تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/06/25 - 19:13
کد خبر: 407959

نرم افزارهای کاربردی برای دانشجویان هنر؛

معرفی ۸ نرم افزار ویژه نقاشی دیجیتال +جزئیات

معرفی ۸ نرم افزار ویژه نقاشی دیجیتال +جزئیات

برخلاف تکنیک های دیگر که برای هر کارجدید، احتیاج به خرید متریال، مثل بوم، رنگ و چیزهای دیگر هستید! نگران پست نیستید! نقاشی دیجیتال شما یک فایل چابک و زیرک است که هرجایی میتواند برود و حتی با یک کلیک به تمام قاره ها سفر کند بدون اینکه آسیبی ببیند و حتی هزینه ای برایتان داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نقاشی دیجیتالی برای ایجاد یک اثر هنری به صورت دیجیتالی و یکی از روش های ساختن هنردیجیتالی در رایانه است. این روزا ممکن است نظراتی مبنی بر اینکه نقاشی دیجیتال بخاطر اینکه با دستگاه و اصطلاحا سیستم به وجود می آید مال افراد تنبل است و دیگه ارزش هنری نداره! اما کاملا اشتباه است.

همانطور که تکنیک رنگ روغن، اکریلیک، سیاه قلم و... ابزار مخصوص و علاقه مند خودشان را دارند، نقاشی دیجیتال هم ابزارخودش و علاقه مند بسیاری بین دانشجویان هنر و گرافیک را دارد. مثل قلم نوری، یک لپ تاپ یا کامپیوتر و یا حتی گوشی موبایل!

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

برای شروع نقاشی دیجیتال باید هزینه ای برای خرید لوازم کنید، اما این اولین و آخرین هزینه شما خواهدبود. برخلاف تکنیک های دیگر که برای هر کارجدید، احتیاج به خرید متریال، مثل بوم، رنگ و چیزهای دیگر هستید! نگران پست نیستید! نقاشی دیجیتال شما یک فایل چابک و زیرک است که هرجایی میتواند برود و حتی با یک کلیک به تمام قاره ها سفر کند بدون اینکه آسیبی ببیند و حتی هزینه ای برایتان داشته باشد.

1)Autodesk Sketchbook

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

محیطی واقعا حرفه ای عکس های هنری فوق العاده زیبایی را طراحی نمایید. این نرم افزار در اصل برای پیاده سازی ایده های شما طراحی شده است. انواع ابزارهای حرفه ای رسم خطوط، سایه زنی، طراحی های اولیه، براش های پیشرفته با کیفیت های بالا، حاشیه نویسی بر روی طرح به منظور یادآوری نکات در ادامه طراحی و قابلیت حذف آن ها به راحتی، سازگاری با برنامه فتوشاپ و غیره همگی از ویژگی های این اپلیکیشن قدرتمند است!سال های اخیر خیلی از این نرم افزار استفاده میشود و رایگان است.نرم افزار سبک و قدرتمندی که روی پلتفرم های آیپد مکینتاش و ویندوز قابل نصب هست.

2)Corel Painter

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

قدرتمندترین نرم افزار ایجاد نقاشی های طبیعی و تصاویر گرافیکی دنیا است. نرم افزاری بسیار کامل و غنی از امکانات فوق العاده که به نوعی قلم نقاش برای نقاشی به شمار می رود.  باید این طور بیان کرد که هر طرحی که کاربر بخواهد  ترسیم کند، به سادگی می تواند با Corel Painter طراحی نماید. محیط کاربری نرم افزار بسیار زیبا و در عین حال بسیار کارا می باشد. این محیط نرم افزاری با توجه به آن چه که از Corel سراغ داریم بسیار عادی و طبیعی است. براش ها و افکت های موجود در Corel Painter عصای دست کاربران برای نقاشی و تصویر سازی بهتر است. براش هایی سه بعدی و بسیار زیبا که برای هر سلیقه و هدفی براشی خاص دارد. با Corel Painter می توان حتی انیمیشن هایی با فرمت های نظیر GIF و AVI تولید نمود.

3) Clip Studio Paint

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

یک نرم افزار شناخته شده و قدرتمند، در زمینه طراحی مانگا و یا داستان های مصور (کمیک) است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در چند دهه گذشته، داستان‌های مصور، در قالب نقاشی‌هایی دستی در مجلات و یا کتاب‌ها به چاپ می‌ریسد و طراحی آنان زمان بسیاری را می‌طلبید. با وجود گذشت چندین دهه از حضور اولین کمیک‌بوک‌ها در فروشگاه‌های مخصوص، این محصول همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان عموم مردم برخوردار است.

4)Krita

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

نرم افزاری کاربردی و حرفه ای با ظاهری شبیه فتوشاپ در طراحی های 2 بعدی و نقاشی های حرفه ای با محیط پیشرفته میباشد. از قابلیت های بسیار پرکاربرد در نرم افزار Krita کار با لایه ها مانند فتوشاپ و ایجاد افکت های طبیعی، شفافیت ، وجود انواع اسپری ، براش ، قلم مو، دارای افکت های مختلف و آماده، ابزار زوم بسیار قوی، امکان تغییر سایز و چرخش طرح ها و غیره در نرم افزار Krita اشاره کرد.

5Medi bang Paint

برخلاف تکنیک های دیگر که برای هر کارجدید، احتیاج به خرید متریال، مثل بوم، رنگ و چیزهای دیگر هستید! نگران پست نیستید! نقاشی دیجیتال شما یک فایل چابک و زیرک است که هرجایی میتواند برود و حتی با یک کلیک به تمام قاره ها سفر کند بدون اینکه آسیبی ببیند و حتی هزینه ای برایتان داشته باشد.

تنوع قلم و تکسچرهای مختلف در این نرم افزار باعث می شود برای طراحی دستتان باز باشد، بهتر است بدانید که توانایی اصلی این برنامه در ایجاد کمیک هاست، طرح بندی های مختلف را برای ساخت کمیک ها ایجاد کنید و سپس به طراحی و شخصیت پردازی بپردازید و در مدت زمانی بسیار کوتاه کمیک بوک اختصاصی خود را ایجاد و در حافظه دستگاه اندرویدیتان ذخیره کنید.این نرم افزار برای مکینتاش،ویندوز،اندروید و IOSدر دسترس است.

6) Adobe Illustrator

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

نرم افزار گرافیکی حرفه ای برای ایجاد تصاویر دوبعدی و گرافیک های دیجیتالی, وب, ویدئو و محتوای تلفن های همراه طراحی شده است, با این نرم افزار میتوان سرعت کار خود را بر روی کار با فایل های بزرگ افزایش داد. می توان برنامه Adobe Illustrator را یک ابزار پیچیده طراحی برداری نامید که امکان ایجاد بی نهایت گرافیک مقیاس پذیر را می دهد, نرم افزاری که بدون از دست کیفیت شی اندازه آن را تغییر می دهد.

7) Rebelle 3

نرم افزار نقاشی دیجیتال برای دانشجویان رشته هنر و نقاشی

علاقه مندان به آبرنگ و افکت های رنگی رنگی بشتابید،این نرم افزار میتواند احساس نقاشی روی کاغذ خیس را به شما بدهد و ترکیب های رنگی متنوعی برایتان ایجاد می کند. نرم افزاری منحصر به فرد برای نقاشی و رنگ‌آمیزی دیجیتال و خلق کارهای هنری با استفاده از ابزارهای واقع‌گرایانه مانند آبرنگ، اکریلیک، پاستل، مداد و … است.این نرم افزار برای ویندوز است.

8)Artrage  

Artrage

نرم افزاری حرفه ای در زمینه نقاشی و طراحی می باشد. توسط این نرم افزار شما می توانید با رنگ و آبرنگ، مداد رنگ و اسپری بر بوم خود نقاشی کنید.این نرم افزار تکنیک رنگ و روغن را شبیه سازی میکند  اگر می خواهید عکسی را طراحی کنید می توانید و در تمام پلتفورم ها ارائه شده است.با این برنامه طرح اولیه آنرا با مداد سیاه بدست آورید. مخفی سازی ابزارهای غیر ضروری، امکان استفاده از براش های فتوشاب با فرمت Abr زمانی که حالت Sticker Spray انتخاب شده باشد.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top