تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/31 - 14:37
کد خبر: 408649

توسط دانش‌بنیان‌ها صورت گرفت؛

خنثی‌سازی تحریم‌های سیستم‌ صوتی و تصویری سالن‌های کنفرانس

سیستم های هوشمند الکترونیک یکی از فناوری هایی هستند که در سیستم های صوتی و تصویری سالن های کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند که از چند سال پیش بواسطه تحریم ها علیه کشورمان، ورود آن ها و راه اندازی مبتنی بر نرم افزار مراکز کنترل سالن های کنفرانس، غیرممکن شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا شیخ جعفری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس که این محصول را تولید کرده است، گفت: در گذشته میکروفن‌های سالن کنفرانس و سیستم هوشمند را از خارج کشور خریداری می شد اما اکنون بخاطر تحریم اعمال شده از سوی برخی از کشور‌ها دیگر نمی‌ توان مرکز کنترل و سیستم هوشمند الکترونیک را وارد کرد، به این علت که قطعات اصلی این سیستم در آمریکا تولید می‌شود، واردات آن با مشکل مواجه شد. به همین دلیل تلاش کردیم تا این محصولات را بومی سازی کنیم.

این تجهیزات از لحاظ قیمت مناسب است و یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد. محصول تولید شده در این شرکت دانش بنیان، از نظر کیفیت هم، قابل رقابت با نمونه خارجی است. اکنون بیش از هزار سالن کنفرانس در سراسر کشور توسط همین سیستم ایران ساخت، تجهیز شده است.

در سالن‌های کنفرانس، به یک سیستم هوشمند مرکزی نیازمند هستیم تا مسائلی مانند نور، صدا و فیلمبرداری را به صورت متمرکز مدیریت کنیم. برای مثال وقتی شخصی در یک سالن کنفرانس پشت تریبون قرار می‌گیرد و شروع به صحبت می‌کند، دوربین به صورت خودکار به سمت شخصی که صحبت می‌کند، تغییر جهت می دهد و این موضوع توسط سیستم هوشمند الکترونیک که ما طراحی کرده ایم، انجام می‌شود. در واقع هر سالن کنفرانس حرفه‌ای به یک سیستم هوشمند الکترونیک نیازمند است تا برنامه به صورت هوشمند مدیریت شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: همچنین ما توانستیم انحصار شرکت های تولیدکننده این سیستم را از بین ببریم و دستگاه های مختلف با برندهای مختلف را می توانیم در سالن کنفرانس به یکدیگر وصل کنیم. در این عرصه دیگر محدودیتی وجود ندارد. تا این لحظه نیز به واسطه تولید این محصول دانش بنیان، 16 فرصت شغلی ایجاد کرده ایم.

به باور این فعال دانش بنیان، به نظر می رسد در حوزه دانش بنیان نیاز باشد تا رویکرد نسبت به آینده بیشتر در دستور کار قرار گیرد. عدم حمایت از محصولات پیشران، یکی از نگرانی های جدی شرکت های دانش بنیان است و همین عدم توجه به صنایع پیشرو، باعث از دست رفتن استعدادها و نوآوری ها در کشور می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top