تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/31 - 14:45
کد خبر: 408651

میرسلیم: در زمینۀ قانونمندکردن فعالیت‌ها در فضای مجازی عقب مانده‌ایم

نماینده تهران در مجلس یازدهم گفت: مجلس با استفاده از ابزار نظارتی خود مبارزه با فساد را در سرلوحه اقدامات خود قرارداده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی با سیدمصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس یازدهم انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مجلس یازدهم وارث بسیاری از فرآیندهای دوره‌های گذشته است

- هرچند مجلس یازدهم در کل مجلسی انقلابی است، ولی فراموش نکنیم که وارث بسیاری از رویه‌ها و فرآیندهایی است که از دوره‌های گذشته به ما رسیده است.

- برخی از آن رویه‌ها مناسب است ولی بسیاری از فرآیندها آشکارا اشکال دارد که جمعا اصلاح آنها به مفاد آیین نامۀ داخلی مجلس بر می‌گردد و در سایۀ آن به نحوۀ اعمال مدیریت هیأت رئیسۀ مجلس در اجرای آن آیین نامه.

دولت قبل یک سال از فرصت‌های ما را بر باد داد

- تا کنون در بخش تقنین سرعت لازم را نداشته‌ایم و امروز صدها طرح و لایحه که بسیاری از آنها دو فوریتی‌اند در نوبت بررسی و تصویب قرارگرفته‌اند.

- در بخش نظارت وضع بهتری داشته‌ایم ولی هنوز با حالت مطلوب فاصله داریم؛ البته علت عمدۀ آن عدم همراهی دولت قبل بود که یک سال از فرصت‌های ما را نیز بر باد داد.

در زمینۀ قانونمندکردن فعالیت‌ها در فضای مجازی عقب مانده‌ایم

- یکی از کشورهایی که در دنیا در زمینۀ قانونمند کردن فعالیت‌ها در فضای مجازی عقب مانده، جمهوری اسلامی‌ایران است .

- ما همواره آماج اقدامات تخریبی و انحرافی در فضای مجازی بوده‌ایم و این عقب ماندگی هم جزو اهداف همان فرآیند تخریبی است که متأسفانه چندین سال به دلیل تشخیص غلط سیاسی دولت یا بعمد، از آن غفلت شده است.

رهاکردن فضای مجازی به ضرر مردم است

- این که ما فعالیت‌های فضای مجازی را بدون هیچ ضابطه‌ای به حال خود رها کنیم قطعا به ضرر مردم تمام می‌شود و آنها که در پی انحراف و تجاوز به حقوق مردمند، سوء استفادۀ خود را تثبیت خواهند کرد و علامت آن را در نوع مخالفت‌های جاهلانه‌ای که با طرح حمایت از کاربران شده است، می‌بینیم، مخالفت‌هایی که هیچ مناسبتی با محتوای طرح ندارد و مزورانه است.

- با این طرح، نه جلو کسب و کارهای فضای مجازی گرفته خواهد شد و نه دسترسی به شبکۀ جهانی اطلاع رسانی (اینترنت) محدود خواهد گشت بلکه از تعدی کسانی که سوداگــران تباهـــی‌اند ممانعت به عمل خواهد آمد و کــدام عقــل سلیـــم است که با این اقدام مصلحانه مخالف باشد؟

اگر دولت قبل معطل مذاکرات نمی‌ماند تحریم‌ها تأثیر چندانی نمی‌گذاشت

- در این که تحریم‌هــا بر اقتصــاد ایران اثرگذاشته است، شکی نیست ولی این تأثیرگذاری مستقل نبوده و عمدتا بر بی‌کفایتی‌های دولت گذشته سوار شده و بر مردم فشار آورده است.

- اگر دولت با برنامه و درایت لازم به ادارۀ امور کشور می‌پرداخت و همه چیز را معطل نتائج مذاکرات نمی‌کرد آن تحریم‌ها تأثیر چندانی بر معیشت مردم نمی‌گذاشت و کار به اینجا نمی‌رسید که بسیاری از کسب و کارها متوقف و کساد شوند و بسیاری از بنگاه‌ها به رکود افتند و گروه‌های آسیب پذیر دچار فلاکت شوند.

مجلس مبارزه با فساد را در سرلوحه اقدامات خود قرارداده است

- مبارزه با فساد و مفسدان راه نجات کشور از وضع نابهنجار کنونی است. در این باره نیت سه قوه مشترک است.

- مجلس با استفاده از ابزار نظارتی خود مبارزه با فساد را در سرلوحۀ اقدامات خود قرارداده است. به‌ویژه در کمیسیون اصل ۹۰که رسیدگی به پروندۀ قاچاق و انحرافات گمرکی را  از سال گذشته آغاز کرده و به نتایج مهمی‌دست یافته است.

مجلس بدون رودربایستی به مسئله رأی اعتماد وزرا پرداخت

- برای رسیدن به رأی اعتماد، مجلس در کمیسیون‌ها وقت گذاشت و بحث‌های بسیارجدی با وزاری پیشنهادی داشت بدون هیچ رودربایستی و آنها نسبت به برنامه‌های پیشنهادی متعهد شدند.

- مجلس بلافاصله برای نظارت بر تحقق برنامه‌ها فرآیند مناسبی را در کمیسیون‌ها ترسیم کرده است و به اجرا خواهد گذارد تا از هرگونه انحراف پرهیز شود. در این دوره ، تأثیرگذاری افراد خارج از مجلس به کمترین حد خود رسید.

نقاط قوت و ضعف دولت سیزدهم

- نقطۀ قوت هیأت دولت سیزدهم در باور آنها است نسبت به امکان چاره جویی بدون شرط مشکلات، یعنی دولت چشم به راه مذاکرات احتمالی و نتایج آن نیست و فعالیت‌های خود را به اتکای قابلیت‌های خدادادی و آمادگی‌های مردمی‌آغاز کرده است.

- نقطۀ ضعف نسبی آن کمبود تجربۀ برخی از اعضای دولت است که با توجه به سعۀ صدر تمام اعضای دولت براحتی می‌توانند آن ضعف را با استفاده از نظریات کارشناسی متخصصان و اهل فن و مشورت با افراد با تجربه جبران کنند.

- با توجه به این که اعضای تیم اقتصادی دولت به دنبال جاه‌طلبی نیستند حتی اگر به لحاظ کارشناسی بین اعضای آن اختلاف نظر باشد، می‌توانند به هماهنگی اجرائی دست یابند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top