تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/31 - 15:53
کد خبر: 408663

حماسه آفریدن دانشگاهیان در مسیر توسعه علمی و ایجاد صنایع دفاعی

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت:دانشگاهیان نه تنها در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردم درجبهه پای جنگ علیه دشمن جنگیدند بلکه در مسیر توسعه علمی و تحقق دستاوردهای مهندسی رزمی و دفاعی حماسه آفریدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در همایش «استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی» که از به همت سازمان بسیج اساتید و با همکاری مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ۳۱ شهریور یادآور چهل و یکمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و تهاجم ناجوانمردانه دشمن به کشورمان است و هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال مقاومت، پایمردی و پیروزی شیرزنان و مردان مجاهدی است که با تکیه بر عنصر ایمان به خدا، اخلاص، ایثار، گذشت، فداکاری و پیروی از ولایت فقیه به تمام علایق خود پشت پا زدند که از کیان اسلامی دفاع کنند.

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور مقاومت و پیروزی در مقابل یک جنگ جهانی با حمایت آمریکا، شوروی، اروپا، کشورهای عربی منطقه و دیگر حامیان صدام است. در واقع در جنگ به روایتی ۸۰ کشور حامیان صدام بودند و مزدورانی از کشورهای مصر، سودان و کشورهای عربی خلیج فارس نیز با رزمندگان ما جنگیدند تا کشورمان را به زانو درآورند.

مردانی با اشاره به عزم و اراده رزمندگان کشورمان برای پیروزی در هشت سال دفاع مقدس گفت: رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تکیه بر عنصر ایمان و الگوی حکمرانی مردمی بر محور ولایت فقیه بود. در واقع مردان ما در جنگ توانستند با دست خالی، اما با مدد گرفتن از خدا دشمن را شکست دهند و این بیانگر اراده مردمی در اداره جنگ است.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: دانشگاهیان نه تنها در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردم در جبهه پای جنگ علیه دشمن جنگیدند بلکه در مسیر توسعه علمی و تحقق دستاوردهای مهندسی رزمی و دفاعی نیز حماسه آفریدند.

وی اضافه کرد: امروز بعد از گذشته ۴۱ سال از جنگ تحمیلی ما شاهد ادامه جنگ در قالب جنگ اقتصادی، تحریم و جنگ شناختی و ترکیبی هستیم و این جنگ‌ها از سوی استکبار جهانی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز علی رغم خاموش شدن غرش طوفان‌ها جنگ در فضای مجازی علیه کشورمان ادامه دارد، گفت: رزمندگان ما جهاد اصغر را پشت سر گذاشتند و امروز در جهاد اکبر و جهاد کبیر در حال مجاهدت هستند و این جهادی است که در بین دانشگاهیان متجلی شده است.

مردانی گفت: امروز الگوی حکمرانی مردمی مبتنی بر ولایت مداری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به وسعت کشورهای بلوک مقاومت ایجاد شده و ما امروز شاهد پیروزی ملت‌های مسلمان در یمن، فلسطین، لبنان و سوریه هستیم.

وی اضافه کرد: امروز خروج استکبار جهانی از منطقه به سردمداری آمریکا از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه امروز دولتی انقلابی و جهادی و با شعار تحول به همت مردم روی کار آمده تصریح کرد: بسیج اساتید در راستای کمک به دولت و تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران در راستای کارآمدی نظام در تمام سطوح عزم و اراده خود را به کار خواهد گرفت و از طرفی ما تلاش خواهیم کرد تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر مردم را نمایندگی کنیم.

وی افزود: روش نقش آفرینی اساتید بسیجی برای کمک به قوای سه گانه با الگوگیری از دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی استوار شده است.

مردانی اضافه کرد: مدیریت جهادی عمل به هنگام، خدمت بی منت و استفاده از روش‌های کوتاه مدت و میان بر است که این روش برای تحقق حکمرانی مردمی و کارآمدی دولت سیزدهم از سوی بسیج اساتید به کار گرفته خواهد شد و ما امیدواریم این همراهی و نقش آفرینی در جهت کمک به دولت و حاکمیت منجر به تحقق دولت اسلامی، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن سازی اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت محوری و تکیه بر حقانیت و شریعت اسلامی، قوانین مصوب جمهوری اسلامی و اسناد بالادستی از مهمترین ارکان نظارت اساتید بسیجی و دانشگاهی برای نظارت بر عملکرد حکمرانان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی به خاطر هشت سال مانور مقاومت به خود می‌بالند و افتخار می‌کنند که در کنار مردم حماسه آفریده‌اند و توانسته‌اند در عرصه علمی کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارند در واقع دانشگاهیان ما توانستند در ابتدای جنگ با دست‌های خالی دستاوردهای بزرگی را رقم بزنند و این مایه سربلندی کشور است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه همان طور که ایستادگی و مقاومت ما در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشورمان بر دشمن شد امروز نیز در جنگ نرم و در دوران تحریم نیز حماسه و پیروزی پیش روی ما خواهد بود و ما می‌توانیم با مقاومت شکست دشمن را رقم بزنیم، تصریح کرد: الگوی ایران در مقابله با دشمن مبارزه، نهراسیدن و شهادت بوده و ما توانستیم با این الگو پیروز شویم از این رو تمام ملت‌های مظلوم دنیا باید با تکیه بر مبارزه و شهادت بر دشمنان خود پیروز شوند لذا دلیلی برای سکوت و هراسیدن در مقابل دشمن وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت‌های مختلف باید از مواجهه ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی درس بگیرند و بدانند که ممکن است آن‌ها بتوانند در مقابل کشوری قرار بگیرند که ارزش حیاتی خود را ماندگاری و بقای سیستم خود بدانند، اما هرگز نخواهند توانست در مقابل کشوری قد علم کنند که ارزش‌های حیاتی خود را آرمان‌ها و باورهای خود قرار داده است چرا که جان و تن در چنین نظام‌هایی در برابر اعتقادات و فرهنگ اولویت ندارند.

مردانی افزود: امید است دولتمردان، مدیران و حکمرانان ما در سراسر کشور بتوانند با تاسی به ارزش‌های دفاع مقدس امروز نیز در دوران تحریم، مبارزه اقتصادی و جنگ نرم با الگوگیری از حکمرانی مردمی در دفاع مقدس پیروزی بعدی را رقم بزنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top