تاریخ انتشار: شنبه 1400/07/24 - 14:51
کد خبر: 411000

جهاد اسلامی: اقدامات اشغالگران عزم اسرای فلسطینی را تضعیف نخواهد کرد

دو تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی بر حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، محمد شلح، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که این جنبش موضوع اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر را با نگرانی زیاد دنبال می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که اعتماد جنبش جهاد اسلامی به آنها زیاد است.

محمد شلح در ادامه افزود، اقدامات اشغالگران عزم اسرای فلسطینی را تضعیف نخواهد کرد، زیرا آنها کسانی هستند که از اشغالگری به ستوه آمده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: مردم فلسطین از طریق حمایت و یاری‌شان در کرانه باختری و غزه به ویژه پس از تهدیدات زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در کنار اسراء ایستاده‌اند.

شلح خاطرنشان کرد: برادران ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس حمایت خود را از پرونده اسراء از طریق دیدارها با رهبران جنبش جهاد اسلامی تائید و اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه گفت، با جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی در خصوص موضوعات زیادی به ویژه در خصوص اسرایی که با تجاوزات اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی رو به رو هستند، رایزنی شد. در مواضع جهاد اسلامی به ویژه فعالیت‌ها و اظهارات رهبران هماهنگی وجود داشته و تماس و ارتباط با اتاق مشترک ادامه دارد.

در همین راستا، داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: حمایت و یاری از اسراء و تلاش برای آزادی آنها از مهم‌ترین وظایف ملت ما است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت یکپارچگی صفوف فلسطینیان برای حمایت از اسراء و آزادی آنها، اظهار داشت: یاری اسراء بر هر مسلمان و آزاده‌ای واجب است.

داوود شهاب ادامه داد، هیچ مظلومی به اندازه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در معرض شدیدترین ظلم قرار نمی‌گیرند زیرا آنها با شدیدترین عذاب و شنیع‌ترین باج‌خواهی  رو به رو هستند و بر سر همه چیز و بر سر انسانیت خودشان نیز چانه می‌زنند.

وی با مطرح کردن سوالی گفت، زمانی که اسراء از وجدان خود فریاد می‌زنند، جهان آزاد کجاست؟ متاسفانه گوش‌ها کر شده و چشم‌ها بر روی حمایت از پرونده آنها بسته شده است و کسانی که ادعا می‌کنند از حقوق بشر حمایت می‌کنند یا خواهان حقوق آنها هستند در زمینه پرونده اسراء، کجا هستند؟

این رهبر جنبش جهاد اسلامی همچنین عنوان داشت: اسرای مظلوم ما پس از طلب یاری و کمک از خداوند متعال هیچکس را جز ما ندارند. سلاح امروز اسرای فلسطینی صبر، وحدت و توکل بر خداوند قبل از هر چیز است. اسرای فلسطینی جان خود را به خاطر دین، مسأله فلسطین و مقدسات خود گذاشته و از کرامت ما دفاع می‌کنند.

پیشتر زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در اظهاراتی در واکنش به تصمیم ۲۵۰ تن از اسرای جهاد اسلامی به اعتصاب غذا در پی مجازات‌ها و اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان‌های صهیونیستی، اظهار داشت که جنبش متبوعش هرگز اجازه نخواهد داد که اسراء همچون قربانیانی در دست رژیم اشغالگر باشند و قاطعانه از آنان حمایت خواهد کرد.

النخاله تصریح کرد: ما به حمایت از اسراء به تمامی شیوه‌های ممکن ادامه می‌دهیم حتی اگر این مسئله به جنگی دیگر ختم شود و هیچ توافقنامه‌ای هم نمی‌تواند ما را از این حمایت‌ها بازدارد.

لازم به ذکر است که باشگاه اسیر فلسطین اخیرا اعلام کرد که ۲۵۰ تن از اسرای جهاد اسلامی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

قدوره فارس، رئیس این مرکز حقوقی تصریح کرد که قرار است پس از گذشت ۷ روز، ۱۰۰ نفر از این اسراء دست به اعتصاب آب هم بزنند و به تدریج به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

شمار اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود ۴۰۰ نفر اعلام شده است.

طبق اعلام باشگاه اسیر فلسطین، خواسته این اسراء، توقف اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان‌ها به ویژه مجازات‌های اعمال شده پس از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در سپتامبر گذشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک +فیلم
اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top