تاریخ انتشار: جمعه 1400/07/23 - 20:52
کد خبر: 410910

نامه تشکل‌های دانشجویی کرمانشاه به وزیر کشور

استاندار خوب، فردی است که به گفته رهبر انقلاب در تمام تصمیماتش «پیوست عدالت» مشهود باشد و به طبقه محروم استان که جمعیت زیادی نیز دارد، آسیب وارد نکند. از طرفی، استاندار عدالت طلب نباید منابع استان را به سمت شهرستان محل تولدش هدایت کند و اقوام و آشنایان خودش را در مناصب استانی بگمارد، درحالیکه هزاران جوان تحصیلکرده خوشفکر و توانا ولی بیکار در استان زندگی می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» تشکل های دانشجویی استان کرمانشاه در خصوص انتخاب استاندار این استان خطاب به احمد وحیدی، وزیر کشور نامه ای منتشر کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: جناب وزیر، استان کرمانشاه نیاز به یک استاندار آشنا به اقتصاد نیاز دارد؛ فردی که بتواند استعدادهای ذاتی و یکتای کرمانشاه (مانند گردشگری، معادن، کشاورزی، صنایع تولیدی و صادراتی) را شکوفا کند و ارزش واقعی آنها را به منصه ظهور برساند.

متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

جناب دکتر احمد وحیدی وزیر محترم کشور  

با سلام و احترام

استان کرمانشاه از پرظرفیت­ ترین استان های کشور است و پتانسیل بسیار زیادی در زمینه های گوناگون از کشاورزی تا صنعتی دارد و سالانه بیش از 2/1 میلیارد دلار از صادرات کشور به عراق از گمرکات استان کرمانشاه خارج میشود.

همچنین، کرمانشاه کریدور استراتژیک ارتباط زمینی تهران-بغداد-دمشق-بیروت نیز می‌باشد. با وجود این موارد، استان کرمانشاه مشکلات بسیار زیادی دارد و سالها است که مردم مظلوم استان در رنج زندگی میکنند.

در سفر سال 1390 مقام معظم رهبری مدظله العالی به استان کرمانشاه، ایشان از مسئولان استانی و کشوری خواستند که به موضوع اشتغال استان که در آن موقع وضعیت نامناسبی داشت رسیدگی کنند؛  بااینحال، امروز در سال 1400 و با گذشت بیش از 10 سال از آن موقع، بر اساس محاسبات منتشر شده از آخرین برآورد مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه بین رتبه دوم و اول شاخص فلاکت کل کشور در حرکت است؛ شاخصی که وضعیت بحرانی تورم و بیکاری جوانان استان را نشان میدهد. هرچند که شاید واقعیت موجود به مراتب بدتر از این آمار باشد .   

یکی از مهمترین عوامل این مشکلات را میتوان در نحوه انتخاب استانداران کرمانشاه در سالهای اخیر مشاهده کرد.  

استانداران کرمانشاه همیشه یا به دلایل سیاسی انتخاب شدهاند، یا امنیتی و یا نظامی، منطق این کار هم مبارزه با تجزیه طلبان داخلی و هم مرزی کرمانشاه با مناطق درگیر با تروریسم تکفیری-وهابی بیان شده است. این موارد درحالی است که مشکل اصلی کرمانشاه در دهههای اخیر مشکل اقتصادی بوده است.   

جناب وزیر، استان کرمانشاه نیاز به یک استاندار آشنا به اقتصاد نیاز دارد؛ فردی که بتواند استعدادهای ذاتی و یکتای کرمانشاه (مانند گردشگری، معادن، کشاورزی، صنایع تولیدی و صادراتی) را شکوفا کند و ارزش واقعی آنها را به منصه ظهور برساند.

استاندار خوب، فردی است که به گفته رهبر انقلاب در تمام تصمیماتش «پیوست عدالت» مشهود باشد و به طبقه محروم استان که جمعیت زیادی نیز دارد، آسیب وارد نکند. از طرفی، استاندار عدالت طلب نباید منابع استان را به سمت شهرستان محل تولدش هدایت کند و اقوام و آشنایان خودش را در مناصب استانی بگمارد، درحالیکه هزاران جوان تحصیلکرده خوشفکر و توانا ولی بیکار در استان زندگی میکنند. استاندار نباید درگیر جنگ های قبیله ای و سیاسی شود و تصمیماتش را صرفا براساس سود اطرافیان و هم حزبی هایش بگیرد. با توجه موارد مذکور و وجود سهم خواهی جریان های سیاسی که اخیرا نیز سبب ایجاد بحران در شورای شهرکرمانشاه نیز شدند، ما به این جمع- بندی رسیده ایم که متاسفانه مدیر بومی دارای صلاحیت و واجد شرایط برای بهبود شرایط استان وجود ندارد و باید یک گزینه غیربومی و متناسب با نیازهای استان انتخاب شود.

جناب دکتر، استان کرمانشاه به مدیری دلسوز نیاز دارد که معیشت کرمانشاهیان را بهبود ببخشد، اقتصاد استان را شکوفا و از ظرفیت عظیم هم مرزی با عراق بهره برداری کند، سیاسی کاری نکند و به مردم و مخصوصا جامعه نخبگانی پاسخگو باشد تا کرمانشاهیان بتوانند بعد از سالها در دولت مردمی، طعم خوش کرمانشاه قوی را بچشند، انشاءالله.

 برای رئیس جمهور محترم، جنابعالی و اعضای هیئت دولت در این راه سخت آرزوی توفیق و کامیابی میکنم و لازم میدانم بر این نکته تاکید کنم این نامه مستقل از هرنوع نگاه و جریان سیاسی نوشته شده و هدفی جز مطالبه بهبود وضعیت اقتصادی نامناسب استان و همشهری های عزیزمان ندارد.  

و السلام علی من اتبع الهدی  

اسامی تشکل‌های امضاء کننده:   

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی   

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  

رونوشت:

  • حضرت آیت الله علماء (نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه معزز) کرمانشاه
  • مجمع نمایندگان استان کرمانشاه  
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top