تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/20 - 16:52
کد خبر: 410639

مبینا علینقیان

رتبه‌بندی معلمان؛ لایحه‌ای با قدمت عهد دایناسورها

رتبه‌بندی معلمان؛ لایحه‌ای با قدمت عهد دایناسورها

مطالبه ی معلم ها از مسئولان محترم نباید هم حقوق باشد می دانید چرا؟ چون آنقدر منزلت معلمان در این جامعه باید بالا باشد که حقوق ، ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین مسئله شان باشد و دیگر دغدغه و همتشان عملیاتی کردن سند ۱۰ ساله ی تحول باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مبینا علینقیان*// به سمت رتبه بندی میرویم ، شاید هم نمی رویم ، می ایستیم و حتی به عقب باز می گردیم . از دیگر ارگانها تقلید می‌کنیم ، گاهی هم سکوت می‌کنیم و در نهایت به دولت بعدی واگذار می کنیم و باز هم نتیجه آن می شود هیچ .

از دوستی پرسیدم قدمت رتبه‌بندی‌معلمان به چه زمانی برمیگردد پاسخ جالبی داد او گفت به قبل از میلاد مسیح . حتی می توان اسمش را گذاشت طنز تلخ جامعه فرهنگیان.

مگر قشر عظیم شان معلمین که اولین جمله‌ای که درباره شغلشان به ذهن می رسد آن است که شغلشان شغل انبیاست ، مسخره آقایان هستند که آیا به حقوقشان اضافه می شود یا اینکه میتوان با ۲۵ درصد اضافه و کم شدن سر و ته قضیه را هم آورد؟

سوال من این است که آیا از شنیدن مکرر این طرح خسته نشده اند؟ اصلا می دانند همین طرحی که قدمت آن شاید به زمان دایناسورها برمی‌گردد دقیقا چیست و  چه می‌خواهد؟  آیا تمام دغدغه معلمین ما حقوق است و حقوق است و حقوق؟ 

مطالبه ی معلم ها از مسئولان محترم نباید هم حقوق باشد می دانید چرا؟ چون آنقدر منزلت معلمان در این جامعه باید بالا باشد که حقوق ، ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین مسئله شان باشد و دیگر دغدغه و همتشان عملیاتی کردن سند ۱۰ ساله ی تحول باشد.

اما ما هنوز در پیچ خم تاریخی رتبه بندی مانده ایم. شنیده شده است که این طرح درحال تصویب است ‌ . اما ایا اقایان میدانند چه چیزی را دارند تصویب میکنند ؟  این طرحی که برایش فراوان زحمت کشیده  و بعد از قرن ها در حال تصویب است این حس را القا میکنید که  دارند ما را از سر باز می‌کنند. اقایان لطفا از کلی گویی ها دست بردارند تا اصل ماجرا روشن شود.

دغدغه اصلی ما از رتبه بندی معلمان تنها و تنها حقوق نیست. ما صلاحیت معلمان را می‌خواهیم . ما شایستگی معلم هایمان را می‌خواهیم . ما ارتقاء سطح علمیشان مد  نظرمان است نه فقط افزوده شدن به حقوقشان. رتبه بندی که پایه و اساس نداشته باشد به درد نمی‌خورد. اساس رتبه بندی استقرار نظام سنجش صلاحیت های حرفه ایست .

این نظام را مستقر شده است؟ چه فکری برای سنجش صلاحیت ها در نظر دارند ؟  میخواهند رتبه بندی کنند؟ اما رتبه بندی بر اساس چه معیاری ؟   معیارها و ملاک‌های ما فقط سنوات است؟  مثلاً اقدام پژوهی های یک معلم نمی تواند ملاکی باشد برای رتبه بندی اش ؟  ایا معلمی با ۳۰ سال سابقه در هر شرایطی شایسته تر از معلمی با ۵ سال سابقه است ؟

هدف از طرح رتبه بندی ایجاد فضای رقابتی است تا بتوان بنیه ی علمی قشر معلم را افزود. ایا با این طرح این فضا تحقق می یابد ؟  طرحی که آنچنان کلی است و در عمل معلوم نیست چه کاره است کجای دلم معلم دغدغه‌مند را به آینده ی روشن تعلیم و تربیت  خوش می‌کند. این تنها از سر باز کردن است.

*معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پوستر جان ویک ۴ منتشر شد
سانچز: هنوز به آینده خودم و تیم ملی فوتبال قطر فکر نکرده‌ام
افشای دلایل حذف تیم ملی فوتبال آلمان
حقوق کارگران به موقع پرداخت شود
بازدید مسئولان از خانواده چهار قلوهای زرندی
نظام آموزشی دانشگاه پیام نور بازنگری می‌شود
سقف قیمت ۶۰ دلاری انگیزه مسکو برای صادرات نفت را حفظ می‌کند
تصادف در محور تهران-رشت یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
شیوه‌نامه یارانه غذای دانشجویی ابلاغ شد
صلاحیت بذرپاش فردا چهارشنبه در صحن مجلس بررسی می‌شود
مواجهه رهبری با بولتن و بولتن‌نویسی و اصحاب سررسید
کی‌روش: ۲ درس بزرگ از جام جهانی گرفتیم
فروش اموال مازاد بانک‌ها رشد نقدینگی در کشور را کنترل می‌کند
شرایط پرداخت وام به دانشجویان ترم اضافه و مجازی اعلام شد
سامانه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد
رسانه‌های «گلابی» یا «گلابی»های رسانه ای؟!
وزیر بهداشت از مجلس کارت زرد گرفت
ریزش ۱۴۷۵ واحدی شاخص کل در ابتدای معاملات
علی مرادخانی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی شد
تردد محدود در محورهای شمالی
کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است
نظام آموزشی دانشگاه پیام نور بازنگری می‌شود
محموله ۵۰ میلیاردی قاچاق در نیشابور توقیف شد
شرایط پرداخت وام به دانشجویان ترم اضافه و مجازی اعلام شد
سامانه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد
رئیس سازمان نظام پزشکی به جای علویان امضا می‌زند
تعلل در برخورد با عناصر آشوبگر در دانشگاه‌ها مبهم است
بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان ابلاغ شد
پیام رئیس دانشگاه تهران در پی شهادت دانش‌آموخته بسیجی این دانشگاه
توضیحات آموزش و پرورش فارس در خصوص تنبیه بدنی دانش آموز در مرودشت
حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت «روز دانشجو» قطعی شد
حضور رئیسی در دانشگاه تهران در «روز دانشجو» قطعی شد
عدم صدور هیچ مجوزی برای برگزاری برنامه ۱۶ آذر در دانشگاه امیرکبیر
نحوه پاسخگویی به سوالات درک مطلب زبان (تکنیکهای خواندن + منابع رایگان)
سیدمحمد حسینی ۱۵ آذر به دانشگاه علامه می‌رود
۱۶ آذر، امکان بازدید رایگان دانشجویان از برج میلاد
شاهزاده! ۱۶ آذر سالروز جنایت پدرت در دانشگاه تهران است
قرارداد دانشگاه با صنعت و جامعه به ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید
قالیباف به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه تربیت مدرس سخنرانی می‌کند
شرکت ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲
در پی شهادت دانش‌آموخته بسیجی این دانشگاه پیام رئیس دانشگاه تهران
عضو آکادمی علوم جهان شد رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف
نظرسنجی
با توجه به نتایج مرحله گروهی، به نظر شما قهرمان جام جهانی 2022 قطر کدام تیم خواهد بود؟








مشاهده نتایج
go to top