تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/07/25 - 12:45
کد خبر: 411096

عوامل موثر بر قیمت کاشت دندان

هر چه جراح دندانپزشک شما آموزش ­دیده، ماهر و با تجربه باشد، ممکن است قیمت کاشت دندان بیشتر شود. آرامش خاطری که از بهترین مراقبت به­دست می‌­آورید، ارزش هزینه اضافی را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کاشت دندان  (ایمپلنت) ، یک روش ساخت دندان جایگزین با تکنولوژی بالا است که از کل ساختار دندان محافظت­ می­‌کند. ریشه­‌ی تیتانیومی آن محکم در استخوان قرار ­می­‌گیرد و برای حمایت از تاج، بریج یا پروتز بکار­گرفته می­‌شود. این ساختار مانند یک دندان واقعی عمل­ می­‌کند و در صورت مراقبت مناسب می­‌تواند مادام‌­العمر باشد.

فناوری کاشت دندان به‌ دلیل مزایایی که نسبت به درمان­‌های قبلی دارد، به یک راه ­حل پیشرفته جایگزین تبدیل ­شده­‌است. بنابراین اگر یک یا چند دندان از دست ­رفته دارید، یا دندان­‌های شکسته یا پوسیده‌­ای دارید که ممکن ­است ترمیم نشوند، ایمپلنت جایگزین خوبی است و یا اگر از پروتز کلی، پروتز جزئی یا بریج خود ناراحت هستید، می‌­توانید از روش کاشت سود ­ببرید. البته قیمت کاشت دندان نیز در این انتخاب نقش مؤثری خواهد داشت.

در گذشته، بیمارانی که استخوان فک کافی نداشتند یا شرایط یا عادات بهداشتی خاصی داشتند، کاندید ایمپلنت نبودند. اما امروزه، پیشرفت در تشخیص و بازسازی استخوان باعث شده‌­است که اکثر بیماران بتوانند ایمپلنت دریافت­ کنند. همچنین می توانید قیمت ایمپلنت کره ای را در سایت کلینیک تخصصی ایمپلنت اختری مشاهده کنید.

عوامل موثر بر قیمت کاشت دندان

آیا هر کسی می‌­تواند ایمپلنت دندان داشته ­باشد؟

در بیشتر موارد مراجعین به دندانپزشکی اشخاصی که عمل کشیدن دندان یا جراحی دندان را انجام می‌دهند می‌توانند جهت ایمپلنت دندان اقدام کنند.

 نکته‌ی حائز اهمیت آن است که بیماران باید لثه‌ی سالم و استخوان کافی در فک خود داشته باشند تا فک آن‌ها بتواند ایمپلنت را نگه دارد. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک جهت ویزیت نیز از نکات حائز اهمیت است. افراد سیگاری شدید، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل­ نشده- مانند دیابت یا بیماری‌­های قلبی رنج می­‌برند- یا بیمارانی که تحت پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن قرار­گرفته‌­اند، باید به‌ صورت فردی مورد ارزیابی قرار­ گیرند. در نتیجه اگر شما نیز به ایمپلنت فکر می‌کنید باید با دندانپزشک مشورت کنید و با تشخیص پزشک برای کاشت ایمپلنت اقدام کنید و در غیر این صورت روش جایگزین را با توجه به پیشنهاد پزشک انتخاب کنید.

مزایای کاشت دندان

  • مانند دندان­‌های طبیعی عمل می­‌کنند: یکی از بزرگ‌ترین مزایای ایمپلنت، بازگرداندن قدرت جویدن کامل است. اکثر بیماران نمی­‌توانند تفاوت بین دندان طبیعی خود و دندان ایمپلنت را تشخیص دهند. آن‌ها می‌­توانند کاملاً عادی با آن غذا بخورند، مسواک بزنند و نخ ­دندان بکشند.
  • می‌­توانند مادام‌­العمر باشند: در حالی که بریج دندان ممکن است فقط حدود 10 سال یا بیشتر دوام بیاورد، ایمپلنت­‌های دندانی می‌­توانند یک عمر دوام بیاورند. ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام می‌شود. زیست سازگار است، به این معنی که غیر سمی است و از سوی بدن رد نمی‌­شود و یک دندان جایگزین قدرتمند می­‌سازد.
  • از تحلیل استخوان جلوگیری می­‌کند: از دست‌ ­دادن استخوان در فک زمانی رخ می‌­دهد که هیچ ریشه­ دندانی برای تحریک استخوان فک وجود نداشته ­باشد. زمانی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به‌ دلیل عدم تحریک خراب ­می‌­شود. اگر در اولین سال از دست دادن دندان، ایمپلنت قرار داده ­نشود، حجم استخوان این ناحیه 25 درصد کاهش می‌­یابد و از بین رفتن استخوان ادامه ­می‌یابد. دندان‌های مصنوعی حتی می­‌توانند از دست دادن استخوان را تسریع ­کنند زیرا اغلب شل می­‌شوند و سپس بر روی برجستگی استخوانی ساییده ­شده و به تدریج آن را از بین می­‌برند. از آنجا که ایمپلنت جایگزین ریشه و همچنین دندان می­‌شود و جویدن به حالت عادی باز می‌­گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم ­می­‌کند.
  • دندان­‌های مجاور را ثابت نگه ­می­‌دارد: فاصله دندان از ­دست­ رفته می­‌تواند باعث انحراف دندان‌­های مجاور به سمت شکاف شود. این کار دندان­‌ها را از موقعیت طبیعی خود خارج­ می­‌کند و روی گاز ­گرفتن، جویدن و ظاهر صورت شما تأثیر­ می­‌گذارد. این مسئله حتی در جایگزینی دندان بعدی هم تداخل ایجاد می­‌کند.
  • به جلوگیری از بیماری لثه کمک ­می­‌کند: وجود فاصله بین دندان‌­ها می­‌تواند به عنوان یک دام برای انباشت غذا و باکتری­‌ها عمل­کرده و منجر به بیماری لثه شود.
  • از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری ­می‌­کند: افتادگی صورت می‌­تواند یک اثر ناخواسته­‌ی از دست­دادن استخوان ناشی از جای ­خالی دندان­‌ها باشد. در این حالت، یک سوم پایینی صورت شروع به فروپاشی­ می­‌کند و به تدریج فاصله بین نوک بینی و چانه را می‌­بندد. این تغییرات می­‌تواند شامل چین و چروک‌­های بیش از حد در اطراف دهان، نازک شدن لب­‌ها و ایجاد چانه نوک تیزتر باشد که باعث می‌شود فرد بسیار بزرگ‌تر از سن واقعی خود به­ نظر برسد.

اما چطور می‌­توان اقدام به کاشت دندان کرد و چطور باید از قیمت و نوع خدمات کاشت دندان آگاهی یافت؟

عوامل موثر بر قیمت کاشت دندان

عوامل مؤثر بر قیمت کاشت دندان

در این بخش به معرفی عوامل مؤثر بر قیمت کاشت دندان می‌­پردازیم.

  • نوع ایمپلنت: ایمپلنت­‌های دندانی را می‌­توان در یک یا دو مرحله قرار­ داد. در فرآیند دو مرحله­‌ای، ابتدا پایه‌­ی ایمپلنت قرار داده­ می­‌شود و برش آن بخیه ­زده ­می­‌شود. در حدود سه ماه بعد، جراحی دوم برای نصب تکیه­ گاه انجام ­می­‌شود. معمولاً برای اطمینان از ثبات ایمپلنت، پیوند استخوان نیاز به یک فرآیند دو مرحله‌­ای دارد. فرایند تک مرحله‌­ای نیاز به جراحی دوم را برطرف ­می­‌کند. ایمپلنت با پایه‌­ی بلندتری قرار­ داده ­می‌شود که سر­ ایمپلنت در معرض دید قراردارد. پس از بهبود، تاج را می‌­توان بدون ایجاد برش جدید متصل­ کرد.
  • تعداد ایمپلنت: هر چه تعداد ایمپلنت بیشتری نیاز داشته­ باشید، هزینه عمل شما بیشتر می­‌شود. برخی از بیماران ممکن است فقط نیاز به تعویض یک دندان داشته ­باشند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تعویض یک قوس­ کامل دارند و این مورد، عاملی مهمی در قیمت کاشت دندان است.
  • مواد: ایمپلنت‌­ها باید از مواد سازگار با زیست محیط ساخته ­شوند تا بدون ایجاد واکنش آلرژیک باشند و یا از سوی بدن پس ­زده ­نشوند. بنابراین می‌­توان گفت که نوع مواد به­ کار ­رفته در ایمپلنت، در تعیین قیمت کاشت ­دندان تأثیر­گذار است.
  • فرایندهای کاشت: روش‌های دقیق کاشت ایمپلنت به تکنولوژی روز کامپیوتری تکیه ­دارند. قرار دادن پایه­‌ی استاتیک ثابت و همچنین پویا مستلزم این است که از دهان شما اسکن گرفته ­شود تا روند جراحی مشخص ­شود.
  • مرکز ایمپلنت: برخی از افراد برای دریافت خدمات مراقبت از دهان و دندان، سفر به کشورهای دیگر را انتخاب می‌­کنند که باعث افزایش قیمت کاشت دندان می­‌شود.
  • تخصص و مهارت جراح دندانپزشک: هر چه جراح دندانپزشک شما آموزش ­دیده، ماهر و با تجربه باشد، ممکن است قیمت کاشت دندان بیشتر شود. آرامش خاطری که از بهترین مراقبت به­دست می‌­آورید، ارزش هزینه اضافی را دارد.
  • پیوند استخوان: اگر استخوان فک شما برای حمایت از ایمپلنت دندانی بسیار ضعیف یا ناکافی باشد، ممکن ­است قبل از عمل ایمپلنت، نیاز به پیوند استخوان داشته ­باشید. پیوند استخوان نیاز به یک عمل جراحی اضافی ­دارد که طی آن استخوان اهدا کننده روی استخوان موجود اعمال می­‌شود تا به هم چسبیده و رشد کند.

عوامل موثر بر قیمت کاشت دندان

پیشنهاد ما

برخی از عوامل ذکر شده جزء ضروری و جدایی‌ناپذیر هر عمل کاشت دندان هستند. اما عوامل دیگر ممکن است تنها برای برخی از بیماران لازم باشد. بنابراین می‌­توان با شناخت جراح و ثبت جلسه مشاوره برای تعیین عوامل، به درک و آگاهی بهتری از قیمت کاشت دندان و روند اجرای کار دست یافت.

باور ما در کلینیک ایمپلنت دندان دکتر اختری این است که هزینه ایمپلنت دندان نباید شما را از داشتن لبخند­ زیبایی که آرزوی آن را دارید باز دارد. بهتر است ایمپلنت را به عنوان یک سرمایه‌گذاری و راه­ حل مادام‌­العمر برای دندان‌­های از دست ­داده در نظر بگیریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top