تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/06 - 14:00
کد خبر: 409192

ایجاد معاونت فناوری مستقل در وزارت علوم

وزیر علوم گفت: در تلاش هستیم معاونت فناوری را به صورت مستقل ایجاد کنیم تا بتوانیم در راستای تولید ثروت از دانش جدی‌تر عمل کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اولین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور به صورت مجازی و با حضور وزیر، علوم، تحقیقات و فناوری؛ با موضوع، «فعالیت‌ها، دستاوردها و آرزوها برای آینده» برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل در این نشست ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: روح شهدا ناظر بر اعمال ماست و باید در مسیر خدمت گذاری درست قدم برداریم تا آن والامقامان از عملکرد ما راضی باشند.

وی با بیان اهمیت دو موضوع پژوهش و فناوری گفت: در تلاش هستیم معاونت فناوری را به صورت مستقل ایجاد کنیم تا بتوانیم در راستای تولید ثروت از دانش جدی‌تر عمل کنیم.

وزیر علوم با اشاره به عملکرد مطلوب مؤسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌های کشور افزود: در شرایط سخت و حساس سال‌های اخیر، نقش پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار مهم و چشمگیر بوده است که توانستیم از مشکلات و بحران‌ها به خوبی عبور کنیم.

زلفی‌گل با اشاره به آرزوهای مدیران پژوهشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش، اظهار داشت: وقتی آرزوهای بزرگ داشته باشیم، برای رسیدن به آن آرزوها، تلاش‌های بزرگی هم انجام خواهیم داد و از آنجا که خداوند قادر متعال علم مطلق، توانای مطلق و ثروت مطلق است باید همواره از درگاهش آرزوهای بزرگ بخواهیم.

وزیر علوم ادامه داد: به عنوان یک خدمتگزار در سیستم آموزش عالی انتظارم از پژوهشگاه‌ها این است که خود را مشغول انجام پژوهش‌های کوچک با تعداد محدود اعضای هیأت علمی خود نکنند بلکه هنرشان این باشد که با تعریف پروژه‌های کلان ملی چندرشته‌ای و بین رشته‌ای، هدایت پژوهشگران سایر بخش‌ها را نیز در دست بگیرند و با مهندسی معکوس پروژه‌های پژوهشی از پژوهشگران برجسته بخش خصوصی و دولتی استفاده کنند تا پتانسیل‌های بالقوه نهفته در این بخش به بالفعل تبدیل شود.

وی افزود: باید طوری موضوع پژوهش هدایت شود که حتی فراتر از پژوهشگران داخلی، از پژوهشگران خارجی نیز بهره برد و پروژه‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تعریف کرد. همچنین انجمن‌های علمی کشور که حدود ۴۴۰ انجمن در کشور داریم، هر کدام باید ۱۰ پروژه کلان ملی معرفی کنند تا بتوانیم با تعریف این پروژه‌های تأثیرگذار و مهم ملی اعتبار مستقلی در این حوزه جذب کنیم.

وی با بیان اینکه سطح انتظارات باید از پژوهشگاه‌ها بالا برود، اظهار داشت: با انجام پژوهش‌های مهم چندرشته‌ای بین‌المللی است که می‌توانیم به دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی جامه عمل بپوشانیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود بیان کرد: مدیران، مسئولان و سیاستگذاران، مجری نظرات اندیشمندان و دانشمندان هستند و اندیشمندان و دانشمندان و متفکران نیز در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها حضور دارند و به این طریق در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار می‌شوند و جامعه بر محور علم و دانش اداره می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top