تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/27 - 08:10
کد خبر: 408026

تشخیص ساعت امگا اصل از فیک با ۸ تکنیک ساده

یک نکته مهم که باید به آن دقت کنید امکاناتی است که برای ساعت های امگا وجود دارد، یعنی اگر ساعت امکانات خاصی نداشت و یا از نظر موتور اطلاعات مشخصی را شامل نمی شد باید به اصل بودن آن شک کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امگا (Omega) یکی از بهترین برندهای ساعت مچی در دنیاست که بدون شک اسم آنرا شنیده اید. امگا یکی از مشهورترین و قدرتمندترین برندهای ساعت مچی در دنیا است که توانسته رکورد خوبی در دنیای ساعت به نام خود ثبت نماید. در سال 1848 لوییس برانت کمپانی امگا را در سوئیس تاسیس کرد که در سال های بعد به امگا شهرت یافت. امروزه امگا یکی از غول های ساعت سازی در دنیا شناخته می شود.

کسانی که به فکر خرید ساعت امگا هستند همیشه نگران کیفیت و اصالت آن هستند. ما در این مقاله می خواهیم به نکاتی در مورد  ساعت امگا و همچنین تشخیص ساده ساعت امگا اصل از فیک اشاره کنیم که به شما در انتخابی هوشمندانه کمک می کند.

تشخیص ساعت امگا اصل از فیک با ۸ تکنیک ساده

8 نکته ساده تشخیص امگا اورجینال از فیک

شناسنامه ساعت امگا

اولین موضوعی که در خرید ساعت امگا به آن باید دقت کنید شناسنامه ساعت است. مهمترین معرف یک کالا شناسنامه آن است. ساعت های امگا اورجینال یا اصل، معمولاً کارت شناسایی مخصوصی دارند و روی این کارت کدی درج شده است که این کد توسط شرکت سازنده عرضه می شود. برای اینکه از اصل بودن ساعت امگا مطمئن شوید، می توانید کد رفرانس را در اینترنت جستجو کنید تا اطلاعات و تصاویر مربوط به ساعت مورد نظر به شما نمایش داده شود. اگر با جستو به نتیجه خاصی نرسیدید یعنی ساعت امگا فیک یا کپی به شما فروخته شده است. این کارت ها توسط نمایندگی های فروش معتبر برند امگا عرضه می شود و شرایط گارانتی را برای خریدار فراهم می سازد.

برند امگا در خصوص مدل های جعبه ساعت مچی نیز تنوع زیادی در نظر گرفته است و نوع جعبه بر اساس ساعتی که خریداری می کنید عوض می شود.

تشخیص ساعت امگا اصل از فیک با ۸ تکنیک ساده

ساعت امگا اورجینال قطعاً ضد آب است!

شایعاتی مبنی بر اینکه برخی از مدل های ساعت امگا هنوز ضد آب نیستند را باور نکنید. ساعت امگا اورجینال قطعاً و به حتم ضد آب است. این شاخصه مهمترین اصلی است که در مورد تشخیص ساعت امگا اصل از فیک باید به آن دقت کنید. بنابراین زمانی که فروشنده تضمین ضد آب بودن ساعت امگا را به شما نمی دهد یعنی محصول فیک است.

توانایی ساعت در برابر آب بستگی به مهر و موم لاستیکی آن دارد و لایه لاستیکی باید به صورت دوره ای تعویض شود. حداقل مقاومت ساعت امگا عمق 30 متر و حداکثر عمق 1200 متر را پوشش می دهد.

بررسی استیل و فلز های به کار رفته در ساعت امگا

استیلی که در ساعت امگا اصل استفاده می شود با درجه 316 است که به هیچ عنوان قابل مقایسه با مدل فیک آن نیست. معمولاً در مدل های اصل ساعت امگا، بدنه و بند و آرم و قفل و عقربه ها و اندکس ها به رنگ طلایی هستند و از طلای خالص برای آن استفاده شده است که کارشناسان طلا و جواهر نیز آن را تایید می کنند.

 

بررسی نگین و جواهرات ساعت

در برخی از مدل های ساعت امگا، در داخل صفحه و دور بدنه نگین های برلیان استفاده شده است که اگر مدل فیک آن را خریداری کنید سنگ های اتمی جایگزین برلیان شده اند. تشخیص این بخش معمولاً کار ساده ای نیست و نیاز به ابزار کارشناسی است.

 قیمت ارزان!

ساعت امگا با قیمت ارزان هماهنگ نیست! امگا یکی از مشهورترین برندهای دنیا است به طوری که توانسته ظرافت و کیفیت  و طراحی و دوام را در همه محصولات خود اجرا نماید، بنابراین اینکه اصرار به خرید ساعت امگا با قیمت ارزان داشته باشید یعنی قبول کرده اید که محصولی فیک را انتخاب کنید. قیمت ساعت امگا معمولاً بالا است و ارزش اقتصادی بالایی برای آن در نظر گرفته می شود و جنبه سرمایه گذاری نیز خواهد داشت. البته که این ساعت ها بر اساس سبک و مدل بندی قیمت متنوعی دارند اما معمولاً در لیست گرانترین ساعت های دنیا قرار گرفته اند.

تشخیص ساعت امگا اصل از فیک با ۸ تکنیک ساده

بررسی صدای عقربه ها

در مورد ارزیابی ساعت امگا اصل، صدای عقربه ها نیز پارامتر خوبی محسوب می شود. عقربه ساعت های امگای اصل معمولاً نرم و بی صدا هستند، یعنی هیچ صدایی از ساعت شنیده نمی شود در صورتی که ساعت های فیک معمولاً در سکوت با تیک تاک همراه هستند و حرکت آن نسبتا سخت است. این مدل از ساعت ها دوام کمتری دارند و صدای ایجاد شده به معنی عدم کیفیت متریال به کار رفته در تولید این ساعت ها است و اصول استاندارد برای آنها اجرا نشده است.

البته بررسی صدای عقربه ها یکی از فاکتورهای کم تاثیر در تشخیص اصل بودن ساعت امگا است و نباید فقط به این موضوع دقت شود.

به فاکتور محصول دقت کنید!

فاکتوری که از طرف شرکت امگا به شما داده می شود معمولاً در مورد اصل بودن و شرایط گارانتی صحبت کرده است و این موضوع کمک می کند تا به خرید ساعت امگا اعتماد کنید. در صورتی که هیچ یک از این عبارات روی فاکتور قید نشده باشد یعنی محصول شما اصل نیست و از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست. این فاکتورها به طور کلی تضمین کیفیت محصول هستند. معمولاً فاکتور ساعت های برند مشهور انگلیسی است اما گاه نوع فارسی آن نیز قابل قبول است و چیزی از ارزش کار کم نمی کند.

 

امکانات ساعت امگا

یک نکته مهم که باید به آن دقت کنید امکاناتی است که برای ساعت های امگا وجود دارد، یعنی اگر ساعت امکانات خاصی نداشت و یا از نظر موتور اطلاعات مشخصی را شامل نمی شد باید به اصل بودن آن شک کنید. از یاد نبرید که ساعت های امگا در مدل های قدیمی و جدید دارای امکانات خاصی هستند، برخی از آنها طراحی چند بخشی دارند و برخی دیگر از آپشن های تاچی متر استفاده می کنند. این امکانات کمک می کند تا این ساعت ها از نظر کیفیت شرایط خاص خود را داشته باشند.

از فروشنده بخواهید در مورد امکانات ساعت با شما صحبت کند و شرایط را توضیح دهد تا بدانید دقیقاً اقدام به خرید چه محصولی کرده اید.

ساعت امگا را از کجا بخریم؟

قیمت بالای ساعت های امگا اصل در ایران و همچنین روند صعودی قیمت دلار، باعث شده تا ساعت امگا به یکی از گرانترین ساعت های مچی در سطح بازار ایران تبدیل شود. با این حال گالری ساعت همتی (watch-hemati.com) با ارائه ساعت های امگا از نوع هایکپی با کیفیتی مشابه اورجینال آن، قیمت این ساعت را با حفظ کیفیت متناسب با شرایط بازار کشور ارائه کرده است. همین اقدام باعث شده تا خیل زیادی از مردم کشورمان که علاقه به این برند مطرح دارند بتوانند ساعت امگا را همراه با گارانتی خرید کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top