تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/20 - 16:52
کد خبر: 410639

مبینا علینقیان

رتبه‌بندی معلمان؛ لایحه‌ای با قدمت عهد دایناسورها

رتبه‌بندی معلمان؛ لایحه‌ای با قدمت عهد دایناسورها

مطالبه ی معلم ها از مسئولان محترم نباید هم حقوق باشد می دانید چرا؟ چون آنقدر منزلت معلمان در این جامعه باید بالا باشد که حقوق ، ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین مسئله شان باشد و دیگر دغدغه و همتشان عملیاتی کردن سند ۱۰ ساله ی تحول باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مبینا علینقیان*// به سمت رتبه بندی میرویم ، شاید هم نمی رویم ، می ایستیم و حتی به عقب باز می گردیم . از دیگر ارگانها تقلید می‌کنیم ، گاهی هم سکوت می‌کنیم و در نهایت به دولت بعدی واگذار می کنیم و باز هم نتیجه آن می شود هیچ .

از دوستی پرسیدم قدمت رتبه‌بندی‌معلمان به چه زمانی برمیگردد پاسخ جالبی داد او گفت به قبل از میلاد مسیح . حتی می توان اسمش را گذاشت طنز تلخ جامعه فرهنگیان.

مگر قشر عظیم شان معلمین که اولین جمله‌ای که درباره شغلشان به ذهن می رسد آن است که شغلشان شغل انبیاست ، مسخره آقایان هستند که آیا به حقوقشان اضافه می شود یا اینکه میتوان با ۲۵ درصد اضافه و کم شدن سر و ته قضیه را هم آورد؟

سوال من این است که آیا از شنیدن مکرر این طرح خسته نشده اند؟ اصلا می دانند همین طرحی که قدمت آن شاید به زمان دایناسورها برمی‌گردد دقیقا چیست و  چه می‌خواهد؟  آیا تمام دغدغه معلمین ما حقوق است و حقوق است و حقوق؟ 

مطالبه ی معلم ها از مسئولان محترم نباید هم حقوق باشد می دانید چرا؟ چون آنقدر منزلت معلمان در این جامعه باید بالا باشد که حقوق ، ابتدایی ترین و پیش پا افتاده ترین مسئله شان باشد و دیگر دغدغه و همتشان عملیاتی کردن سند ۱۰ ساله ی تحول باشد.

اما ما هنوز در پیچ خم تاریخی رتبه بندی مانده ایم. شنیده شده است که این طرح درحال تصویب است ‌ . اما ایا اقایان میدانند چه چیزی را دارند تصویب میکنند ؟  این طرحی که برایش فراوان زحمت کشیده  و بعد از قرن ها در حال تصویب است این حس را القا میکنید که  دارند ما را از سر باز می‌کنند. اقایان لطفا از کلی گویی ها دست بردارند تا اصل ماجرا روشن شود.

دغدغه اصلی ما از رتبه بندی معلمان تنها و تنها حقوق نیست. ما صلاحیت معلمان را می‌خواهیم . ما شایستگی معلم هایمان را می‌خواهیم . ما ارتقاء سطح علمیشان مد  نظرمان است نه فقط افزوده شدن به حقوقشان. رتبه بندی که پایه و اساس نداشته باشد به درد نمی‌خورد. اساس رتبه بندی استقرار نظام سنجش صلاحیت های حرفه ایست .

این نظام را مستقر شده است؟ چه فکری برای سنجش صلاحیت ها در نظر دارند ؟  میخواهند رتبه بندی کنند؟ اما رتبه بندی بر اساس چه معیاری ؟   معیارها و ملاک‌های ما فقط سنوات است؟  مثلاً اقدام پژوهی های یک معلم نمی تواند ملاکی باشد برای رتبه بندی اش ؟  ایا معلمی با ۳۰ سال سابقه در هر شرایطی شایسته تر از معلمی با ۵ سال سابقه است ؟

هدف از طرح رتبه بندی ایجاد فضای رقابتی است تا بتوان بنیه ی علمی قشر معلم را افزود. ایا با این طرح این فضا تحقق می یابد ؟  طرحی که آنچنان کلی است و در عمل معلوم نیست چه کاره است کجای دلم معلم دغدغه‌مند را به آینده ی روشن تعلیم و تربیت  خوش می‌کند. این تنها از سر باز کردن است.

*معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top