تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/07/11 - 13:15
کد خبر: 409728

مهاجرت

مهاجرت کاری یکی از محبوب‌ترین نوع مهاجرت‌ها است و کشور آلمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور است. اما آیا می‌دانید برای مهاجرت کاری و کار در آلمان چه شرایطی وجود دارد و چه پروسه‌ای را باید طی کنید؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دو اصل مهم برای مهاجرت ، آمادگی و آگاهی هستند. قبل از اقدام برای مهاجرت بهتر است همۀ جوانب تصمیم خود را بررسی کنید و برای پروسه مهاجرت آماده شوید. آماده شدن برای مهاجرت نیز، نیاز به آگاهی دارد. شما باید نسبت به شرایط، مزیت‌ها و محدودیت‌های خود و ویژگی‌های زندگی در کشور جدیدی که قصد مهاجرت به آن‌جا را دارید، شناخت داشته باشید و قوانین و آیین‌نامه‌های مهاجرتی کشور مقصد را مطالعه کرده باشید. در اولین قدم، باید برای خود مشخص کنید که هدف شما از مهاجرت چیست. هدف هر فرد از مهاجرت و اینکه به دنبال مهاجرت کاری یا تحصیلی است و به دنبال کار در آلمان است یا کشور دیگر، منحصر به خود آن شخص می‌باشد. اما به‌طور کلی، افراد برای زندگی بهتر، کار بهتر، تحصیلات بهتر، درآمد بالاتر و... اقدام به مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت

مهاجرت کاری یکی از محبوب‌ترین نوع مهاجرت‌ها است و کشور آلمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور است. اما آیا می‌دانید برای مهاجرت کاری و کار در آلمان چه شرایطی وجود دارد و چه پروسه‌ای را باید طی کنید؟

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

پیشنهاد کار

برای بیشتر کشورها از جمله کشور آلمان، اولین شرط، داشتن یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک کارفرمای تایید‌شدۀ آن کشور است (البته این بستگی به نوع ویزایی دارد که برای مهاجرت کاری به آلمان درخواست می‌دهید).

شما می‌توانید برای پیدا کردن کار در آلمان در پرتال‌های کاریابی بین‌المللی یا سایت‌های کاریابی این کشور جستجو کنید و موقعیت‌های شغلی باز برای متقاضیان بین‌المللی را ببینید.

درصورتی که موقعیت شغلی مناسب شرایطی که دارید برای شما موجود باشد، باید رزومه و مدارک خواسته شده توسط کارفرما را همراه با یک نامۀ درخواست شغلی به آدرس ایمیل کارفرما ارسال کنید. درصورتی که شرایط و توانمندی‌های شما نظر کارفرما را جلب کرد، با شما مصاحبه کرده (حضوری یا غیرحضوری) و در نهایت با شما وارد مذاکرۀ کاری خواهد شد.

اگر شما و کارفرما به‌توافق رسیدید، یک قرارداد کاری موقت با شما بسته می‌شود. برای شروع مرحلۀ بعدی مهاجرت کاری و شروع کار در آلمان شما به یک نامۀ پیشنهاد کاری از کارفرما نیاز دارید.

مدرک تحصیلی موردنیاز برای کار در آلمان

برای مهاجرت کاری مدرک تحصیلی شما باید با شغلی که برای آن پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید، مطابقت داشته باشد. بسیاری از کشورهای پیشرفتۀ امروزی از جمله آلمان با کمبود نیروی کار مواجه هستند. با این همه، به‌دنبال نیروهایی هستند که آموزش‌های علمی و کاربردی در زمینه‌های تخصصی و حرفه‌ای را طی کرده باشند.

سابقه کاری و کار در آلمان

هرچه سابقه کاری بیشتری در زمینه شغلی که به دنبال آن هستید داشته باشید، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در آلمان و مهاجرت کاری به این کشور خواهید داشت.

مهاجرت کاری به آلمان و تسلط به زبان آلمانی

برای این‌که بتوانید با کارفرما، همکاران و مردم کشوری که به آن مهاجرت کاری می‌کنید، تعامل داشته باشید، باید به زبان رسمی آن کشور، دستکم تا حدی که بتوانید از عهدۀ کارهای روزمره خود برآیید، تسلط داشته باشید.

زبان آلمانی را می‌توانید قبل از شروع پروسه مهاجرت کاری خود، آغاز کنید. اگر به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید، موقعیت‌های شغلی بیشتری پیش روی شما باز خواهد شد. بیشتر کارفرمایان در کشور آلمان، تمایل بیشتری به جذب نیروهای ماهر و کاربلدی دارند که به زبان آلمانی مسلط هستند. هرچه میزان تسلط شما به زبان آلمانی بیشتر باشد، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در آلمان و مهاجرت کاری به آلمان دارید.

مهاجرت

روش‌های مهاجرت کاری به آلمان

برای تجربۀ کار در آلمان شما دو گزینه پیش روی خود دارید. اول این‌که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی دریافت کنید و برای ویزای کار جاب آفر آلمان اقدام کنید. دومین گزینۀ پیش روی شما، درخواست برای ویزای جاب سیکر آلمان خواهد. مهاجرت کاری از طریق هر یک از این روش‌ها، شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

برای نمونه در هر دوی این روش‌ها، داشتن مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس به بالا یک مزیت به‌شمار می‌رود. برای ویزای جاب سیکر، متقاضی مهاجرت کاری باید ثابت کند که توانایی مالی لازم برای حداکثر شش ماه زندگی در آلمان را دارد. برای ویزای جاب آفر نیز کار و شغل پیشنهادی به متقاضی مهاجرت کاری باید در فهرست مشاغل موردنیاز کشور آلمان قرار داشته باشد.

برای درخواست ویزای کاری جاب آفر آلمان باید این شرایط را داشته باشید:

  • پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی تایید شده
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل لیسانس و ترجیحاً فوق‌لیسانس به بالا
  • سابقه کاری حداقل دو سال به بالا که با مدرک تحصیلی شما مرتبط باشد.
  • داشتن مدرک زبان سطح B1 به بالا

برای مهاجرت کاری از طریق ویزای جاب سیکر آلمان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس به بالا
  • حداقل سه سال سابقه‌کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • تمکن مالی کافی برای حداکثر 6 ماه زندگی در آلمان
  • تسلط به زبان آلمانی در سطح B1 به بالا

در قوانین جدید مربوط به ویزای جاب سیکر آلمان، متقاضی مهاجرت کاری می‌تواند تا زمان پیدا کردن کار در آلمان (کار ثابت مرتبط با مدرک تحصیلی و سابقه کاری)، حداکثر تا 10 ساعت در هفته کار کند.

کار در آلمان

برای پیدا کردن کار در آلمان نیازی به کارهای پیچیده نیست. فقط کافی‌است به زبان انگلیسی و آلمانی آشنا باشید و روزانه آگهی‌های مربوط به موقعیت‌های شغلی برای نیروهای کار بین‌المللی را چک کنید. همان‌طور که گفتیم پرتال‌های کاریابی بهترین گزینه برای پیدا کردن کار در آلمان و مهاجرت کاری به این کشور هستند.

کارفرمایان بسیاری در بخش‌های مختلف کشور آلمان به دنبال جذب نیروهای کاربلد و تحصیل‌کرده بین‌المللی هستند. اگر شغل و مهارت شما در دسته مشاغل موردنیاز کشور آلمان باشد، شانس شما برای گرفتن ویزای کار جاب آفر بسیار بیشتر می‌شود.

مهاجرت

کشور آلمان یک کشور صنعتی است که در زمینۀ تکنولوژی، به‌ویژه تکنولوژی‌های مربوط به سخت‌افزار‌های شبکه‌ای و مخابراتی و همچنین فناوری اطلاعات، جزء کشورهای برتر جهان به‌شمار می‌رود. به همین دلیل، اگر در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل کرده‌اید و دستکم یک سال سابقۀ کاری دارد، پیدا کردن کار در آلمان برای شما چندان دشوار نخواهد بود.

مهاجرت کاری به آلمان برای کسانی که در حوزه‌های بهداشت و سلامت و مراقبت از کودک و سالمند مهارت دارند نیز، دشوار نیست. کشور آلمان در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، کمبود نیروی کار زیادی دارد. افرادی متقاضی مهاجرت کاری به آلمان که دارای مدرک و سابقۀ کاری مفید در زمینۀ مراقبت از کودک، مراقبت از افراد با ناتوانی‌های جسمی حرکتی و ذهنی و مراقبت از سالمندان دارند، شانس زیادی برای پیدا کردن کار در آلمان خواهند داشت.

جمع‌بندی

آمادگی برای مهاجرت یعنی این‌که خود را از همۀ جنبه‌ها برای مهاجرت به یک کشور دیگر آماده کنید. اگر قصد شما مهاجرت کاری است، باید قبل از هر اقدامی دربارۀ سیستم و محیط‌های کاری آن کشور اطلاعات کسب کنید و مهم‌تر از همه، زبان رسمی آن کشور را بیاموزید. یکی از کشورهای حوزۀ اقتصادی اروپا که تمایل زیادی به جذب نیروهای کار ماهر و متخصص خارجی دارد، کشور آلمان است. برای کار در آلمان می‌توانید به دو طریق اقدام کنید: ویزای جاب آفر آلمان و ویزای جستجوی کار آلمان. برای این‌که پروسه مهاجرت کاری را راحت‌تر طی کنید، بهتر است از خدمات مؤسسات مهاجرتی معتبر که در این زمینه تخصص دارند، استفاده کنید.  

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امین رحمتی
1400/09/28 - 16:46

ممنون از مطلب مفیدتون
دنبال این اطلاعات بودم
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top