تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/07/26 - 08:40
کد خبر: 411181

در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران مطرح شد؛

دعوت از رئیس ستاد اجرایی برای حضور میان دانشجویان

این‌ها را درکنار وعده‌های اقتصادی حضرتعالی که می‌گذاریم، نگرانی‌مان دوچندان می‌شود چراکه بنظر می‌آید این وعده دادن‌ها به یک عادت تبدیل شده‌است، این درحالیست که جنابعالی فرمودید که باید وعده‌ها ماهانه پیگیری شود.به یاد داشته‌ باشید که مخاطب این بایدها در وهله‌ی اول خود شما هستید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج هفت دانشگاه بزرگ تهران خطاب به محمد مخبر، ریاست ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص وعده های وی درخصوص واکسن برکت نامه ای منتشر کرد.

متن کامل نامه به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

جناب آقای دکتر محمد مخبر

معاون اول محترم ریاست جمهوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)

سلام علیکم!

چندماهی از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد. دولتی که به‌نظر می‌آید می‌توان به آن امیدوار بود و حداقل، انتظار وعده‌های صادقانه از دولتمردان آن می‌رود. این امر آن‌چنان مهم است که رهبر انقلاب نیز به تبیین آن می‌پردازد:

«حرف و عمل مسئولین یکی باشد؛ وعده‌ای اگر به مردم دادید، طبق آن وعده اگر عمل کردید، مردم به شما اعتماد پیدا می‌کنند؛ اگر شما وعده کردید و عمل نشد یا گفتید فلان کار شده، مردم در واقعیّت دیدند نشده، اعتماد مردم سلب می‌شود؛ واقعاً باید خیلی بِجِد‌ مراعات کنید این معنا را.»

جناب آقای مخبر! حضرتعالی همچنان که به عنوان ریاست ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت دارید، بیش از دو ماه است به معاونت اول ریاست جمهوری منصوب شدید. جدای از اینکه مشغول به کار بودن به صورت همزمان در چنین مناصبی مایه تعجب و شگفتی است، شاهد وعده‌هایی از جنابعالی بودیم که علاوه بر لکه‌دار کردن اعتماد عمومی، منجر به وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور شدند؛ تعداد این ادعاها آنقدر زیاد است که مجال مطرح شدن در این نامه را ندارد و در پیوست قرار می‌گیرد و به ذکر نمونه‌هایی بسنده می‌کنیم.

علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انتشار کامل اسناد علمی و مقالات مربوط به این واکسن، تاکنون شاهد انتشار این مستندات در مجلات بین المللی نبودیم، این درحالیست که وعده داده بودید تا اواخر شهریورماه این اتفاق خواهد افتاد.

درنهایت، بزرگترین وعده‌ی جنابعالی مبنی بر تحویل ۵۰ میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا پایان شهریور ماه که بارها مطرح کردید. اما اکنون که حدود یک ماه از آن موعد می‌گذرد ، تنها ۸ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت شده‌ و همچنان متقاضیان این امر با کمبود مواجهند.

این‌ها را درکنار وعده‌های اقتصادی حضرتعالی که می‌گذاریم، نگرانی‌مان دوچندان می‌شود چراکه بنظر می‌آید این وعده دادن‌ها به یک عادت تبدیل شده‌است، این درحالیست که جنابعالی فرمودید که باید وعده‌ها ماهانه پیگیری شود.به یاد داشته‌ باشید که مخاطب این بایدها در وهله‌ی اول خود شما هستید.

جناب آقای مخبر! این خلف وعده‌ها درکنار عدم پاسخگویی مستقیم به مردم، اولا موجب نگرانی و ثانیا خلاف بیانات صریح رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت شماست. جنابعالی شنیدید آنجا که معظم له فرمودند:

«البتّه گاهی هست شما وعده‌ای می‌دهید و امکان پیدا نمی‌کند؛ یعنی یک مشکل طبیعی بر سر این کار واقع است؛ خیلی خب عیب ندارد، این را به مردم توضیح بدهید و بگویید من این وعده را داده بودم، این مشکل پیش آمد نتوانستیم به وعده‌مان عمل کنیم؛ از شما عذرخواهی میکنیم؛ این هم از آن مواردی است که با مردم حرف بزنید»

همه‌ی این‌ها درحالی‌ است خود رئیس‌جمهور نیز بر پاسخ علمی به شبهات، تاکید داشتند. به همین جهت از جنابعالی دعوت می‌کنیم تا با حضور میان دانشجویان، پاسخگوی ابهامات و سوالات آنان باشید تا بیش‌از این به سرمایه اجتماعی دولت مردمی آسیبی وارد نشود.

و من الله التوفیق

بسیج دانشگاه تهران

بسیج دانشگاه امام صادق(ع)

بسیج دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشگاه امیرکبی

بسیج دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

بسیج دانشگاه عالمه طباطبایی(ره)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top