تاریخ انتشار: جمعه 1400/06/19 - 11:52
کد خبر: 407317

طرح واکسیناسیون اجباری برای مشاغل در آمریکا

بایدن تاکید کرده که مشاغل با بیش از ۱۰۰ کارمند ملزم به واکسیناسیون کارمندان یا تست هفتگی برای تشخیص کرونا هستند اما این برنامه شامل حال مهاجران غیرقانونی مرزهای جنوبی آمریکا نمی‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برنامه‌ای گسترده را برای مجبور کردن واکیسناسیون میلیون‌ها آمریکایی که در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، اعلام کرد اما مهاجران غیرقانونی که از مرز جنوبی این کشور عبور می‌کنند ملزم به اجرای این برنامه نیستند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش کرد، بایدن گفته که شرکت‌ها با ۱۰۰ کارمند یا بیشتر و همچنین ۱۷ میلیون تن از کادر درمان که در مراکز درمانی و بهداشتی مشغول هستند و بیمه درمانی فدرال دارند، باید واکسینه شوند.

استراتژی جدید بایدن درباره کرونا شامل واکسیناسیون اجباری کارمندان دولت فدرال و مقاطعه‌کارها و درخواست از فرمانداران ایالتی برای واکسیناسیون آموزگاران و گسترش دسترسی به تست کروناست.

بایدن همچنین گفت: ما صبور بوده‌ایم اما صبر ما اثری ندارد. اگرچه آمریکا نسبت به هفت ماه قبل زمانیکه من وارد کاخ سفید شدم، اوضاع بهتری پیدا کرده اما باید به شما حقیقتی را بگویم؛ ما در وضعیت سختی هستیم و شاید برای مدتی این وضعیت ادامه پیدا کند.

با وجود گزارش‌های تابستان درباره اینکه ۳۰ درصد از مهاجران در مراکز بازداشت فدرال از دریافت واکسن امتناع کردند، بایدن درباره واکسیناسیون اجباری مهاجران غیرقانونی برای ورود به خاک ایالات متحده از طریق مرز جنوبی صحبتی نکرد.

بر اساس اعلام اداره مهاجرت و گمرکات ایالات متحده درباره موارد ابتلا به کرونا در این مراکز، بیش از ۲۷ هزار مورد ابتلا و ۹ مورد مرگ در میان این افراد تا روز پنجشنبه گزارش شده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری فاکس نیوز بیش از ۱۸ درصد از خانواده‌های مهاجر که از مرز گذشته‌اند، تست کرونای آنها مثبت شده است. 

برنامه دولت بایدن همچنین بر روی افزایش دسترسی به تست کرونا تمرکز دارد و علت این کار هم، شیوع سویه دلتای کرونا است که در ایالات متحده شیوع بیشتری نسبت به سویه‌های دیگر دارد.

 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top