تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/07 - 08:08
کد خبر: 409284

گنجینه‌ای در قفسه کتاب کودکان و نوجوانان

این مجموعه از گنج دانش 40 جلدی است و محتوای آن شامل اطلاعاتی در رابطه با موضوعات طبیعت از جمله اکوسیستم‌ها، تنوع غنی زیستی، کوه‌ها، جنگل‌ها، تالاب‌ها، غارها و … می باشد. آنچه که در مرحله اول اهمیت دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شاید وقت آن رسیده باشد که در برخی موضوعات کمی هم به عقب برگردیم. اگر خاطرتان باشد در زمان های گذشته، یکی از تفریحات دانش آموزان خواندن کتاب های داستان و مجلات فرهنگی بود؛ اما این روزها، پیشرفت تکنولوژی به حدی رسیده است که حتی کودکان و نوجوانان هم از آثار سوء آن متاثرمی شوند. با کمی دقت متوجه می شویم که در سال های اخیر، وجود تلفن های هوشمند، عارضه های شدیدی بر فرهنگ کتابخوانی اکثریت مردم جامعه و خصوصاً کودکان و نوجوانان داشته است. از آنجا که رشد شخصیت فردی هر انسانی از نوجوانی آغاز می شود، شاید لازم باشد زمانی را برای آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی صرف نمائیم.

گنجینه‌ای در قفسه کتاب کودکان و نوجوانان

آثار بسیار نفیس و ارزشمندی در حوزه های مختلف برای گروه های سنی کودک و نوجوان وجود دارد که شوربختانه وجود فضاهای مجازی و بازی های کامپیوتری، مانع بهره گیری از آنها خواهد شد. در این مقاله، سعی داریم تا در حد وسع، وظیفه خود را در راه فرهنگ سازی و ایجاد روحیه کتابخوانی در نوجوانان، انجام داده و برخی از کتاب های مورد پسند و ارزشمند را به شما معرفی کنیم:

دکتر بابک اعتمادی یکی از نویسندگان مطرح در زمینه کتب کودکان و نوجوانان است که آثار مختلفی در زمینه های مختلف علوم، تاریخ، جغرافیا، محیط زیست، نجوم، پزشکی و سلامت و .. به چاپ رسانده است. این نویسنده توانمند آثار خود را تحت عنوان دانشنامه نوجوان (گنج دانش) در انواع مختلف گنج دانش حیوانات، گنج دانش رایانه، گنج دانش علوم، گنج دانش دایناسور، گنج دانش بدن انسان توسط انتشارات پیام عدالت منتشر کرده که در ادامه به توضیح برخی از آنها خواهیم پراخت:

گنج دانش طبیعت

این مجموعه از گنج دانش 40 جلدی است و محتوای آن شامل اطلاعاتی در رابطه با موضوعات طبیعت از جمله اکوسیستم‌ها، تنوع غنی زیستی، کوه‌ها، جنگل‌ها، تالاب‌ها، غارها و … می باشد. آنچه که در مرحله اول اهمیت دارد، شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به طبیعت کشور عزیزمان ایران است، از این رو، در جهت بومی‌سازی این کتاب، اطلاعاتی درباره طبیعت و علوم زیستی، جغرافیا و گیاهان ایران ارائه‌شده است. این کتاب برای دوستداران طبیعت، بهترین هدیه خواهد بود.

گنج دانش رایانه

 این مجموعه از گنج دانش شامل40 جلد در زمینه علوم رایانه است که اطلاعاتی مفید و کاربردی، از مفاهیم پایه ای مربوط به کامپیوتر و اینترنت گرفته تا مباحث مربوط به ساخت رایانه کوانتومی و ... در اختیار نوجوانان قرار می دهد. در این مجموعه دستاوردهای متخصصین ایرانی، تحقیقات انجام شده توسط آنها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. علاوه بر این، در مورد علم برنامه نویسی، اقتصاد و علوم مرتبط با کامپیوتر نیز توضیحاتی ارائه شده است.

گنجینه‌ای در قفسه کتاب کودکان و نوجوانان

گنج دانش فضا

شناخت اجرام آسمانی و پدیده های مرتبط با فضا برای نوجوانان، جذاب و دلنشین است. در زمان های گذشته منابع بسیار اندکی برای آموزش این علم به دانش آموزان وجود داشت. خوشبختانه در دنیای امروز، منابع بسیاری در دسترس هستند که یکی از بهترین آنها گنج دانش فضاست. این مجموعه شامل 40 جلد کتاب است که از مفاهیم پایه شروع به توضیح کرده و اطلاعاتی در رابطه با اکتشاف فضا، منظومه شمسی، ستاره‌های دنباله‌دار، شهاب‌ سنگ ها، اسرار فضا در آن بیان شده است. علاوه بر مطالب ذکر شده، تاریخچه علم نجوم در کشور ایران و همچنین دستاوردها و تحقیقات انجام شده نیز، مورد تحلیل قرار گرفته است.

 

گنج دانش بدن انسان

معمولا در دوران نوجوانی دانستنی هایی در رابطه با بدن انسان برای این گروه سنی جذاب می شود. شناخت این مسئله که هر عضو از بدن چه وظیفه ای دارد، می تواند اطلاعات عمومی نوجوان را در رابطه با علم پزشکی بالا ببرد. مجموعه گنج دانش بدن انسان شامل 40 جلد کتاب است که اطلاعاتی را در زمینه توضیح و تفسیر بدن انسان از استخوان بندی گرفته تا اندام های داخلی، شرح می دهد. این مجموعه نیز مانند سایر مجموعه های گنج دانش، به معرفی داشمندان و بزرگان علم پزشکی کشور ایران پرداخته و تاریخچه این علم را نیز بررسی کرده است.

گنجینه‌ای در قفسه کتاب کودکان و نوجوانان

گنج دانش حیوانات

شناخت دنیای اسرار آمیز حیوانات، به دانش عمیقی از چندین علم مختلف از جمله جغرافیا، زیست نیاز دارد. در این مجموعه 40 جلدی، اطلاعات کامل و جامعی در مورد انواع حیوانات از جمله پستانداران، دوزیستان، آبزیان، خزندگان و ....بیان می شود. از دیگر مطالب جذاب این کتاب، معرفی زیست بوم جانوران در ایران، طریقه زاد و ولد و .. است.

شما می توانید به منظور فرهنگ سازی و تشویق و ترویج فرهنگ کتابخوانی، با توجه به استعداد و سلیقه فردی، هر یک از این گنجینه ها را به نوجوانان هدیه دهید. برای این منظور می توانید با مراجعه به وبسایت پیام عدالت به نشانی اینترنتی https://payamedalat.com/، هر یک از این مجموعه ها را به صورت آنلاین سفارش دهید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نخست‌وزیر یک کشور اروپایی با کوبیدن روی میز در سازمان ملل خطاب به نتانیاهو: جنگ را همین الان تمام کن!
اسرائیل پایتخت لبنان را بمباران کرد
صعود بی دردسر هم‌گروهی ایران به یک‌چهارم
جاده چالوس تا اطلاع بعدی یکطرفه است
درگیری مرزبانان با اشرار مسلح در مرز میرجاوه
استقلالی‌ها خدا را شکر کنند که اورونوف در بازی نبود
کاسبی همستر کامبت از کاربرانش!
باز هم نتانیاهو نقشه ایران را در سازمان ملل نشان داد
رفع معارضان پروژه بزرگراهی ۱۴ ساله در غرب تهران
صدور هشدار قرمز برای پردیس ؛ مردم مراقب باشند!
ترک مجمع سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو +فیلم
ایران رکوردار فرونشست زمین در جهان
سفارت افغانستان در یک کشور اروپایی تعطیل شد
همستر بیچاره‌ام کرد ؛ ضرر هنگفتی که همستر به نفر هفتم جهان زد +قیمت
می‌خواهیم عضو دائم شورای امنیت باشیم اما اعضای دائم قصدی ندارند ما را عضو کنند!
حمله پهپادی متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به صعده یمن
۷۶ فیلم کوتاه در بخش ملی رقابت می‌کنند
بوستان‌های جوانمردان، کوهسار و الهام در تهران تعطیل شد
ووشوکار ایران صاحب یک نقره و ۲ برنز دیگر شدند
طبس رکورد شکست ؛ ۵۱ قربانی در مرگبارترین حادثه معدن جهان
جاده طلسم شده! ؛ تصادفات مرگبار هم حریف تکمیل این جاده نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top