تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/06/28 - 13:42
کد خبر: 408237

درس ولایتمداری نماینده حزب الله به اصلاح طلبان

عبدالله صفی الدین: انصافا جمهوری اسلامی در مسائل داخلی لبنان و حتی مسائل مربوط به مقاومت هیچ دخالتی نکرده اند. همیشه آنها از فرهنگ مقاومت و برنامه مقاومت حمایت می کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، پس از پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی و شکستن حصر لبنان عبدالله صفی الدین نماینده جنبش مردمی حزب الله در تهران به تحلیل ابعاد این ماجرای بزرگ در وب سایت اصلاح طلب جماران پرداخته است. در تمامی طول این گفتگوی چالشی صفی الدین با متانت و احترام به سوالات جهت دار پاسخ داده و به زیبایی هر چه تمام تر درس ولایت مداری، اعتقاد به اصل مترقی ولایت فقیه و نیز وفاداری به آرمان های والای انقلاب اسلامی به اصلاح طلبان داده است. جای آن دارد که اصلاح طلبان این گفتگوی جالب توجه را بارها و بارها خوانده و مواضع سال‌های اخیر خود را با گفتار باعضو صدیق مقاومت عبدالله صفی الدین مقایسه کنند. در حالی که  نماینده مقاومت اسلامی قلبش از مهر ولی امر مسلمین سرشار است که برخی ازسران اصلاحات چون موسوی خوئینی‌ها از سر دنیا طلبی برای رهبری نامه نوشته و خواسته های یک فرد فاسد و جنایتکار چون ترامپ را موبه‌مو تکرار کردند!

در ادامه بخش های مهم این گفتگو را می خوانید:

** حزب الله لبنان اعتقاد به ولایت فقیه و رهبری حضرت امام را به عنوان الگو گرفت. بالأخره اولین تجربه حاکمیت اسلام است و از لحاظ اعتقادات، تفکر و منش سیاسی به روشی که امام تبیین کرد اعتقاد داریم. ارتباط ما با جمهوری اسلامی برای گرفتن این الگو است و در مواضعی که مناسب منطقه ما است تلاش کرده و می کنیم که این الگو را به جامعه منتقل کنیم. به این دلیل ما با نهادها و سازمان های ذیربط در ایران ارتباط خوبی داریم و اعتراف می کنیم که در حد زیادی بعضی از سازمان هایی که تشکیل دادیم بر اساس همین الگوی ایران بود؛ اما متناسب با شرایط منطقه ای، جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی که ما در لبنان داریم.

آمریکا در لبنان به دنبال قطع رابطه با ایران بود

** یک زمانی فشار آمریکا در لبنان به دنبال قطع رابطه با ایران بود. البته بعضی مواقع مثل دوره رئیس جمهوری امیل لحود رئیس جمهور لبنان، همکاری با مقاومت در حد خیلی عالی بود. می دانید که لبنان استقرار سیاسی نداشت، اما بعد از آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی یک مقدار استقرار سیاسی در لبنان ایجاد شد و الآن بین ارتش، دولت، مردم و بیشتر گروه های لبنانی با مقاومت حزب الله هماهنگی خوبی هست.

** جمهوری اسلامی به دفاع از مستضعفین و مظلومین دنیا اعتقاد دارد. به همین دلیل از حمایت های متعدد هیچ دریغ نکردند و نه تنها در زمان حضرت امام و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تغییری ایجاد نشد بلکه در بعضی از مواقع به دلیل استقرار دولتی و سازمان های مختلف جمهوری اسلامی شدت این حمایت ها بیشتر شده است

جمهوری اسلامی در پیروزی های حزب الله شریک اصلی است

** تنها دولتی که از لحاظ مالی ما را حمایت کرد جمهوری اسلامی ایران است. این افتخار است و جمهوری اسلامی در پیروزی های حزب الله شریک اصلی است. دوم اینکه می خواهد به دنیا بگوید هرچه تحریم کنید تأثیری نخواهد داشت. چون ما از جهت های مختلفی کمک می گیریم و یکی از آنها جمهوری اسلامی است.

** بعد از اشغال جنوب لبنان خدمت حضرت امام آمدیم و کسب تکلیف کردیم. حضرت امام ابتدا به ما تکلیف نداد. خود ما سؤال کردیم که تکلیف ما چیست تا روشن شود. این نقطه عطف اطاعت از ولی امر است

** ایران همیشه همراه حزب الله بوده است. ما سعی و تلاش کرده ایم که از ولایت منحرف نشویم و الحمدلله تا حالا نشده ایم.

سوخت از ایران با پول خریداری شده است

** این گازوئیل، نفت و بنزین نیاز مردم لبنان است و هیچ کس بدون دادن دلار نمی فروشد. مشکل این است که تعاملات ما با دلار است، اما الآن در لبنان دلار نیست. ما به جای این موضوع با ایرانی ها توافق کردیم که بعدا لیر لبنانی می گیریم و دلار به آنها می دهیم. این محاسبات هست اما با پول خریداری شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top