تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/07/08 - 13:24
کد خبر: 409468

اعزام ۷۵هزار زائر اربعین از ۱۴ فرودگاه کشور

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور اجرایی گفت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، مقرر شد از همه زوار در فرودگاه‌ها تست انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات ستاد کرونا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ‌به نقل از فارس، غلامرضا رستمیان درباره آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: طرح سفرهای هوایی اربعین از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی با بیان اینکه پروازهای رفت زائران اربعین از ۱۴ فرودگاه کشور انجام شد، افزود: تا پایان وقت روز ۵ مهر تعداد ۷۱ هزار و ۶۳۹ زائر اربعین به عراق اعزام شدند و ۱۵ هزار و ۸۸۵ زائر هم از عراق به کشور برگشتند.

وی با بیان اینکه در انجام پروازهای اربعین شرکت‌های هواپیمایی داخلی همکاری مناسبی داشتند، اضافه کرد:‌ امسال زوار از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اردبیل، اصفهان، اهواز بندرعباس بوشهر، تبریز، ساری، کرمان، کرمانشاه و یزد به کشور عراق اعزام شدند.

رستمیان افزود: در پروازهای برگشتِ زوار اربعین هم عملیات پروازی به همین فرودگاه‌ها انجام می شود؛ در این راستا روز ۶ مهر زائران اربعین از عراق به ‌فرودگاه‌های اهواز، ساری، کرمانشاه و مشهد اعزام شدند و جمعا ۱۸ پرواز رفت و برگشت انجام شد و در کل ۱۳ فرودگاه کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) یک هزار و ۱۱۰ زائر ورودی و ۸۶۶ زائر خروجی در روز ۶ مهر داشتیم.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی افزود: همچنین در روز هفتم مهر، تعداد ۱۹۴۲ زائر ورودی و ۹۸۳ زائر خروجی از ۱۳ فرودگاه کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم.‌

وی بیان کرد: در آمار تجمیعی ۱۳ فرودگاه کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) ‌تا پایان وقت روز ششم مهر ۷۴ هزار و ۵۹۱ زائر اعزام شدند و ۱۹ هزار ۷۱۷ زائر به کشور برگشتند.

انجام تست کرونا توسط وزارت بهداشت از همه مسافران در فرودگاه‌های داخلی‌

رستمیان تاکید کرد: ‌به همه فرودگاه‌ها تأکید شده است در موضوع تست کرونا به نحوی عمل شود که زائران معطل نشوند اما نظارت دقیق باشد

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی با تاکید بر اینکه موضوع تست چشمی در فرودگاه‌ها مطرح نیست، اظهار داشت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد از همه زوار در فرودگاه های داخلی تست کرونا انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و ستاد کرونا است اما ما همکاری کردیم تا ایستایی و معطلی مسافران کاهش یابد.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور اجرایی گفت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، مقرر شد از همه زوار در فرودگاه‌ها تست انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات ستاد کرونا است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top