تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/20 - 16:25
کد خبر: 407401

نهال گردو ژنوتیپ برتر مناسب برای کاشت در همه باغ‌های سراسر کشور!

یکی دیگر از خدمات تخصصی و ویژه در پالیزگردو؛ ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی به همراه ارائه راهکار در باغ است. شما میتوانید کلیه سوالات خود را از متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی پالیزگردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری بپرسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نهال گردوی ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو در کشور ایران است. این رقم که توسط متخصصین ایرانی تولید و اصلاح شده و برای کاشت در اکثر نقاط کشور آماده سازی شده است. امروز به یکی از پرطرفدارترین نهال گردو؛ در صدر لیست خرید نهال گردو تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نهال گردو ژنوتیپ برتر پرداخته و سپس نحوه ی خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و ارسال آن را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آیا نهال گردو ژنوتیپ برتر را در همه شهرها میتوان کاشت؟

بله! نهال گردوی ژنوتیپ برتر یک رقم با سازگاری بسیار بالا در نقاط گرمسیری و سردسیری کشور است. این رقم که برای اولین بار توسط متخصصین گیاه شناسی کشور ایران تولید و عرضه شده است. امروز به یکی از سازگارترین ارقام نهال گردو در کشورمان تبدیل شده است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر مناسب برای کاشت در همه باغ‌های سراسر کشور!

ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر بین 0 تا 3000 متر است. تقریبا بیشتر مناطق در کشورمان در این بازه ی ارتفاعی قرار دارند. با توجه به قدرت رشد درخت و تحمل سرمایی و گرمایی آن خواهیم دریافت که خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و کاشت آن در تمامی مناطق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشورمان امکان پذیر است.

ویژگی های اصلی نهال گردو ژنوتیپ برتر

قدرت رشد درخت گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ برتر تحمل خشکی بسیار بالا و مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری ها و آفات دارد. این رقم قدرت رشد بسیار عالی داشته و قادر است تا 4 متر رشد کند. این مورد هزینه های ناشی از نگهداری؛ سمپاشی و کوددهی و هزینه های برداشت محصولات و همچنین ریسک های ناشی از بیماری و آفت زدگی و مرگ درختان را کاهش میدهد.

محصول دهی و عمر اقتصادی درخت گردو ژنوتیپ برتر

درخت گردو ژنوتیپ برتر در 1 سالگی شروع به محصول دهی میکند. اما محصول دهی آن کمتر با کیفیت پایین تر است. با رسیدن به سن 5 سالگی که سن بلوغ درختان است. محصول دهی درخت به میزان حداکثری خود یعنی 8 تن در هکتار میرسد. دستیابی به محصول دهی حداکثری؛ نیازمند رسیدگی کافی و آبیاری درختان است. درخت این محصول دهی بینظیر را بین 150 تا 200 سال ادامه خواهد داد. جالب است بدانید درخت گردو ژنوتیپ برتر تا 2 برابر بیشتر از سایر درختان گردو عمر خواهد نمود. و این مورد هزینه های ناشی از خرید نهال گردو را به حداقل خواهد رساند.

میوه گردوی ژنوتیپ برتر

میوه های نهال گردو ژنوتیپ برتر بسیار باکیفیت و خوشمزه؛ با درصد چربی بالا هستند. گردوی ژنوتیپ برتر به همراه پوسته ی چوبی به طور میانگین 13 گرم وزن دارد. وزن خالص مغز 6.3 گرم است. شکل میوه تخم مرغی و رنگ آن سفید شیری است. پوسته ی چوبی آن بسیار نازک بوده و به راحتی جدا میشود. این میوه توسط مصرف کنندگان برای مصارفی همچون تهیه غذا، سالاد؛ کیک و شیرینی و یا دسر و مصرف در آجیل خریداری میشود.

نحوه ی خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر

در هر شهری که قرار دارید؛ از جمله شهرهای شمالی و یا جنوبی؛ باید به دنبال خرید قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر از نهالستان های معتبر گردو باشید. چرا که تنها در این صورت است که ریسک های ناشی از خرید نهال گردو به حداقل میرسد. اما دلیل این کار چیست؟

نهال گردو ژنوتیپ برتر مناسب برای کاشت در همه باغ‌های سراسر کشور!

  • بسیاری از باغداران اذعان نموده اند که نهالی که از نهالستان فاقد مجوز خریداری نموده اند با رقم انتخابی ایشان یکسان نبوده است.

در مقابل؛ نهالستان های معتبر به علت دریافت مجوزهای رسمی از جهاد کشاورزی؛ در صورت هرگونه تخلف مجوز ایشان باطل خواهد شد. بنابراین در انتخاب و فروش نهال گردو توجه کافی به خرج میدهند.

  • نهال های دریافت شده از نهالستان های غیر رسمی بیمار و یا آفت زده و حتی دچار شکستگی و یا بریدگی بوده اند.

نهالستان های معتبر در تمامی مراحل فروش و ارسال نهال گردو؛ نهال ها را گارانتی مینمایند. ارسال گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی توسط نهالستان معتبر نهال گردو؛ در صورت خرابی نهال، وجود بیماری و یا آفت میتوانید نهال های گردو را مرجوع کنید.

همچنین نهالستان ها وظیفه دارند نهال های گردو را به صورت استاندارد بسته بندی نموده و با وسایل حمل و نقل اصولی ارسال نمایند، تا کمتری آسیب به درختان وارد شود.

  • نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را با قیمت بالاتر به فروش میرسانند.

متاسفانه به علت عدم نظارت بر فروش نهال گردو توسط نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را به قیمت بالاتر از ارزش واقعی به فروش میرسانند. این در حالی است که جهاد کشاورزی خود به صورت مستقیم در قیمت نهال گردو در نهالستان های معتبر نظارت دارد.

  • نهالی که از نهالستان غیر رسمی خریداری نموده ایم رشد نمیکند.

عدم رشد نهال؛ دلایل متعددی میتواند داشته باشد؛ بیماری؛ وجود آفات از دلایل اولیه و از همه مهم تر عدم تطابق نهال با منطقه ی کاشت میتواند از مهم ترین دلایل عدم رشد نهال باشد. حتی اگر بهترین نهال گردو را خریداری نموده باشید؛ در صورت عدم تطابق آن رقم با منطقه ی باغ شما؛ قادر به رشد و محصول دهی در آن نخواهد بود.

از این رو؛ نهالستان های معتبر پیش از فروش نهال گردو؛ با مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات منطقه و باغ؛ بهترین نهال گردو را برای کاشت در باغ شما معرفی مینمایند.

معرفی نهالستان پالیزگردو؛ بزرگترین نهالستان رسمی گردو در شمال غرب کشور

نهالستان تخصصی نهال گردوی پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، بزرگترین نهالستان نهال گردو در شمال غرب کشورمان است. این مرکز با استفاده از به روزترین امکانات و تجهیزات پیشرفته و با بهره گیری از دانش روز کشاورزی، اقدام به تولید و فروش انواع نهال گردو از جمله فروش نهال گردو ژنوتیپ برتر نموده است. نهال های فروخته شده توسط این مرکز همگی به همراه گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی ارائه میشود. علاوه بر فروش نهال گردو؛ پالیزگردو اقدام به ارائه مشاوره 100 در 100 رایگان در حوزه خرید نهال گردو و یا نحوه ی کاشت و راه اندازی باغ گردو مینماید. تا باغداران محترم بتوانند بهترین باغ گردو را پرورش دهند.

نهال گردو ژنوتیپ برتر مناسب برای کاشت در همه باغ‌های سراسر کشور!

از سایر خدمات این مرکز؛ احداث باغ گردو به صورت حضوری در شهر شما است. در صورت ثبت درخواست احداث باغ گردو توسط شما باغداران محترم، درخواست شما توسط کارشناسان پالیزگردو بررسی شده و متخصصین باغداری ما در زمان معین در باغ شما حضور میابند.

یکی دیگر از خدمات تخصصی و ویژه در پالیزگردو؛ ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی به همراه ارائه راهکار در باغ است. شما میتوانید کلیه سوالات خود را از متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی پالیزگردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری بپرسید.

نتیجه گیری

نهال گردو ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو برای کاشت در اکثر نقاط کشورمان است. این نهال قادر است سرمای منطقه و حتی گرمای بیش از حد مناطق جنوبی کشور را به خوبی تحمل نموده و به حداکثر محصول دهی دست یابد. عمر اقتصادی بالا و محصول دهی بسیار عالی دو عامل اصلی در خرید نهال گردوی ژنوتیپ برتر به حساب میاید. از طرفی میوه های این رقم دارای وزن بالا و درصد چربی زیادی هستند که بسیار مورد علاقه ی خریداران است. از سایر ویژگی های این رقم خودسازگاری و عدم نیاز به کاشت رقم گردوی گرده زا در باغ است. اگرچه در برخی از منابع توصیه میشود؛ کاشت رقم گرده زا در افزایش محصول دهی درختان گردو تاثیر گذار است. قدرت رشد این درخت بینظیر است و قادر است در برابر خشکی مقاومت بسیار عالی از خود نشان دهد. به طور کلی، اگر قصد خرید بهترین نهال گردو در شهرتان را دارید. توصیه ی ما به شما خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر است.

سایت پالیزگردو www.palizgerdo.com

شماره تماس:  مهندس سعید قاسمی (مدیریت پالیزگردو) :09141832393

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top