تاریخ انتشار: شنبه 1400/07/03 - 11:54
کد خبر: 408835

وزیر علوم: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور باید اجرا شود

وزیر علوم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور مصوباتی دارد که باید اجرایی شود و ما با همکاران کمیسیون آموزش مجلس سعی بر پیگیری ساماندهی آموزش عالی را داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی زلفی گل صبح امروز با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شریف و ادای دین به مقام شامخ این شهدا مراسم سال تحصیلی را در این دانشگاه آغاز کرد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: امیدواریم روح شهدا ناظر بر فعالیت دانشگاه‌ها باشد. ادب حکم می‌کند یاد و خاطره شهدای سلامت کشور را گرامی بداریم، عزیزانی که جان خود را در راه سلامت شهروندان تقدیم کردند به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوییم. همچنین هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم کمک کند رهرو راه شهیدان باشیم. آغاز سال تحصیلی را خدمت جامعه دانشگاهی و علمی کشور تبریک می‌گویم.

وزیر علوم افزود: سال تحصیلی جدید را در کنار شهدای گمنام دانشگاه شریف آغاز کردیم. امیدوارم بتوانیم از طریق علم و دانش دین خود را به میهن ادا و در شرایط کرونا از این تجربه برای دوران پسا کرونا استفاده کنیم.

زلفی گل با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر شیوه حضور دانشجویان ما در دانشگاه‌ها تلفیقی است. دانشجویان کارشناسی ارشد که به مرحله پایان نامه رسیدند و امکانات خوابگاهی و کارگاهی دارند، حضور خواهند داشت. علاوه بر این، دانشجویان کارشناسی و ورودی‌های کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت آموزشی دارند فعلاً در فضای مجازی تحصیل می‌کنند و مابقی جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل حضوری تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

وزیر علوم در خصوص واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: خدا را شکر می‌کنیم با ورود واکسن در کشور شرایطی ایجاد شده که واکسیناسیون برای بیشتر اعضای هیات علمی ما با سرعت در حال انجام است و امیدواریم برای تزریق دوز دوم دانشجویان به شکل حضوری در خدمتشان باشیم.

زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه با حضور دانشجو معنا و مفهوم پیدا می‌کند، گفت: در این راستا مسئولین سعی بر فراهم کردن شرایط کنند که امکانات لازم برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری که به صورت آموزشی هستند، در اختیار قرار گیرد.

وی افزود: تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها رو به افزایش است زیرا جمعیت دانشجویی رو به کاهش است و حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو خواهیم داشت.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست جدیدی برای تغییر و تحولات در سال تحصیلی دارید، گفت: ما در وزارت علوم ضمن صیانت از دستاوردهای علمی کشور سعی می‌کنیم کمبودها و چالش‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد را بر طرف کنیم.

زلفی گل درباره مصوبات کنکور اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی دارد که باید اجرایی شود. ما با کار کارشناسان و همکاران کمیسیون آموزش مجلس سعی بر پیگیری ساماندهی آموزش عالی داریم به گونه‌ای که مشکلی برای رشد تحصیلی در مناطق محروم ایجاد نشود.

وزیر علوم بیان کرد: در خصوص کنکور دو قانون داریم که یک مورد را مجلس و یک مورد را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است. ما با برنامه‌ریزی و بر اساس قوانین موجود سعی داریم این قانون را اجرایی کنیم.

وی درباره سهمیه فرزندان هیات علمی گفت: سال‌های گذشته این سهمیه مشخص شده و طبق آن هر عضو هیات علمی می‌تواند فرزندش را به محل زندگی خودش منتقل کند و باید یک درصد قابل توجهی نسبت به نفر ماقبل آخر رتبه داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top