تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/29 - 08:11
کد خبر: 408308

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

چالش «شرایط سنی» دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۱ +جدول

چالش «شرایط سنی» دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۱ +جدول

یکی از شرایط اختصاصی لازم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان، داشتن شرط سنی اعلام شده این دانشگاه است. طبق آخرین دستور العمل پذیرش دانشگاه فرهنگیان، شرط سنی لازم برای ورود به این دانشگاه ۲۴ سال تمام در بدو ورود می باشد.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه فرهنگیان هر ساله در مقطع کارشناسی پیوسته و در هر ۵ گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) از طریق کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، دانشجو می پذیرد. به دلیل تضمین شغلی فرد پذیرفته شده در این دانشگاه، هر سال شاهد رقابت بالایی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بین داوطلبان کنکور سراسری هستیم. اما این سوال پیش می آید که چه کسانی می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند؟

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیازمند داشتن شرایط خاص معدل، تراز آزمون کتبی، بومی بودن و موفقیت در مصاحبه علمی و معاینات پزشکی است. شاید با خواندن شرایط مذکور قبولی در این دانشگاه را کار آسانی تلقی کنید اما با توجه به اینکه شرایط سنی خاصی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است، نگرانی های زیادی برای داوطلبان ایجاد می شود. در ادامه این گزارش شرایط سنی دانشگاه  تربیت معلم برای کنکور ۱۴۰۱ را بررسی می‌کنیم.

جزئیات افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری به منظور ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی واجد شرایط سنی ورود به این دانشگاه نیز باشند. شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در سال های اخیر دست خوش تغییراتی شده به نحوی که تا سال ۹۲ شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام بود اما پس از آن شرط سنی از ۲۴ به ۲۲ کاهش یافت.

این دانشگاه در سال ۹۶ قصد داشت شرط سنی را از ۲۲ به ۲۰ تغییر دهد که به دلیل اعتراض داوطلبان به تغییر ناگهانی شرط سنی و برنامه ریزی که داوطلبان بر اساس سن ۲۲ سال جهت پذیرش انجام داده بودند، سن پذیرش را از ۲۰ سال به ۲۲ سال بازگرداندند.

حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام (متولدین ۱۳۷۷/۰۷۰۱ به بعد) در بدو ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده است.

علاوه بر شرایط سنی، پذیرش در این دانشگاه دارای شرایط دیگری نیز می باشد.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

محاسبه سن هـر داوطلـب بـا توجـه بـه منـدرجات اصـل شناسنامه ‌ای اسـت کـه فرد بـه استناد آن در کنکور سراسری ثبـت ‌نـام می کند، بنابراین چنانچه تغییراتی در مدارک هـویتی بـه ویـژه تاریخ تولد داوطلب بـه وجـود آمده باشد، قبولی وی در هر مرحله ای از آزمون که باشد لغو خواهد شد.

در نظر داشته باشید انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و مـوارد دیگـر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلـب افزوده نمی کند به طور کلی حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد داشت.

داوطلبان این دانشگاه توجه داشته باشند که تنها داشتن شرط سنی برای پذیرش این دانشگاه کافی نیست، چرا که این دانشگاه علاوه بر شرط مذکور شرایط دیگری را نیز اعلام کرده و از با توجه به این که پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز با شرایط خاص است.

افرادی که رتبه و شرایط مورد نظر را داشته باشند جهت انجام مصاحبه به هسته های گزینش دانشگاه های فرهنگیان دعوت می شوند و موارد مهمی نظیر توانایی بینایی، شنوایی و گفتاری آن ها در این مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد .

در ادامه به بررسی چند سوال متداول در خصوص موارد مطرح شده میپردازیم:

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top