوه ایران برای کسب هژمونی در خلیج فارس دانست. وی با اشاره به اختلافات چندین ساله جمهوری اسلامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، تازگی کتاب را پرداختن به اختلافات مرزی میان کشورهای عربی خلیج فارس دانست. وقوع انقلاب اسلامی عاملی برای اتحاد کشورهای عربی خلیج فارس به رهبری آمریکا بود؛ در واقع افول قدرت آمریکا در خلیج فارس می‌تواند به طرح مجدد اختلافات میان کشورهای عربی خلیج فارس منجر شود.

دانشجوی دکتری رشته روابط بین الملل در انتها با ابراز خرسندی از انتخاب این کتاب به عنوان کتاب ماه، معتقد به لزوم فعال سازی بیشتر دیپلماسی منطقه ای جهت گسست در یکپارچگی روابط تخاصمی کشورهای عربی با ایران است. وی با خاطر نشان کردن اینکه مرشایمر به عنوان یکی از اصلی ترین طراحان نظریه رئالیسم تهاجمی ایران به صورت کاملا طبیعی به دنبال هژمونی منطقه‌ای دانسته و ایالات متحده نیز طبیعتا به مقابله با آن خواهد پرداخته است؛ راهبردهای پیاده شده توسط آمریکا و از طریق کشورهای عربی را احاله مسئولیت، موازنه سازی، جنگ، آتش بیاری معرکه و طعمه گذاری  و تحریک از اقدامات ایالات متحده طی ۴ دهه اخیر برای مقابله با ظهور هژمونی ایران دانست.

دانشجویان و پژوهشگران محترم جهت دریافت کتاب میتوانند به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://tredition.com/book-of-the-month-september-2021/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top