تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/31 - 13:32
کد خبر: 408641

سردار سلیمانی: باور «ما می‌توانیم» دستاورد دوران درخشان دفاع مقدس است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باور «ما می‌توانیم» محصول دوران درخشان دفاع مقدس است و بسیاری از پیشرفت‌های کشور ماحصل و دستاورد، این باور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش بزرگ استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی سازمان بسیج اساتید و مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جنگ تحمیلی براساس یک برنامه ریزی دقیق و سنگین بر ملت ایران تحمیل شد و در واقع این جنگ تصادفی نبود، ولی آنچه که باعث شکست دشمن شد این بود که آن‌ها از مدیریت امام که مبتنی بر یک مدیریت الهی و مردمی بود و همچنین قدرت مردم غافل شدند.

وی با بیان اینکه امام در آغاز جنگ تحمیلی خطاب به مردم گفتند خونسرد باشید دیوانه یک سنگی انداخته و ملت چنان سیلی به او می‌زنند که قدرت بلند شدن نداشته باشد، افزود: امام در ابتدای جنگ مردم را به میدان دفاع دعوت کرد در واقع امام خالق نظریه مکتب دفاعی کشور است و این مکتب با دعوت مردم برای حضور در میدان نبرد شکل گرفت و به تعبیری امام مردم را به مردم میدان دفاع تبدیل کرد.

سلیمانی گفت: در ابتدای جنگ به دلیل مدیریت لیبرال بنی صدر او مخالف حضور نیرو‌های مردمی در جبهه بود و می‌گفت مگر جنگ بچه بازی است به هر روی او با این تفکر اجازه نمی‌داد تا نیرو‌های مردمی و داوطلب که توانمندی‌های خود را در میدان نبرد نشان داده بودند در اتاق جنگ که در دزفول تشکیل می‌شد حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هدف امام از به میدان آوردن مردم در صحنه جنگ شکل گیری یک دفاع عاشورایی و استفاده از ظرفیت مردم برای نبرد در مقابل دشمن متجاوز بود، اضافه کرد: ۳۷ کشور از صدام حمایت می‌کردند با این وجود ما نمی‌توانستیم با تکیه بر الگو‌های غربی بر دشمن توفق پیدا کنیم به همین دلیل امام با به میدان آوردن مردم به صحنه جنگ توانست دشمن را متوقف کند. به گونه‌ای که از مرداد سال ۶۰ که اولین عملیات در محور آبادان – ماهشهر انجام شد حالت تهاجمی نیرو‌های مردمی در جنگ شکل گرفت و در امتداد آن عملیات ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس انجام شد و ما کمتر از یک سال از فاصله انجام عملیات ثامن الائمه تا عملیات بیت المقدس توانستیم تمام سرزمین‌هایی را که دشمن غصب کرده بود آزاد کنیم. در این برهه نیرو‌های ارتش عراق یا کشته شدند و به اسارت درآمدند و تجهیزات خود را رها کردند به هر روی ارتش عراق بعد از عملیات بیت المقدس دوباره سازماندهی و تجهیز شد، اما اتفاقی که افتاد این بود که رزمندگان ما طی ۶ سال دشمن را در خاک خود تعقیب کردند و عملیات‌های مختلفی در عراق شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ما در شرایطی توانستیم ارتش عراق را تحت فشار قرار دهیم که حتی ورود سیم خاردار به کشورمان ممنوع بود و سلاح‌های معمولی به تعداد رزمندگان نداشتیم، اضافه کرد: نیرو‌های شهید علم الهدی در هویزه کمتر از ۸۰ نفر بودند، اما سلاح به تعداد کافی در اختیار نیرو‌های او قرار نداشت و با این حال ما در چنین شرایطی توانستیم در کمتر از یک سال تمام سرزمین‌های اشغال شده را با توجه به قدرت زرهی، موشکی، هوانیروز و نیم ریزی عراق آزاد کنیم.

سلیمانی بیان کرد: صدام سالیان سال تمام درآمد‌های نفتی عراق را خرج نیرو‌های ارتش کرد و از طرفی دلار‌های نفتی کشور‌های مرتجع خلیج فارس نیز نظیر کشور عربستان به کمک او آمد پس دست چنین کشور‌هایی هم به جنایت‌های جنگ تحمیلی علیه ملت ایران آلوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قطعنامه ۵۹۸ محصول عملیات کربلای ۵ و محصول زمانی است که رزمندگان اسلام پشت در‌های بسته بودند، اضافه کرد: دشمن با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ولو به ظاهر پذیرفت که به ملت ایران امتیاز بدهد به هر روی این قطعنامه سند پیروزی ایران و معرفی عراق به عنوان کشور متجاوز بوده است.

وی از خلق مکتب دفاعی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دستاورد‌های بزرگ هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که امام راحل ترتیباتی را فراهم کرد که هر کدام از ملت ایران بتوانند جای خود را در میدان نبرد پیدا کنند پس این راه حلی است که امروز باید از طریق آن مشکلات کشور را حل کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه مکتب دفاعی امام خاص ایران نبوده و این مکتب نیز امروز در جهان اسلام شکل گرفته و مردم را به صحنه آورده اضافه کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس توانست عاشورا را بازآفرینی و بازسازی کند و این صحنه در مقابل چشمان ما به وجود بیاورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت باعث هزیمت بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی در منطقه غرب آسیا شده تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها علی رغم دو دهه تجاوز، قتل، غارتگری و صرف میلیارد‌ها دلار هزینه در منطقه خاورمیانه به شکست خود اعتراف کردند و دنیا هم این شکست را لمس کرده و البته شکست آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی از باور ما می‌توانیم به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های دفاع مقدس نام برد و گفت: اگر بپذیریم که تمام پیشرفت‌های امروز ما حاصل دستاورد‌های دوران دفاع مقدس بوده اغراق نکرده ایم. چون ما توانستیم دفاع مقدس را به یک گنجینه تمام ناشدنی تبدیل کنیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه در ادبیات فارسی جنگ یک کلمه منفور است، اما دفاع مقدس یکی از باارزش‌ترین کلمات است گفت: ملت ما در دفاع مقدس توانستیم دفاع عاشورایی و علوی را معنا کند بنابراین ما باید با تاسی به دوران دفاع مقدس گام دوم انقلاب را آغاز کنیم.

سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته و به ویژه در بیانیه گام دوم به صورت هدفمند و تفصیلی راهبردها، سیاست ها، اقدامات و ملاحظات اساسی را مشخص کرده اند تا ما با به میدان آوردن مردم و استفاده از تجربیات تاریخی خود گام دوم انقلاب را طی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مردم دفاع مقدس را به گونه‌ای تمام کردند که به یک گنجینه تمام ناشدنی تبدیل شد و از دل آن مکتب دفاع، باور ما می‌توانیم و جبهه مقاومت شکل گرفت، افزود: آیا ملتی که توانسته است دفاع مقدس را به یک گنجینه تمام ناشدنی تبدیل کند نمی‌تواند بقیه جنبه‌های مردم سالاری اسلامی را هم محقق سازد قطعا می‌تواند و اینجاست که نقش بسیج اساتید و بسیج کارمندان وزارت علوم به عنوان تحقق مردم سالاری اسلامی در همه جنبه‌ها اهمیت می‌یابد با این وجود بسیج اساتید و بسیج کارمندان وزارت علوم باید برای چگونگی تحقق استمرار حکمرانی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نظریات هوشمندانه‌ای را برای تحقق مردم سالاری اسلامی در همه جنبه‌ها بیان کردند مثلا به گفته ایشان مردم سالاری فقط شرکت در انتخابات نیست و مردم باید در همه امور اعم از فرهنگ، علم، هنر، اقتصاد، دفاع سالار خود باشند.

سلیمانی با بیان اینکه اولین مرحله تحقق بیانیه گام دوم تحقق جنبه‌های مردم سالاری اسلامی با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس در همه جنبه‌ها است، اضافه کرد: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی است که در آن ایثارگری، فداکاری، مجاهدت و تلاش نهفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و همچنان باور داشتن به باور ما می‌توانیم در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: اگر ما در دفاع مقدس از دشمن می‌ترسیدیم حداقل بخشی از خاک کشور را از دست می‌دادیم، ولی ملت ایران نترسید و به آینده امید داشت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس زیباترین میدان تبلور روحیه جهادی و تفکر بسیجی بود، تصریح کرد: جهش پیشرفت یعنی استفاده از تمام ظرفیت‌ها و انتخاب راه‌های عالمانه و میان بر در راستای سرعت بخشیدن به کسب موفقیت و این مسیری بود که ما آن را در دفاع مقدس با موفقیت طی کردیم.

سلیمانی اظهار کرد: ملت ایران شایستگی این را دارد که الگوی نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری اسلامی را تکامل ببخشد و آن را در راستای نجات بشریت و رهایی جهان اسلام از ظلم و تعدی به عنوان یک الگوی برتر در میان الگو‌های حکمرانی سر دست بگیرد. قطعا اگر این الگو تکامل یابد تکثیر خواهد شد و ملت‌های دیگر دنیا از آن بهره می‌برند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top