تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/22 - 17:02
کد خبر: 407644

تشکیل کارگروهی در دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات گفت: اگر کسب و کارهای پیشرو در حوزه فضای دیجیتال داشته باشیم حتما می توانیم روند مهاجرت نخبگان را هم متوقف کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با فعالان و مدیران کسب و کارهای نوآفرین با اشاره به اینکه مشکلات کشور با تکیه بر دانش و فناوری‌های نو حل می‌شود، گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی این است که فعالان بخش خصوصی را جدی بگیریم چرا که شما پیشران توسعه و حافظ استقلال کشور هستید.

زارع‌پور ادامه داد: ما در حال حاضر پلتفرم‌های خوبی در کشور داریم که بدون وابستگی و با دانش و تخصص نیروی داخلی به مرحله بلوغ خود رسیده اند و بسیاری از مشکلات کشور در حوزه های متعدد را حل و تحریم‌ها را بی‌اثر و تبدیل به فرصت کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به اعتقاد ما پلتفرم‌ها نقش بسیار مهمی را در حکمرانی نوین ایفاء می کنند و مرز کشورها در فضای مجازی جایی است که پلتفرم های آنها کاربر فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر جا که به جوانان اعتماد کردیم و خواستیم، آنها فعل خواستن ما را تبدیل به توانستن کردند و در نهایت برای کشور قدرت و ثروت تولید کردند و جوانان نخبه ما مولفه قدرت برای ما هستند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه رفع مشکلات قضایی استارتاپ ها خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل کارگروه حمایت قضایی تشکیل می‌دهیم و بر اساس تجربه‌ حضور در قوه قضاییه، انشالله این مشکلات را با تعامل حل می کنیم.

زارع‌پور تاکید کرد: کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید حقوق و تکالیف قانونی خود را بدانند، تا با آرامش بیشتر و نگاه بلندمدت فعالیت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که ما باید به دنبال ارتقای جایگاه و حفظ استقلال کشورمان در این فضا باشیم و اگر کسب و کارهای پیشرو در حوزه فضای دیجیتال داشته باشیم حتما می توانیم روند مهاجرت نخبگان را هم متوقف و یا حتی معکوس کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: کارگروهی در سطح دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از اقتصاد دیجیتال تشکیل خواهد شد.

وی همچنین به معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه دستور داد تا موانع حضور شرکت های نوآفرین در بازار سرمایه را بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه دهند و ابراز امیدواری کرد که طی یکی دو ماه آینده شاهد حضور نخستین شرکت‌ها در بورس باشیم.

در ابتدای این جلسه نمایندگان کسب و کارهای فضای مجازی، مشکلات و مسائل حوزه کاری خود را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top