تاریخ انتشار: شنبه 1400/07/24 - 15:40
کد خبر: 411013

رونمایی از سند تحول دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پنج چرخش تحول آفرین در دانشگاه داریم، گفت: ۱۰ راهبرد در آموزش، واحدها و غیره طراحی کرده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ مراسم رونمایی از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی، صبح امروز برگزار شد. سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تحقق سند دانشگاه اسلامی و سایر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری تهیه و تدوین شده است.

رونمایی از سند تحول دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در  بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: رهبری مسیری را برای دانشگاه آزاد اسلامی ترسیم کردند که در آن دانشگاه باید بتواند با اساتید مومن تا معتبرترین دانشگاه جهان پیش رود. نکته دوم در راهبردهای رهبری درگیر شدن در مسائل کشور است و نکته سوم رعایت اخلاق در دانشگاه است و همه این نکته‌ها در تحول مستمر وجود دارد.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه آزاد در نظام رتبه‌بندی شانگهای افزود: در رتبه‌بندی شانگهای 2021 رده 43 برای دانشگاه آزاد اسلامی است یعنی دانشگاه آزاد توانسته پرچم ایران را در رتبه 43 به اهتزاز درآورد، پس خیلی دور از اهداف نیستیم و می‌توانیم به چشم‌انداز دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای اجرایی سازی فرهنگ سازی و بسترسازی بسیار مهم است. کنش‌گران این رویکرد دانشجویان، مدیران و کارکنان هستند. تحول امری است که باید آن را همواره مدنظر داشت، باید مدیرانی حضور داشته باشند که به تحول اعتقاد دارند.

طهرانچی با تأکید بر تغییر رویکرد مدیران در برنامه پنج‌ساله تحولی گفت: رفتار برخی مدیران مقاومتی است یعنی انرژی را می گیرند نمی‌گذارند که برنامه‌ها تسری داده شود، عده‌ای از مدیران میراگر و ذخیره‌گیر هستند و  برخی انتقال دهنده هستند که ما به دنبال مدیران انتقال‌دهنده هستیم.

وی تصریح کرد: ما مدیر تحول آفرین می‌خواهیم نه مدیران تحول‌خواه و تحول گریز. باید در مسیر تحول زحمات زیادی کشیده شود. برخی اجازه نمی‌دهند که برنامه تحولی به واحدها برود.تحول پشتوانه فکری می‌خواهد، دانش و بینش لازم دارد، فرمایشات حضرت آقا را باید دریابیم، برای اجرای‌شدن باید کنش داشت و اجرا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رهبر انقلاب همواره بر دانشگاه اسلامی تأکید دارند اما برای رسیدن به این هدف پیچیدگی‌هایی وجود دارد پس باید مسائل را حل کرد، غرب نگاه توحیدی به دانشگاه ندارد، ما باید به دانشگاه منحصر به خودمان و دانشگاه جمهوری اسلامی تبدیل شویم  و نباید در الگوبرداری غرق شویم باید مدل خودمان را داشته باشیم.دانشگاه نوین باید تولید عمومی دانش داشته باشد، دانشگاه در آینده دیگر یکی از کنش‌گران عرصه دانش است. باید در این زمینه آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با مجازی شدن ارتباطات با فاصله اجتماعی همراه شده‌ایم باید برای این نقیصه برنامه داشته باشیم، نمی توان بدون برنامه تحولی وارد این عرصه شد. اکنون مهمترین سوال این است که دانشگاه‌ها با استفاده از این میراث تاریخی و علمی و تجربه گرانقدر انقلاب اسلامی چگونه می‌توانند در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی که همان جامعه آرمانی اسلامی است، نقش‌آفرینی کنند.

طهرانچی افزود: برنامه دانشگاه‌ باید اکنون با توجه به کرونا تدوین شود زندگی در فضای حقیقی و فضای مجازی دیگر جزئی از سبک زندگی شده است. باید برای این برنامه داشته باشیم ما اهل توقف و وادادگی نیستیم نه فناوری شیفته هستیم و نه فناوری گریز. مقام معظم رهبری فعالیت در فضای مجازی را جهاد می‌دانند. باید برنامه جدید داشته باشیم فضای حقیقی جدید، نو است اگر برنامه نداشته باشیم نمی‌توانیم موفق باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای اجرایی سازی این سند،  برنامه عملیاتی و اقدامات اجرایی تدوین کرده‌ایم و باید برنامه در واحدها اجرایی شود. برای پیاده سازی باید فضای دانشگاه شناخته می‌شد بیش از یک سال است که این مسیر در حال اجراست. مسیری کاملا مشخص است و تیم پیاده‌سازی در سازمان مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: پنج چرخش تحول آفرین داریم، آموزش حافظه محور باید تغییر کند اگر به دنبال برگشت آموزش حافظه محور در بازگشایی دانشگاه هستید باید بدانید دیگر جوابگو نیست باید تغییر ایجاد شود، تغییر جدی است. ستاد و صف باید به سمت تحول حرکت کنند، اگر تحول رخ ندهد، دانشگاه آزاد دیگر وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: پژوهش اثربخش باید در دستور کار باشد، ناکارآمدی فرهنگی باید تعطیل شود و اقتصاد شهریه محور مبتنی بر ارزش افزوده ملک باید تغییر کند چون این اقتصاد بیمار است. رشد کمی فیزیکی غیرهدفمند تعطیل است.

وی گفت: در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی  10 راهبرد در آموزش، واحدها و غیره طراحی کرده‌ایم و باید پاردایم‌ها تغییر کند. در پارادایم ثابت نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top