تاریخ انتشار: جمعه 1400/06/19 - 12:05
کد خبر: 407320

اعضای هیات علمی، «استاد مشاور» کانون‌های فرهنگی می‌شوند

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران از طرح این دانشگاه برای تقویت جایگاه کانون های فرهنگی اجتماعی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدعلی زارع چاهوکی، با اشاره به برنامه این دانشگاه برای تقویت جایگاه کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه و همچنین گسترش کمی و کیفی فعالیت این کانون‌ها گفت: در این راستا با هدف استفاده مؤثر از ظرفیت و توانمندی اعضای هیات علمی متخصص در حوزه فرهنگی و اجتماعی، دانشگاه تهران از اعضای هیات علمی به عنوان استاد مشاور کانون‌های فرهنگی دانشجویان استفاده می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران افزود: استاد مشاور کانون فرهنگی دانشجویان، یک نفر از اعضای هیات علمی متخصص با توجه به حوزه فعالیت کانون فرهنگی است که وظیفه مشاوره و هدایت کانون را بر عهده می‌گیرد.

زارع هدف از تعیین استاد مشاور برای کانون‌ها را ارتقای کیفیت فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشجویان، استفاده از تخصص و توانمندی اعضای هیات علمی در حوزه کانون‌های فرهنگی دانشجویان، هدایت و حمایت هدفمند از فعالیت کانون‌های فرهنگی عنوان کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی دانشجویان زیر نظر استاد مشاور اشاره کرد و افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، تولید محتوای چند رسانه‌ای، برگزاری اردوهای فرهنگی، برنامه ریزی برای بهره مندی از توانمندی‌ها و استعدادهای خلاقانه دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و … از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

زارع ضمن بیان این مطلب که تمامی اعضای هیات علمی می‌توانند به عنوان استاد مشاور کانون‌های فرهنگی انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: رشته تخصصی استاد مشاور باید با حوزه فعالیت کانون فرهنگی مرتبط باشد.

وی ارائه مشاوره تخصصی به کانون‌های فرهنگی در خصوص طرح‌ها و برنامه‌ها، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی خلاقانه و ابتکارات دانشجویان عضو کانون‌های فرهنگی، حمایت و هدایت کانون‌های فرهنگی برای انجام فعالیت‌های بین کانونی در سطح دانشگاه، حمایت و هدایت کانون‌های فرهنگی برای برقراری ارتباط با نهادها و سازمانهای خارج از دانشگاه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک را از جمله وظایف استاد مشاور عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: درصورتیکه فعالیت استاد مشاور مورد تأیید و رضایت شورای مرکزی کانون و معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده باشد، امتیازاتی به ازای هر سال فعالیت به استاد مشاور اعطا می‌شود؛ از جمله اختصاص تا سقف ۵ امتیاز بر اساس ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی، اختصاص تا سقف یک امتیاز در بخش فعالیت‌های اجرایی و خدمات علمی در آیین نامه ترفیع سالانه اعضای هیات علمی.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top