گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 408543

نامهٔ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به وزیر علوم

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه‌ای به محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون اتفاقات اخیر در دانشکده روانشناسی و انتقال یک نفر از سامان سنجش به این دانشکده و تحقیق و تفحص توسط مجلس، نکاتی را یادآر شد.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه‌ای به محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون اتفاقات اخیر در دانشکده روانشناسی و انتقال یک نفر از سامان سنجش به این دانشکده و تحقیق و تفحص توسط مجلس، نکاتی را یادآر شد که متن این نامه به شرح زیر است:
 
نامهٔ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به وزیر علوم
 
بسمه تعالی
 
جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی گل
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
 
سلام علیکم
با صلوات بر روح مطهر امام خمینی (ره) و شهداء انقلاب اسلامی، با توجه به جریان پیدا کردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و آموزش کشور مصوبه ۲۸/۰۴/۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیاز است به اطلاع رسانده شود در ماه‌های اخیر مباحثی پیرامون انتقال جناب آقای احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور به دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) مطرح شده بود که با پیگیری‌های دقیق بسیج دانشجویی این دانشگاه کاشف به عمل آمد این انتقال با مخالفت گروه آموزشی سنجش و اندازه گیری انجام شده است. بدین معنی که دبیر هیئت اجرایی جذب اعضاء هیئت علمی دانشگاه جهت استعلام نیاز دانشکده و گروه آموزشی مربوطه نامه‌ای به رئیس دانشکده ارسال می‌کنند و ریاست دانشکده نیز در پاسخ این نامه مشخصاً مخالفت و عدم نیاز گروه آموزشی سنجش و اندازه گیری دانشکده روانشناسی را به اطلاع دبیر هیئت اجرایی جذب اعضاء هیئت دانشگاه می‌رساند. اما با کمال تعجب در مورخه ۰۹/۰۶/۱۴۰۰ رئیس دانشگاه طی نامه‌ای خطاب به معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه دستور شروع کار معاون سازمان سنجش را صادر می‌نمایند. این نامه در شرایطی صادر شده است که سه روز پیش از آن یعنی در ۰۶/۰۶/۱۴۰۰ جنابعالی طی بخشنامه‌ای به شماره ۱۱۹۳۹۳/۶ به روسای دانشگاه‌ها ابلاغ کرده بودید روند هرگونه جذب و نقل و انتقال در هر سطحی متوقف گردد.
 
آقای زلفی گل!
لازم به ذکر است علاوه بر اینکه جناب آقای جمالی متخصص رشته اقتصاد می‌باشند و دلیل حضور ایشان در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مشخص نیست، باید گفت ایشان در حالی به عنوان عضو آموزشی گروه آموزشی به این دانشکده منتقل شده اند که در سازمان سنجش به عنوان عضو پژوهشی حضور داشته اند و معیار‌های این ارتقاء به هیچ وجه شفاف نیست. با این شرح تفصیلی دو پرسش اساسی مطرح است که امیدواریم وزیر محترم نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای نشان دهند:
 
۱. آیا بهتر نبود در شرایطی که از ماه‌ها پیش طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و آموزش کشور تصویب شده است، حتماً از هرگونه نقل و انتقال تمامی روسا و معاونین سازمان سنجش جلوگیری می‌شد تا در روند تحقیق مجلس شورای اسلامی خللی به وجود نیاید و جزئیات پاسخگویی مدیران این سازمان در قبال عملکرد طولانی مدت خویش شفاف گردد؟
 
 
۲. اساساً در شرایطی که گروه سنجش و اندازه گیری دانشکده روانشناسی و نیز رئیس دانشکده مخالفت صریح خود را با این نقل و انتقال اعلام نموده اند، به جه دلیلی شورای جذب دانشگاه و ریاست دانشگاه نسبت به انجام این نقل و انتقال اصرار مبرم داشته اند؟ آیا این روال خلاف عرف معمول نیست و علقه‌های سیاسی در آن مشاهده نمی‌شود؟
 
جناب وزیر!
 
اساتید و هیئت علمی‌های دانشگاه به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش عالی، به واسطه جایگاه خود حلقه ارتباطی وسیعی میان دانشجویان، مسئولین دانشگاه، وزارت علوم و سایر دانشگاه‌ها هستند؛ بنابراین لازم است در فرایند تصمیم گیری و سیاست گذاری امور آموزشی و انتصابات، شاخص‌ها و معیار‌های قانونی مورد توجه ویژه قرار گیرند. انتظار می‌رود جنابعالی نسبت به اتفاقات رخ داده در دانشگاه علامه طباطبایی (ره) که نماد آموزش عالی علوم انسانی در کشور است، پیرامون نقل و انتقالات این چنینی، حساسیت ویژه نشان دهید. لازم به ذکر است اسناد و مدارک مرتبط با این مدعیات نزد بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) محفوظ است؛
 
و من الله توفیق
مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری
  • نظرسنجی

    از بین شبکه‌های اجتماعی داخلی، از کدام یک بیشتر استفاده می‌کنید؟

    آی‌گپ
    روبیکا
    سروش
    ایتا
    بله
    سایر برنامه‌ها
    مشاهده نتایج