تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/20 - 16:52
کد خبر: 410639

مبینا علینقیان

رتبه‌بندی معلمان؛ لایحه‌ای با قدمت عهد دایناسورها

رتبه‌بندی معلمان؛ لایحه‌ای با قدمت عهد دایناسورها

مطالبه ی معلم ها از مسئولان محترم نباید هم حقوق باشد می دانید چرا؟ چون آنقدر منزلت معلمان در این جامعه باید بالا باشد که حقوق ، ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین مسئله شان باشد و دیگر دغدغه و همتشان عملیاتی کردن سند ۱۰ ساله ی تحول باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مبینا علینقیان*// به سمت رتبه بندی میرویم ، شاید هم نمی رویم ، می ایستیم و حتی به عقب باز می گردیم . از دیگر ارگانها تقلید می‌کنیم ، گاهی هم سکوت می‌کنیم و در نهایت به دولت بعدی واگذار می کنیم و باز هم نتیجه آن می شود هیچ .

از دوستی پرسیدم قدمت رتبه‌بندی‌معلمان به چه زمانی برمیگردد پاسخ جالبی داد او گفت به قبل از میلاد مسیح . حتی می توان اسمش را گذاشت طنز تلخ جامعه فرهنگیان.

مگر قشر عظیم شان معلمین که اولین جمله‌ای که درباره شغلشان به ذهن می رسد آن است که شغلشان شغل انبیاست ، مسخره آقایان هستند که آیا به حقوقشان اضافه می شود یا اینکه میتوان با ۲۵ درصد اضافه و کم شدن سر و ته قضیه را هم آورد؟

سوال من این است که آیا از شنیدن مکرر این طرح خسته نشده اند؟ اصلا می دانند همین طرحی که قدمت آن شاید به زمان دایناسورها برمی‌گردد دقیقا چیست و  چه می‌خواهد؟  آیا تمام دغدغه معلمین ما حقوق است و حقوق است و حقوق؟ 

مطالبه ی معلم ها از مسئولان محترم نباید هم حقوق باشد می دانید چرا؟ چون آنقدر منزلت معلمان در این جامعه باید بالا باشد که حقوق ، ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین مسئله شان باشد و دیگر دغدغه و همتشان عملیاتی کردن سند ۱۰ ساله ی تحول باشد.

اما ما هنوز در پیچ خم تاریخی رتبه بندی مانده ایم. شنیده شده است که این طرح درحال تصویب است ‌ . اما ایا اقایان میدانند چه چیزی را دارند تصویب میکنند ؟  این طرحی که برایش فراوان زحمت کشیده  و بعد از قرن ها در حال تصویب است این حس را القا میکنید که  دارند ما را از سر باز می‌کنند. اقایان لطفا از کلی گویی ها دست بردارند تا اصل ماجرا روشن شود.

دغدغه اصلی ما از رتبه بندی معلمان تنها و تنها حقوق نیست. ما صلاحیت معلمان را می‌خواهیم . ما شایستگی معلم هایمان را می‌خواهیم . ما ارتقاء سطح علمیشان مد  نظرمان است نه فقط افزوده شدن به حقوقشان. رتبه بندی که پایه و اساس نداشته باشد به درد نمی‌خورد. اساس رتبه بندی استقرار نظام سنجش صلاحیت های حرفه ایست .

این نظام را مستقر شده است؟ چه فکری برای سنجش صلاحیت ها در نظر دارند ؟  میخواهند رتبه بندی کنند؟ اما رتبه بندی بر اساس چه معیاری ؟   معیارها و ملاک‌های ما فقط سنوات است؟  مثلاً اقدام پژوهی های یک معلم نمی تواند ملاکی باشد برای رتبه بندی اش ؟  ایا معلمی با ۳۰ سال سابقه در هر شرایطی شایسته تر از معلمی با ۵ سال سابقه است ؟

هدف از طرح رتبه بندی ایجاد فضای رقابتی است تا بتوان بنیه ی علمی قشر معلم را افزود. ایا با این طرح این فضا تحقق می یابد ؟  طرحی که آنچنان کلی است و در عمل معلوم نیست چه کاره است کجای دلم معلم دغدغه‌مند را به آینده ی روشن تعلیم و تربیت  خوش می‌کند. این تنها از سر باز کردن است.

*معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مدارس آمریکا چگونه دانش آموزان را کتابخوان می‌کنند؟
کلنگ‌زنی یک بلوک خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور
توقیف کشتی خارجی حامل ۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌ فارس
تورم در آمریکا را کاهش می دهیم
چند سال دست و پای استقلال را بستند/آلومینیوم تیم خطرناکی است
مواضع و نگاه سیاسی استاد فاطمی‌نیا چگونه بود؟
آلودگی هوا بار مراجعه به مراکز درمانی را سه برابر افزایش داد
توله دوم یوز ایرانی تلف شد
آغاز رقابت ۳ روزه ۶۰۰ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد
چه کاری برای افزایش روزی کنیم؟
شاکی شدن رامبد از پخش‌نشدن «خندوانه»
آتش سوزی در صحن حضرت زینب حرم امام حسین (ع)، و جزئیات آن
درباره واکسن‌های مورد تأیید عربستان ، رفع نگرانی حجاج
رد شکایت استقلال از پرسپولیس
تأکید «ماکرون» بر ضرورت احیای برجام
نکات کنکوری/ تاثیر نمرات مدرسه در کنکور چقدره؟
نکات کنکوری/ بهترین اپ های افزایش مطالعه وتمرکز
شکایت استقلال و نساجی رد شد
دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی قابل پیش بینی نیست
احتمالاً چهارشنبه آیین‌نامه رتبه‌بندی را ابلاغ می شود
امنیت سوئد و فنلاند با عضویت در ناتو تقویت نمی‌شود
کلنگ‌زنی یک بلوک خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور
آغاز رقابت ۳ روزه ۶۰۰ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد
نکات کنکوری/ تاثیر نمرات مدرسه در کنکور چقدره؟
نکات کنکوری/ بهترین اپ های افزایش مطالعه وتمرکز
دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی قابل پیش بینی نیست
احتمالاً چهارشنبه آیین‌نامه رتبه‌بندی را ابلاغ می شود
دومین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی توسط دانشگاه پیام نور برگزار شد
بیش از ۵۲۰ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد کارت گرفتند
لزوم اطمینان داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از صحت موارد کارت ورود به جلسه
لزوم مقابله با دخانیات در دانشگاه
یک چهارم مشمولان بنیاد نخبگان ایران را ترک کرده‌اند
نیکزاد پیگیر رفع مشکلات دانشجویان پزشکی مقیم نخجوان
بیش از ۵۲۰ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کارت گرفتند
دانشگاهیان فنی و حرفه ای مشکلات خود را با رئیس دانشگاه مطرح کردند
بخش مهمی از حکمرانی، علم و مهارت ارتباطات است
اینفوگرافی| با اجرای رتبه بندی معلمان افزایش حقوق چقدر است؟
در رتبه بندی معلمان می‌خواهند هزاران کتاب چاپ کنند!
برای جبران کمبود ظرفیت خوابگاهی، اقدام صندوق رفاه وزارت علوم
رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق تورم ایجاد می‌کند؟
جزئیات برگزاری المپیاد علمی‌دانشجویی ۱۴۰۱
چگونه بهترین موسسه را برای انجام پایان نامه انتخاب کنیم؟
نظرسنجی

با توجه به ایجاد کمپین های مختلف برای تعویق کنکوری کارشناسی ارشد، آیا با تعویق آن موافق هستید؟



مشاهده نتایج
go to top