تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/06 - 18:43
کد خبر: 409243

ابلاغ اعتبار وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ اعتبار وام‌های دانشجویی این صندوق در سال ۱۴۰۰، به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح جزئیات وام‌های اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پرداخت و گفت: امسال با دقت نظر و تلاش فراوان جایگاه ویژه دانشجویان علوم پزشکی را در نظر گرفتیم و نسبت به اخذ مصوبه هیأت امنا جهت افزایش تسهیلات اعطایی اقدام کردیم. با توجه به مشکلاتی که از لحاظ شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع کرونا در کشور ایجاد شده است، تلاش بسیاری صورت گرفت تا صندوق رفاه دانشجویان بتواند سهم کوچکی در رفع مشکلات دانشجویان داشته باشد و به لطف خدا این تلاش‌ها با حمایت‌های دولت و مجلس محترم به ثمر نشست و امسال شاهد رشد قابل ملاخحظه‌ای در مبالغ وام ها‌ی دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته بوده ایم.

 

رحیمی با بیان اینکه برای وام‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، در نیمسال تحصیلی اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر سه هزار میلیارد ریال (۳۰۰ میلیارد تومان) به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ اعتبار شد، افزود: پرداخت این مبلغ در نیمسال اول تحصیلی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

رییس صندوق رفاه با اشاره به مبالغ وام‌های تحصیلی “دانشجویان مجرد و متاهل” در سال تحصیلی جاری گفت: وام تحصیلی بزرگترین وام اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت است که به تمام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق می‌گیرد و برای تسهیل در روند تحصیل دانشجویان است.

وی افزود: سرانه وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در هر ماه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل این مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است و دانشجویان میتوانند در طول یک سال تحصیلی (۱۰ ماه) هر ماه به صورت قرض‌الحسنه دریافت کنند لازم به ذکر است که این سرانه برای دانشجویان مجرد در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۹۰ هزار تومان و سابق بر آن ۱۳۰ هزار تومان بوده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: وام‌های تحصیلی در دو ترم ابلاغ می‌شود که بعد از دریافت مدارک و ارسال اسناد توسط دانشگاه در کمتر از ۳ روز کاری تسهیلات به حساب دانشجو پرداخت خواهد شد و ابلاغ نیمسال دوم تحصیلی انشالله در بهمن ماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص مبلغ وام ضروری نیز ابراز داشت: وام ضروری در سال ۹۸ حدود ۶۰۰ هزار تومان بود و دانشجو تنها یک بار در طول تحصیلی می‌توانست از این وام استفاده کند، اما اکنون این وام به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دانشجویان در مقاطع عادی و ۳ میلیون تومان برای دانشجویان در مقاطع تکمیلی رسیده است و دانشجویان بر حسب مقاطع تحصیلی از ۳ تا ۵ نوبت می‌توانند این وام را دریافت نمایند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه به تشریح وام شهریه پرداخت و گفت: سقف وام قابل اعطا به تناسب شهریه در هر مقطع متفاوت است. این مبلغ برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا سقف ۵ میلیون تومان در چهارنوبت، دانشجویان کارشناسی پیوسته تا سقف ۱۰ میلیون تومان در هشت نوبت، کارشناسی ارشد ناپیوسته تا سقف ۱۶ میلیون تومان در چهار نوبت و دانشجویان دوره دکترا تا سقف ۲۰ میلیون تومان در هشت نوبت خواهد بود و دانشجویان شهریه پرداز میتوانند این وام را دریافت کنند.

رحیمی در خصوص میزان تخصیص اعتبار برای ازدواج دانشجویان و همچنین دانشجویان متاهل دارای فرزند گفت: برای دانشجویانی که تصمیم به تشکیل خانواده دارند وام ازدواج با مبلغ ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که اگر زوجین هر دو دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند به هر دو نفر تعلق خواهد گرفت و با توجه به این که برخی از دانشجویان عزیز ما در طول تحصیل صاحب فرزند می‌شوند، صندوق رفاه برای اولین بار، برای این دسته از دانشجویان تسهیلاتی تحت عنوان “تسهیلات تولد فرزند” پرداخت می‌کند که این مبلغ برای هر فرزند ۳ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد خواهد بود.

وی در خصوص میزان تسهیلات در حوزه وام ودیعه مسکن وزارت بهداشت، با بیان این‌که رشد قابل توجهی به لطف خدا در این خصوص داشته‌ایم، گفت: این وام برای شهر تهران بزرگ مبلغ ۶۰ میلیون تومان است که با مشارکت دانشگاه تا ۹۰ میلیون تومان قابل پرداخت است. در دانشگاه‌های مراکز استان نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها ۴۰ میلیون تومان است.

رحیمی عنوان کرد: شایان ذکر است صندوق رفاه به دانشجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی (کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) ۵/۱ برابر دانشجویان عادی تسهیلات پرداخت خواهد کرد. همچنین در راستای اجرای بند ج تصره ۹ قانون بودجه کشور، مازاد هزینه تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند توسط صندوق رفاه پرداخت میگردد.

رییس صندوق رفاه در پایان یادآور شد: بازپرداخت این تسهیلات پس از فراغت از تحصیل و در اقساط ۴۸ ماهه میباشد. البته درصدد هستیم که در صورت کسب منابع لازم و موافقت هیات امنا و با توجه به افزایش مبلغ وام‌های پرداختی میزان بازپرداخت اقساط را از ۴۸ ماه به ۶۰ ماه افزایش دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top