تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/07/01 - 22:38
کد خبر: 408773

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

خبری خوش در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان/امپراتوری سنجش؛ زیر تیغ تحقیق و تفحص مجلس/ شرایط انتقال فرزندان اعضای هیات علمی

خبری خوش در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان/امپراتوری سنجش؛ زیر تیغ تحقیق و تفحص مجلس/ شرایط انتقال فرزندان اعضای هیات علمی

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روز های ابتدایی نیم سال اول هستند، اخبار مربوط به کنکور ارشد ، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و حواشی مربوط به واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه ها، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روز های ابتدایی نیم سال اول هستند، اخبار مربوط به کنکور ارشد ، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و حواشی مربوط به واکسیناسیون دانشجویان و بازگشایی دانشگاه ها، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید؛

شرایط انتقال مشروط فرزندان اعضای هیات علمی ابلاغ شد

در نامه دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: «پیرو نامه شماره ۲۶۲۳۴ مورخ ۴ مردادماه ۱۴۰۰ به پیوست متمم دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر الحاق تسهیلات انتقال مشروط به نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی ارسال می شود.

بر این اساس، فرزندان اعضای هیات علمی که در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده اند می توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط مربوطه از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.(جزئیات بیشتر)

کلاس اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک روز به مدرسه می‌روند

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها اظهار ککرد: خوشحالم در شرایط متفاوت امروز با استقبال بی نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم، امیدوارم با تمهید مقدمات و با کمک اولیاء زمینه بازگشایی آرام و تدریجی را فراهم کنیم. خانواده‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور دانش آموزان در مدارس را اعلام کردند.

وی افزود: اکنون پس از دو سال، زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است. اگر قرار باشد شادی و نشاط به جامعه برگردد، باید زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه را فراهم و در این راستا سلامت بچه‌ها را تامین و تضمین کنیم. (جزئیات بیشتر)

خبری خوش به معلمان در آستانه سال تحصیلی

علیرضا کاظمی؛ شامگاه ۳۱ شهریورماه با حضور در برنامه «درانتهای الوند»، ضمن گرامی داشت یاد معلمانی که در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، از مجاهدت‌های معلمان و جلوه‌های ناب ایثار آنان قدر دانی و اظهار کرد: تمام داشته‌های ما مدیون شهداست و باید آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی افزود: کرونا خسارات زیادی به مجموعه کشور وارد کرد بخش‌های مختلف آسیب دیدند اما آسیبی که به تعلیم و تربیت وارد کرد غیرقابل جبران است؛ آسیب‌های فردی و مهارت‌های ارتباطی که به دانش‌آموزان وارد شده است بی شمار است؛ بطوری که امروزه دانش‌آموزان از درک مهربانی محروم بوده و در آینده نیز یک گسست در تربیت نسل ها ایجاد خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور می‌یابند

احمدمعتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  درباره شرط ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: طبق تجربه و نظر متخصصان پزشکی و علمی مهم‌تر از هر واکسیناسیون و هر اقدام دیگری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مسائل شخصی امری لازم و ضروری است.

او افزود: اینکه همه افراد با ماسک رعایت کنند، فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند، از مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه و منزل و ... استفاده کنند، می‌توانیم مجوز ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه را برای تردد دهیم. (جزئیات بیشتر)

اطلاعیه وزارت علوم درباره پذیرفته شدگان آزمون استخدامی

اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت، مدارک خود را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل خدمت خود تحویل دهند. (جزئیات بیشتر)

سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی سرپرست دانشگاه تهران را منصوب کرد. (جزئیات بیشتر)

قبولی بیش از ۹۱ هزار نفر در دوره کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای

نتایج پذیرش در دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام‌جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال ۱۴۰۰ اعم از رشته‌های تحصیلی با آزمون و یا رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی امروز ۳۰ شهریورماه در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ به سایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نشانی www.tvu.ac.ir یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند. (جزئیات بیشتر)

چالش «شرایط سنی» دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۱ +جدول

دانشگاه فرهنگیان هر ساله در مقطع کارشناسی پیوسته و در هر ۵ گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) از طریق کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، دانشجو می پذیرد. به دلیل تضمین شغلی فرد پذیرفته شده در این دانشگاه، هر سال شاهد رقابت بالایی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بین داوطلبان کنکور سراسری هستیم. اما این سوال پیش می آید که چه کسانی می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند؟ (جزئیات بیشتر)

سیستم آموزشی بر محور مدرک گرایی یا مهارت آموزی؟

از ورود به مدارس در سال‌های تحصیلی تا ورود به دانشگاه‌های کشور، مراحل تحصیلی است که هر فردی که به دنبال کسب دانش است باید آن را طی کند، اما آیا کسب دانش به تنهایی کافی است؟ یا در کنار دانش، کسب مهارت و کشف استعداد نیز باید انجام شود؟

متاسفانه این روزها، سیستم آموزشی کشور به سمت کسب دانش رفته و از مهارت آموزی فاصله زیادی گرفته است، کودکان تنها با ورود به مدارس آموزش‌های تئوری لازم را می‌بینند تا بتوانند در پایان سال نمره قبولی را کسب کنند؛ اما در این میان جای خالی و کمبود مهارت آموزی و حتی کشف استعداد‌های دانش آموزان و در نهایت دانشجویان حس می‌شود. (جزئیات بیشتر)

آموزش‌ و پرورش: آماده بازگشایی مطلوب و آغاز سال تحصیلی هستیم

ناصر سلیمان زاده درباره آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که سامانه یکپارچه مان راه بیفتد. تمام انرژی مان را روی این قضیه گذاشته ایم و امیدواریم که به موقع به آن برسیم.

وی افزود: نمی گوییم کار ایراد ندارد، ایراد هم دارد، اما چون سامانه جدید است، اگر راه بیفتد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. هیچ نگرانی برای کلاس بندی شبکه شاد وجود ندارد و راهکارهای حمایتی و کمک کننده برای برون رفت از مشکلات دیده شده است. (جزئیات بیشتر)

سال گذشته روزانه ۲۶۵ پایان‌نامه و پروپوزال در کشور ثبت شد

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد. این پژوهشگاه در سال گذشته، به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، همه خدمات خود را به‌صورت برخط در اختیار کاربران قرار داده است.

طبق گزارش ایرانداک، در سال ۹۹ بیش از ۴۸۷ هزار پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان درون کشور، هزار و ۵۸۰ پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان ایرانی بیرون از کشور و نزدیک به ۲۴۰ هزار پیشنهاده در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند خانه تکانی است

جلسه ۸۴۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد.

سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این جلسه به مصوبه‌ای در شورای معین اشاره کرد و گفت: این مصوبه درباره اصلاح و تکمیل اهداف و سیاست‌های کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است که ظرفیت این کمیته را در برنامه‌ریزی آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور افزایش می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

دانش آموزان چند ساعت در روز در «شاد» می‌مانند؟

در ابلاغیه اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان ها، میزان و نحوه زمانبندی جهت حضور در شاد و تماشای مدرسه تلویزیونی مشخص شده است.

بر این اساس ساعت حضور دانش آموزان متوسطه اول در شبکه شاد از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۰:۲۰ صبح، ساعت حضور دانش آموزان متوسطه دوم و هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۰۵ و ساعت حضور دانش آموزان دوره متوسطه در نوبت دوم از ۱۶ تا ۱۸: ۳۵ دقیقه خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

امپراتوری سنجش؛ زیر تیغ تحقیق و تفحص مجلس

سازمان سنجش آموزش کشور سازمانی که از سال ۱۳۴۷ با هدف تعیین نحوه گزینش دانشجو برای ورود به دانشگاه‌ها، در ابتدا با برند «مرکز آزمون شناسی ایران» کار خود را آغاز کرد. سازمانی دولتی، وابسته به وزارت علوم که با توجه به تعدد آزمون‌های مختلف و حجم فعالیت‌هایش، به دفعات از جمله آخرین بار در سال ۱۳۹۱ ،تغییرات ساختاری متفاوتی را تجربه کرده است. سازمانی که این روزها حسابی کار و بارش سکه است و حتی  حاضر نیست با شاه فالوده بخورد. (جزئیات بیشتر)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم ترحیم پرویز داوودی
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top